Damos Geplaatst: 5 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 5 oktober 2006 Ik ben bezig met een online text-based game ik doe het met behulp van php en html. Maar moet je dan ook met mysql werken. En weeet iemand een site waar een tutorial staat voor eventuele tips enzo. Reageren
ViceAgent Geplaatst: 5 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 5 oktober 2006 (bewerkt) Hey damos, je hoeft in principe niet met MySQL te werken; je kan ook met "txt" bestanden werken, dit is vaak wel onveiliger, maar het kan dus wel. Ik adviseer je echter om wel met MySQL te werken aangezien het; als je het eenmaal kent, erg handig is, omdat er meerdere functies inzitten en noem maar op. Argon heeft een tijdje geleden toevallig een heel mooi MySQL tutorial geschreven, die je hier kan vinden. Als je voor de andere optie kiest kun je hier meer vinden: fopen() , fwrite(), fread() en fclose() Succes! Maak er wat moois van! Bewerkt: 5 oktober 2006 door ViceAgent Reageren
Damos Geplaatst: 5 oktober 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 5 oktober 2006 Weet je toevallig ook een tutorial voor tips in een text based game. En ik heb een optie geupload en die werkt alleen nu heb ik het probleem dat je alleen maar bij een optie maar een antwoord krijgt en niet de gene van bijvoorbeeld het is mislukt maar alleen die van het is gelukt. Reageren
Argon Geplaatst: 5 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 5 oktober 2006 (bewerkt) Weet je toevallig ook een tutorial voor tips in een text based game.En ik heb een optie geupload en die werkt alleen nu heb ik het probleem dat je alleen maar bij een optie maar een antwoord krijgt en niet de gene van bijvoorbeeld het is mislukt maar alleen die van het is gelukt. Van de 2 laatste regels snap ik echt geen zak (als ik het zo mag zeggen...) wat bedoel je met "optie" uploaden naar mijn weten kan je geen opties uploaden maar zijn opties gewoon keuzes Ik denk niet dat hier echt tutorials voor zijn, een text-based game moet je zelf verzinnen (het concept). De scripting zijn allemaal verschillende aan elkaar hangende dingen (een inlog systeem, een leden systeem, een pm systeem, een online systeem, ...) je kan misschien gewoon iets intypen in google of op een webmaster community (zoals wmcity.nl, websitemaken.be, ...) zoeken naar tutorials over zulke "modules" (login system, leden systeem, ...). Hoppelijk begrijp je dat zoiets niet makkelijk is en dat je veel dingen zal moeten uitproberen vooralleer ze je lukken maar je kan hier altijd om hulp vragen. @ViceAgent: en dat zal niet de laatste keer zijn Bewerkt: 6 oktober 2006 door Argon Reageren
ViceAgent Geplaatst: 5 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 5 oktober 2006 (bewerkt) Weet je toevallig ook een tutorial voor tips in een text based game.En ik heb een optie geupload en die werkt alleen nu heb ik het probleem dat je alleen maar bij een optie maar een antwoord krijgt en niet de gene van bijvoorbeeld het is mislukt maar alleen die van het is gelukt. Tja, tips. Ik kan je wel een tip geven; wees orgineel! Voeg aspecten toe die geen enkel ander spel kent; of verbeter deze. Probeer eens een "andere" kant uit te gaan, vraag een klasgenoot wat híj vind. Doe ervaring op, kijk naar andere spellen. Doe alles! Dat je alleen maar één enkel antwoord krijgt heeft te maken met de "Artificial Intelligence", oftewel "AI". Een computer kan uitzichzelf niet kiezen of een optie goed of fout is (geslaagd of mislukt) dus moet je zelf een soort "brein" (groot woord) programmeren. Vaak wordt deze gecodeerd met de rand() functie in PHP, en met behulp van procenten. (Bijvoorbeeld, 10 procent kans van slagen). Ik kan dit wel allemaal voor gaan zitten zeggen, maar dan leer je er nog niet veel van. Zoals ik vaak denk maar weinig zeg: ga op zoek! Denk na over hoe het zou kunnen, al werkt het niet, je leert er altijd van! Nogmaals; succes! Argon! Je was me voor! Bewerkt: 5 oktober 2006 door ViceAgent Reageren
Damos Geplaatst: 5 oktober 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 5 oktober 2006 Bedankt allemaal sorry voor mijn onduidelijkheid dat ben ik altijd. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.