Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

hey mensen

met welk programmaatje kan ik simpel autos laten spwanen op bepaalde plaatsen (in dit geval wat trucks op bouwplaats sf)

bedankt heh! :cya:

Geplaatst:

Tut: Hoe map je auto's in je game via IPL, SCM modden.

Ik ga als eerste uitleggen hoe je auto's mapt via IPL wat overigens ook de makkelijkste/snelste manier is. Zoek in je gta sa map (GTA San Andreas\data\Maps) een IPL bestand, maakt niet uit welk IPL bestand het is. Open het IPL bestand met 'kladblok'.

Maak nu helemaal onder aan het bestand de volgende 2 woorden aan:

------------------------------

cars

End

------------------------------

Tussen cars en end moet een regel te komen staan, als voorbeeld neem ik deze regel en vertel ik wat alles betekent:

------------------------------

-57.08698, -1.425981, 14.97148, 0.0, 515, -1, -1, 0, 0, 0, -1, -1

------------------------------

-57.08698, -1.425981, 14.97148, Dit zijn de coordinaten XYZ van de auto zodat GTA kan lezen waar de auto moet komen te staan,

0.0, Dit geeft aan hoe je auto gedraaid staat,

515, Dit is het ID van de auto, Dit nummer zorgt ervoor dat er een bepaalde auto geladen worden, de ID's van de auto's zijn te vinden in het bestandje 'vehicles.IDE' in je 'data' map. Dit bestand moet je openen met kladblok (rechtermuisknop ---> openen met) en zoeken naar de naam van jou auto. Voor deze naam staat een cijfer. Dit is het ID nummer.

-1, -1, 0, 0, 0, -1, -1 Deze getallen zijn niet echt van belang dus hoef je niet te veranderen.

Zoiets meot je dus in de IPL regel zetten:

------------------------------

cars

-57.08698, -1.425981, 14.97148, 0.0, 515, -1, -1, 0, 0, 0, -1, -1

end

------------------------------

Overige informatie:

Om de coordinaten voor je auto te krijgen moet je met het programmaatje 'sa place manager' ingame de juiste coords zoeken, dit kan je ook met het 'KAM script' doen maar dat is wat ingewikkelder, maar wel preciezer. Hier vind je een tutorial over hoe je kan mappen met de KAM Map IO scripts. Jij hoeft alleen een automodel te importeren en het laatste deel van de tutorial te volgen (coordinaten verkrijgen). Als je auto er nog niet meteen staat moet je nog even een rondje rijden, dit omdat je auto er neit elk moment van de dag al staat, via SCM kan je dit overigens verhelpen.

Door: Martijn/Bradley, aangepast door Wazuup.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...