Jump to content

ventrilo

Recommended Posts

Geplaatst:

ik heb een probleem met ventrilo

ik kan iedereen wel hooren. maar hun kunen mij niet hoorne. ik heb een mic die het WEL doet. dus ik snap het niet.

heeft er iemand dit progame ook en kan die mij uit legen wat ik niet goet doe. of wat ik alemaal inmoet stellen ??

Geplaatst:

Ik ken het programma niet, maar wat ik uit je tekst kan opmaken is dat het zoiets is als teamspeak. In ieder kun je eens kijken bij de volumeregeling van je computer door op volumesn9.png te klikken. In het scherm dat opent ga je naar opties, eigenschappen en bij mixerapparaat kies je voor ''line in/mic in''. Klik nu op ok en je ziet de schuifbalken voor je microfoon. Kijk na of deze wel op 100% volume staan en of de vinkjes bij ''dempen'' niet aangevinkt staan.

Geplaatst:

Ha die Kees,

Heb je je account al geconfigureerd? Als dat niet het geval is, of als je het niet weet, start dan Ventrilo op en selecteer je gebruikersnaam en klik op 'Setup'. Je zult nu een heel ingewikkeld ogent scherm voor je krijgen, maar ik heb het hieronder eventjes voor je uitgewerkt:

Klik voor plaatje.

De rood omlijnde opties moet je goed bekijken, 'Enable outgoing voice communications' moet aangevinkt zijn, en bij 'Input device' moet je goed opletten dat je wel je microfoon hebt geselecteerd! Het zelfde geld voor 'Output device', maar dat zijn je geluidsboxen. (Of andersom; maar dat denk ik niet).

Succes! Bij mij werkt 't zo.

Geplaatst:

bedankt ook dit hat ik niet goet staan.

maar ik ben er achter gekeom dat dat niet alles was. ik heb met skype geprobeert maar die dee ook nix. dus heb ik de insteling op of aan de pc niet goet sitten.

welke instelingen kan ik alemaal niet goet hebben. en hoe moet ik die dan wel hebben ??

Geplaatst: (bewerkt)

Probeer eens: (ervanuitgaande dat je XP gebruikt)

Start > Configuratiescherm > Spraak, geluid en geluidsapparaten > Geluiden en audioapparaten

Ga dan naar het tabblad "Audio" en klik onder 'Opnemen van geluid' op 'Volume'. Check hier of de volumes helemaal vol staan (dus omhoog), vooral van die van 'Microfoon'.

Edit: Check ook voor de zekerheid even onder 'Opnemen van geluid' of er een standaardapparaat is geselecteerd.

Bewerkt: door Preddy

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...