Jump to content

Word 2003

Recommended Posts

Geplaatst:

Hoi,

Mijn broer wil met Word, met koppen werken. Dat betekent dat als je bijv. hoofdstukken hebt van 1.1, 1.2 en 1.3 etc. dat je dan een Kop in de inhoudsopgave maakt met bijv. 1.1 en als je daar dan opklikt dat je dan automatisch bij het betreffende hoofdstuk komt. Hoe moet dat? Kan dat ook.

Ik hoor het wel!

Groet,

Niels

Geplaatst: (bewerkt)

Hyperlinks bedoel je denk ik. Dit is vergelijkbaar als met html, maar dan binnen een Word-document.

Stel je hebt in je inhoudsopgave staan:

Hoofdstuk 1.1

en dat ook verderop in je document, maar dan met de tekst eronder.

Door middel van het volgende uit te voeren, kan je via je inhoudsopgave naar het bijbehorende tekst springen, wat jij bedoelt denk ik.

Dat is als volgt te doen:

Typ dus een hoofdstuk titel boven de tekst waar je uiteindelijk naar toe wil linken. Selecteer deze titel en ga naar 'Insert' > 'Bladwijzer' (1na onderste)

Je ziet nu een venster verschijnen met als titel 'Bladwijzer', zie foto.

bookmarkmp3.png

Hier moet je een naam geven voor de bladwijzer. Als je bijvoorbeeld 'Hoofdstuk 1.1' als selectie hebt, kan je ervoor kiezen om 'H1a' erneer te zetten. Het maakt niet zo veel uit wat je intypt, zolang je maar de verschillende hoofdstukken kan onderscheiden in dit venster. (Niet alle combinaties werken echter)

Typ wat in en druk op 'Toevoegen'. De titel is nu toegevoegd als bladwijzer.

Ga nu naar je inhoudsopgave en typ daar de titel weer, zoals je het in je inhoudsopgave wil hebben. Selecteer dit weer en ga naar 'Insert' > 'Hyperlink'. Je krijgt weer een venster te zien, nu voor de 'hyperlinks', zie foto.

hyperlinkye2.png

Klik links in dit venster op 'Plaats in dit document'. In het midden zie je nu een aantal opties, waaronder 'bladwijzers'. Als je het eerste gedeelte goed hebt gedaan, zal jou bladwijzer erbij staan. Dubbelklik erop en de onderlinge link moet werken.

Bewerkt: door Preddy
Geplaatst:

-Niels- ik weet wat je bedoeld. Ik heb je wel op Xfire, ik wil je het wel even uitleggen via 'Hulp op Afstand' want anders legt het heel moeilijk uit. Zelf gebruik ik het ook vaak dus als je mijn hulp nodig hebt, PM me of nog liever, zeg wat over Xfire! :) Dan doe ik het een aantal keer voor en de keer daarna kun jij het je broer uitleggen. Deal or no deal?

Geplaatst:
I'm sorry but its no deal. Because my computer doesn't support Hulp op afstand.

Even een opmerkingje tussendoor, maar...

Heb je die functie toevallig niet uitstaan in de instellingen van je firewall? Weet je, dat hij "Hulp op afstand" blokkeerd?

Geplaatst:

voor de hoofdstuk titels gebruik je een andere opmaak, voor hoofstuk-titels gebruik je kop1, voor sub-titels gebruk je kop2, etc, etc. Dit kun je doen door naast het lettertype op de drop-down te klikken. Ook kun je sneltoetsen kiezen: CTRL+ALT+1 = kop 1, CTRL+ALT+2 = kop 2

later ga je naar: Invoegen -> index en kruisverwijzingen -> inhoudsopgaaf in het schermpje kies je het tweede tabblad je stijl, en dan ok. Je kunt daar ook ergens hyperlinks selecteren. (ik weet zo uit mijn hoofd niet meer hoe dat heet).

NOOT: ik ken de nederlandse office niet, dus 't kan zijn dat ik wat menu-namen fout heb... sorry daarvoor.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...