NIELS_ Geplaatst: 11 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 11 oktober 2006 Hey daar! ik wil achtergrondmuziek op mijn site maken, maar ik wil weten welke codes je daar voor moet gebruiken(html) alvast bedankt! Reageren
ViceAgent Geplaatst: 11 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 11 oktober 2006 Hey Niels, Dat doe je door de volgende code in te vullen: <bgsound src="http://pagina.com/muziek.mp3"> Natuurlijk moet je de link even naar je eigen muziekje laten linken. Let er wel op dat dit tegenwoordig niet meer door iedere browser ondersteund wordt! Je kan dit ook regelen door middel van een flash (SWF) bestand op je website te plaatsen, met daarin de muziek, dat is echter wat lastiger maar zal wel in de meeste browsers werken. Je moet de tag "<bgsound>" tussen de head-tags plaatsen, dus. Reageren
Follow Geplaatst: 12 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 12 oktober 2006 je kan ook voor de volgende keer misschien eerst kijken op www.leejoo.nl Er handig.. heeft ook een zoek systeem als je iets zoekt. Reageren
NIELS_ Geplaatst: 15 oktober 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 15 oktober 2006 Hey Niels,Dat doe je door de volgende code in te vullen: <bgsound src="http://pagina.com/muziek.mp3"> Natuurlijk moet je de link even naar je eigen muziekje laten linken. Let er wel op dat dit tegenwoordig niet meer door iedere browser ondersteund wordt! Je kan dit ook regelen door middel van een flash (SWF) bestand op je website te plaatsen, met daarin de muziek, dat is echter wat lastiger maar zal wel in de meeste browsers werken. Je moet de tag "<bgsound>" tussen de head-tags plaatsen, dus. Hoe kan ik een directe link maken? ik had al iets gevonden, maar daar moet je Quicktime voor hebben, en dat vind ik klote[/font]! Reageren
King Room Geplaatst: 18 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 18 oktober 2006 (bewerkt) Je kan ook nog altijd in dit topic kijken!! Maar om het gemakkelijk te maken heb ik voor jou hier neer gezet!! Je moet dan wel die file uploaden dan kan je hem gebruiken <embed src="bestandsnaam.mp3" width="145" height="58" autostart="false"> Edit: En als je automatisch wil starten moet je autostart=true doen!! Bewerkt: 18 oktober 2006 door King Room Reageren
NIELS_ Geplaatst: 18 oktober 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 18 oktober 2006 (bewerkt) Je kan ook nog altijd in dit topic kijken!!Maar om het gemakkelijk te maken heb ik voor jou hier neer gezet!! Je moet dan wel die file uploaden dan kan je hem gebruiken <embed src="bestandsnaam.mp3" width="145" height="58" autostart="false"> Edit: En als je automatisch wil starten moet je autostart=true doen!! Oke, dus ik moet <embed src="bestandsnaam.mp3" width="145" height="58" autostart="false"> neerzetten, ik wil het liedje (bv.) DotA (van basshunter) gebruiken, dat in dezelfde map staat als mijn andere frames en bestanden, moet ik dan doen: <embed src="DotA.mp3" width="145" height="58" autostart="false"> ???????En tussen welke tags? Bewerkt: 18 oktober 2006 door NIELS_ Reageren
Argon Geplaatst: 18 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 18 oktober 2006 (bewerkt) Oke, dus ik moet <embed src="bestandsnaam.mp3" width="145" height="58" autostart="false"> neerzetten, ik wil het liedje (bv.) DotA (van basshunter) gebruiken, dat in dezelfde map staat als mijn andere frames en bestanden, moet ik dan doen: <embed src="DotA.mp3" width="145" height="58" autostart="false"> ???????En tussen welke tags? Ja, als het bestand "dotA.mp3" noemt zal dat werken. Je had het toch zelf kunnen testen Even voor je ook wat info mee te geven: src staat voor source wat wil zeggen "bron". Er word dus bedoelt waar het bestand dat ingeladen moet worden staat. Edit: Je weet toch dat je niet zomaar eenderd welke muziek mag afspelen op je site. (kijk eerst de auteursrechten van het liedje maar na.) @hieronder: ow ik had niet door dat het om de body of head tags ging; p is bijvoorbeeld ook een tag voor de duidelijkheid Bewerkt: 18 oktober 2006 door Argon Reageren
Preddy Geplaatst: 18 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 18 oktober 2006 (bewerkt) <embed src="DotA.mp3" width="145" height="58" autostart="false"> ???????En tussen welke tags? tussen de Body tags Welke muziek je wil gaan afspelen moet je zelf maar weten, zoals Argon ook al zegt is het niet geheel legaal om zomaar elk liedje up te loaden en af te laten spelen. Host zijn tegenwoordig wel aardig snel met verwijderen van door auteursrechten beschermde muziekbestanden. Bewerkt: 18 oktober 2006 door Preddy Reageren
NIELS_ Geplaatst: 18 oktober 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 18 oktober 2006 Maar, het lukt me maar niet om dat kut[/font] quicktime weg te halen, want een klasgenoot deed het met windows mediaplayer Reageren
Follow Geplaatst: 18 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 18 oktober 2006 Maar, het lukt me maar niet om dat kut[/font] quicktime weg te halen, want een klasgenoot deed het met windows mediaplayer Dat ligt aan het bestand soort. blijkbaar heb jij een Quicktime bestand. .WMA is windows media player, ook .WAV is windows media player. Reageren
NIELS_ Geplaatst: 18 oktober 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 18 oktober 2006 Ik heb dit, maar het blijft quicktime :S Reageren
King Room Geplaatst: 18 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 18 oktober 2006 Haal quicktime van je PC !! Ik heb hem ook op me pc staan maar ik doe er ook nix mee!! Reageren
-Niels- Geplaatst: 21 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 21 oktober 2006 Hier kun je ook kijken! Dit is wel simpel. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.