S-te-Fan Geplaatst: 11 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 11 oktober 2006 Hallo, ik heb laatst een ernstig stukje spyware van mijn computer gehaalt, nu is de computer een stuk sneller maar krijg ik steeds foutmeldingen. 1. Als ik me eigen aanmeld op mijn account dan krijg ik een foutmelding dat windows svhost niet kan vinden. hoewel internet het gewoon doet. Windows geeft aan dat het niet aangegeven staat in het register ofziets. 2. Ik krijg heel de tijd een foutmelding van Windows dat de firewall niet kan worden ingeschakeld, als ik hem handmatig probeer aan te zetten lukt dat niet. 3. Ik kan taakbeheer niet opstarten, als ik dat met de toetsencombinatie CTRL ALT DELETE doe, dan krijg ik een foutmelding van "Taakbeheer is uitgeschakeld door de systeembeheerder." hoe krijg ik deze problemen opgelost zonder Windows XP (WINd00f XX) opnieuw te installeren? Reageren
Gtaboy107 Geplaatst: 11 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 11 oktober 2006 Het 3e had ik ook, dan moet je eerst naar iemand die je goed kent die een computergek is en het weet, dan is het zo weer gefikst. Reageren
S-te-Fan Geplaatst: 11 oktober 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 11 oktober 2006 Ik ben een computergek , maar weet niet alles (10 voor Informaticakunde ) Reageren
SummerBase Geplaatst: 11 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 11 oktober 2006 Hoi 'stefaneke', ik heb met dit soort dingen al aardig wat ervaring, omdat ik er zelf ook al eens last van heb gehad. Meestal zijn dit soort dingen niet heel erg snel op te lossen vanwege een dood simpele reden: Het systeem Windows werkt met een Register zoals je zelf al aan gaf en daar zitten diverse sleutels in. Die sleutels verbinden zich aan diverse applicaties waaronder je ook de Firewall en het Taakbeheer (Ctrl + Alt + Del) op kunt noemen. Ik denk persoonlijk dat er weinig meer op zit. Dus je moet denk ik Windows Xp opnieuw instaleren om weer de complete functionaliteit te kunnen krijgen die je als eigenaar van Windows hoort te krijgen. Ik weet zo één; twee; drie niet een directe oplossing, maar ik kan wel enkele mogelijkheden opnoemen waar je wat aan kunt hebben. Als eerste het Svhost.exe bestand zorgt niet alleen voor het internet. Zoals je in Taakbeheer kan zien staat er meerdere exemplaren van dit bestand en zorgen op hun beurt weer allemaal voor een eigen ding. Het kan dus net zo goed één bestand wezen voor het netwerk of voor een andere onbekende actie. Zorg er dus voor dat je weer op een manier aan dit bestand komt, want totdat je dit bestand niet hebt zul je dit te zien krijgen. Of je moet de register sleutel ervan verwijderen, maar daar ga ik je verder niks over uitleggen, want het kan gebeuren dat als je het fout doet dat de computer niet meer werkt. Wat je zou 'kunnen' doen is het volgende: 'Ga naar de veilige modus (Start op en druk direct op F8 -Kan anders zijn bij diverse systemen) en laad het administratie account wanneer mogelijk. Druk dan op 'Start > Uitvoeren > Regedit'. Dan zul je een nieuw venster zien en dan druk je op de map 'HKEY_USERS' met de rechter muisknop vervolgd door de rechtermuisknop > Machtigingen. Ga dan naar Beperkt: En dan geavanceerd. Dan ga je weer naar beperkt en vervolgens naar bewerken en dan zul je een lijstje met dingen zien die je wel en niet mag doen als gebruiker. Doe dat vervolgens bij alle andere mappen in de hoofd selectie ook en start dan weer opnieuw op. Probeer dit alleen als je iemand bent met verstand van computers en weet wat je doet ik ben niet aansprakelijk te stellen voor enige schade op wat voor een manier ook: Op eigen risico dus ook. Tevens denk ik toch echt dat je de Windows Xp opnieuw moet installeren, want het is natuurlijk niet een klein probleem. Je zou de mogelijkheden die ik net gegeven hebt kunnen proberen, maar of ze ook helpen is een tweede vraag. Ik wens je in ieder geval veel succes en ik hoop dat je systeem weer gaat werken! Reageren
S-te-Fan Geplaatst: 12 oktober 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 12 oktober 2006 zucht, alweer een goede reden op over te stappen naar Apple Mac OS X maarja ik zal het proberen alvast bedankt Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.