Killa-Billa Geplaatst: 12 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 12 oktober 2006 Hoi.. ik wou in 3ds een boom proberen te modellen, maar ik weet niet precies hoe dit moet.. Heeft iemand mss een file van een boom of zo? of een tutorial waar wordt uitgelegd hoe ik een boom maak? thx Reageren
kees1991 Geplaatst: 12 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 12 oktober 2006 (bewerkt) ik heb hie een mooie tut over het maaken van een palm boom. ik heb hem self ook al eens gebruikt. en ik moet zegen dat die wel heel leersaam is. dus als je deeze ff doet. dan weet je ook hoe je een andere boom moet maaken. oeps de tut vergeete http://www.pawas.com/graphics/palm-tree-tutorial.htm Bewerkt: 12 oktober 2006 door kees1991 Reageren
Killa-Billa Geplaatst: 13 oktober 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 13 oktober 2006 (bewerkt) Ok bedankt.. maar ik zit al vast... ze zeggen --> druk op deze knop... maar ik heb die knop nergens... .. waar haal ik hem? --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- EDIT: Mijn vraag hierboven, heb ik ondertussen al gevonden... maar nu heb ik een ander probleem... Mijn toetsenbord werkt niet meer.. .. allé, het werkt nog, maar als ik bv om M wil drukken voor materials, dan werkt dat gwn niet.. of als ik mijn perspectief naar front wil veranderen bv. door op F te duwen, doet het dus ook niks meer.. Wat kan ik hier tegen doen... Btw:--> vind het spijtig dat het forum tegenwoordig zo onactief is.. Bewerkt: 14 oktober 2006 door Killa-Billa Reageren
Wazuup Geplaatst: 15 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 15 oktober 2006 EDIT: Mijn vraag hierboven, heb ik ondertussen al gevonden... maar nu heb ik een ander probleem... Mijn toetsenbord werkt niet meer.. .. allé, het werkt nog, maar als ik bv om M wil drukken voor materials, dan werkt dat gwn niet.. of als ik mijn perspectief naar front wil veranderen bv. door op F te duwen, doet het dus ook niks meer.. Wat kan ik hier tegen doen...Btw:--> vind het spijtig dat het forum tegenwoordig zo onactief is.. Het kan aan 3ds max liggen of aan de instellingen van je computer. Begin eerst maar met 3dsmax. Ga naar file, reset. Hiermee reset je het programma naar de standaardinstellingen. Werkt dit niet, ga dan eens kijken of je toetsenbord wel op de internationale instellingen staan (bij configuratiescherm). Reageren
Bradley H. Geplaatst: 16 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 16 oktober 2006 ik heb hie een mooie tut over het maaken van een palm boom. ik heb hem self ook al eens gebruikt. en ik moet zegen dat die wel heel leersaam is. dus als je deeze ff doet. dan weet je ook hoe je een andere boom moet maaken.oeps de tut vergeete http://www.pawas.com/graphics/palm-tree-tutorial.htm Die tut is inderdaad leerzaam. Maar dit is wel heel erg high polyvoor een generic object. De map designers van Rockstar Games gebruiken hier alphas voor. Veel makkenlijker, en ook nog eens veel gedetaileerder. Zoek gewoon een boom uit met Med of Moomapper. -Extract de TXD -Extract de bmp´s die je wilt gebruiken -Importeer die bmp´s in 3ds max en probeer eens zo´n boom na te maken Reageren
Killa-Billa Geplaatst: 16 oktober 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 16 oktober 2006 (bewerkt) Ok, allemaal bedankt voor de info .. maar ik heb nog steeds het probleem dat mijn toetsenbord in 3ds max niet werkt... Ik heb al gedaan wat wazuup zij, maar dat helpt dus niet.. weet iemand een oplossing? ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- EDIT: Mijn boom is trouwens ook niet voor in GTA te zetten.. Ik ben gwn bezig een stadje te modelleren, voor wat te oefenen.. Later kan ik dat mss nog in GTA gaan zetten =) Bewerkt: 16 oktober 2006 door Killa-Billa Reageren
Killa-Billa Geplaatst: 16 oktober 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 16 oktober 2006 Srry voor de dubbelpost, maar dit is echt een probleem! .. ik zit dus niet vast, maar POTVAST ^^.. zonder mijn keys kan ik dus niks meer doen in 3ds.. en met dat probleem zit ik nu dus al 2 dagen te sukkelen... .. Kan er echt niemand mij helpen?! Reageren
kees1991 Geplaatst: 17 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 17 oktober 2006 ik heb geen idee hoe je dat moet oplossen. maar ik heb wel een vraag aan u. waar heb u dat knopje gevonden met die balletjes ?? want die kon ik niet vinden :S Reageren
Killa-Billa Geplaatst: 18 oktober 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 18 oktober 2006 (bewerkt) Het knopje heb ik zo gevonden: ---> Customize ---> Show UI ---> En dan "Show floating toolbars" Aanvinken. Of je kan het ook zo doen: ---> Customize ---> Customize users interface ---> toolbars ---> Groups is "Main UI", en caterory is "all commands. ---> In die lijst zoek je dan "Array", en dat sleep je dan bv. vanboven in de maintoolbar.. Dan moet je niet altijd die extra toolbars hebben.. Je kan ook zo: ---> Tools ---> Array Hopelijk heb ik je kunnen helpen... Ik heb trouwens nog steeds mijn key probleem, en hoop dat iemand een andwoord heeft.. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- EDIT! Ik heb mijn knoppen aan de praat gekregen!! :D Het was eigenlijk wel dom.. Ik heb het zo gedaan: ---> Customize ---> Customize users interface ---> Keyboard ---> En daar had ik active dus uitgevinkt xD.. Dat moet dus aangevinkt staan.. Wel toch allemaal bedankt voor de hulp Bewerkt: 18 oktober 2006 door Killa-Billa Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.