-Niels- Geplaatst: 12 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 12 oktober 2006 Omdat onze PC naar boven gaat en we zonder draad willen internetten, willen we onze huidige netwerkkaart vervangen voor een draadloze. We nemen één van Sitecom, omdat ons Router merk ook sitecom is. Nu mijn vraag: Kun je zo overgaan op een draadloze kaart? En ik kom ik met mijn PC nog in de instellingen van de router? Alvast bedankt. Reageren
RonaldVC Geplaatst: 12 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 12 oktober 2006 Hey Niels, Het allermakkelijkste om te doen is de bestaande router gewoon te laten liggen, en vervolgens de (nieuwe) draadloze router erop aan te sluiten. Dus van de vaste router (pc uitgang), naar de draadloze router (ingang). Vervolgens moet je een USB-antenne aansluiten en installeren op je pc, en voila, je hebt verbinding. Je hoeft dus niet je netwerkkaart te vervangen, die kan je gewoon laten zitten. Je zal alleen een antenne (via USB) op je pc moeten aansluiten. Meestal kan je wel zo'n bundel kopen waar een router en antenne bij in zit, daarbij moet je ongeveer denken aan 40 euro.. Geen gedoe met routerinstellingen, en je hoeft ook je netwerkkaart niet te vervangen.. Je gaat dan dus in principe van vaste router -> draadloze router -> pc. Klinkt omslachtig, maar is binnen 5 minuten gefixt. Je kan ook de vaste router vervangen door de draadloze router, maar dan zal je de instellingen van de vaste router over moeten nemen naar de draadloze. Daarvoor heb je ook weer informatie nodig van de provider en dergelijke.. Let er wel op dat je de draadloze router beveiligd, zodat niet de hele buurt kan internetten op jou account. Hoe dat moet staat wel aangegeven in het instructieboekje die er bij geleverd wordt. Ook moet je er rekening mee houden dat een draadloze verbinding best wel storingsgevoelig is, dus de verbinding kan af en toe wegvallen. Ook kan het zijn dat je een wat tragere verbinding hebt. Ik ben recentelijk overgestapt naar een vaste verbinding, omdat ik om de haverklap problemen had met de verbinding. Maar dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat jij daar ook last van hebt.. Reageren
-Niels- Geplaatst: 12 oktober 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 12 oktober 2006 Ronald hartelijk dank voor je reactie. Ik heb op dit moment geen draadloze kaart erin en ik weet niet of er een ingangetje is voor een antenne, ik denk van niet. Maar ik hoe kan ik nou draadloos internet als ik geen draadloze kaart heb. Ik heb nu een modem en die is weer aangesloten op de die we nu hebben draadloze router. Dus ik snap je niet helemaal, sorry. :$ Reageren
RonaldVC Geplaatst: 12 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 12 oktober 2006 Ronald hartelijk dank voor je reactie. Ik heb op dit moment geen draadloze kaart erin en ik weet niet of er een ingangetje is voor een antenne, ik denk van niet. Maar ik hoe kan ik nou draadloos internet als ik geen draadloze kaart heb.Ik heb nu een modem en die is weer aangesloten op de die we nu hebben draadloze router. Dus ik snap je niet helemaal, sorry. :$ Je kan gewoon een via USB een antenne kopen, die vervolgens het signaal van je router oppikt. Via die antenne maak je dus verbinding met je router. Die router zendt een signaal uit, en die antenne ontvangt het. Je hebt dus helemaal geen netwerkkaart nodig om draadloos te internetten. Het enige wat je moet doen is een antenne kopen (is niet zo duur), in een beschikbare USBpoort prikken, programmatje installeren, en klaar.. Bij die antenne zit een programma, die ervoor zorgt dat de antenne werkt. Daarmee kan je bepaalde instellingen wijzigen, de signaalsterkte aflezen, dat soort dingen. Met dat programma kan je de antenne laten scannen naar beschikbare netwerken, en zodra hij er één gevonden heeft laat hij die zien. Vervolgens maakt hij verbinding met die router zodat je kan internetten.. Maar wat ik al eerder zei, zorg er wel voor dat je je netwerk beveiligd (met een WPA-key ofzoiets), zodat jij de enige bent die het netwerk kan gebruiken. Met die beveiliging vraagt het stuurprogramma van de antenne eerst om een wachtwoord, alvorens je het internet op kan. Die beveiliging kan je instellen in het menu van de router. Maar daarvoor zal je echter het instructieboekje even moeten lezen, ik weet namelijk niet precies of dat bij elke router hetzelfde gaat... Reageren
-Niels- Geplaatst: 13 oktober 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 13 oktober 2006 Ronald hartelijk dank voor je reactie. Ik heb op dit moment geen draadloze kaart erin en ik weet niet of er een ingangetje is voor een antenne, ik denk van niet. Maar ik hoe kan ik nou draadloos internet als ik geen draadloze kaart heb. Ik heb nu een modem en die is weer aangesloten op de die we nu hebben draadloze router. Dus ik snap je niet helemaal, sorry. :$ Je kan gewoon een via USB een antenne kopen, die vervolgens het signaal van je router oppikt. Via die antenne maak je dus verbinding met je router. Die router zendt een signaal uit, en die antenne ontvangt het. Je hebt dus helemaal geen netwerkkaart nodig om draadloos te internetten. Het enige wat je moet doen is een antenne kopen (is niet zo duur), in een beschikbare USBpoort prikken, programmatje installeren, en klaar.. Bij die antenne zit een programma, die ervoor zorgt dat de antenne werkt. Daarmee kan je bepaalde instellingen wijzigen, de signaalsterkte aflezen, dat soort dingen. Met dat programma kan je de antenne laten scannen naar beschikbare netwerken, en zodra hij er één gevonden heeft laat hij die zien. Vervolgens maakt hij verbinding met die router zodat je kan internetten.. Maar wat ik al eerder zei, zorg er wel voor dat je je netwerk beveiligd (met een WPA-key ofzoiets), zodat jij de enige bent die het netwerk kan gebruiken. Met die beveiliging vraagt het stuurprogramma van de antenne eerst om een wachtwoord, alvorens je het internet op kan. Die beveiliging kan je instellen in het menu van de router. Maar daarvoor zal je echter het instructieboekje even moeten lezen, ik weet namelijk niet precies of dat bij elke router hetzelfde gaat... Ja, dat is zo. Maar ik denk dat mijn vader geen uitstekende dingen wil, zowel voor als achter op de PC Kast. Ik denk dat we maar een draadloze moeten kopen. Dank iig voor je lange en informatieve reactie. Reageren
RonaldVC Geplaatst: 14 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 14 oktober 2006 Nouja, uitstekende dingen of niet, je zal toch echt een antenne op je pc moeten hebben.. En of dat nou een USB-antenne is die eruit ziet als een gewone USB-memory-stick, of een netwerkkaart waar een kleine antenne op zit, dat verschil is volgens mij wel te verwaarlozen.. Is de prijs van beiden ongeveer gelijk, heb je als enige voordeel nog dat een USB-antenne gewoon ingeplugt kan worden, waarbij je een netwerkkaart in moet bouwen.. Maar goed, een netwerkkaart met antenne zal ongetwijfeld precies hetzelfde werken als een USB-antenne, dus het gebruik zal ongetwijfeld simpel zijn.. Trouwens had ik altijd een antenne met een kabel, zodat ik de antenne wat hoger kon opstellen. Daarmee had ik wat beter bereik.. Het voordeel daarvan is dat je die antenne op een perfecte plaats kan positioneren, wat dus niet bij een netwerkkaart mogelijk is.. Maar het is natuurlijk uiteindelijk jullie keuze. Verder, graag gedaan hoor, toevallig heb ik er wat ervaring mee, vandaar... Reageren
-Niels- Geplaatst: 15 oktober 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 15 oktober 2006 Nog een keer bedankt. We hebben via Marktplaats.nl al een kaart gekocht, die komt morgen binnen en dan gaan we hem direct proberen. Voor de geinterreseerden, het is een: Sitecom WL 121 Reageren
-Niels- Geplaatst: 18 oktober 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 18 oktober 2006 _*DUBBELPOST*_ We hebben vandaag de nieuwe kaart ontvangen en geinstalleerd, hij werkt perfect! Reageren
RonaldVC Geplaatst: 18 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 18 oktober 2006 _*DUBBELPOST*_We hebben vandaag de nieuwe kaart ontvangen en geinstalleerd, hij werkt perfect! Heej, dat is goed nieuws. Hardstikke mooi man, dat alles zo probleemloos gelukt is. Je hebt wel gezorgd voor een goede beveiliging he, dat niet de hele buurt alles wat los en vast zit op het internet kan downloaden op jouw account.. Reageren
-Niels- Geplaatst: 20 oktober 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 20 oktober 2006 Dat moet ik nog even uitvogelen. Maar er zijn meer mensen met onbeveiligde routers hier in de buurt. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.