Jump to content

Website maken

Recommended Posts

Geplaatst:

He ik moet voor Nederlands mijn eigen website in elkaar steken

kan iemand mij hlepen want ik weet totaal niet hoe ik moet beginnen ?

Geplaatst:

We kunnen het je wel allemaal uit gaan leggen, maar je kan ook een tutorial doorlezen. Zie hier eentje. Bevalt die niet? Hier is een google search opdracht.

Verdere vragen kun je altijd stellen...

Om je op weg te helpen, een website heeft de volgende opbouw in een tekstbestand:

<html>
<head>
<title>plaats titel hier</title>
</head>

<body>

hier komt je tekst etc...

</body>
</html>

Verder kan je ook met een tekstverwerker als Word een site maken. Zie deze tut.

Veel succes.

Geplaatst:

Ook kan je met behulp van php een site maken bijvoorbeeld zo.

<?php

?>

het is wel moeilijk om te leren kijk anders ook even in de master tutorial list daar staan ook wel tuts met html en php.

Geplaatst:

Als je er nu niet uit komt moet je me maar pm-en en dag geef ik je mijn MSN.

Geplaatst:
Ook kan je met behulp van php een site maken bijvoorbeeld zo.

<?php

?>

het is wel moeilijk om te leren kijk anders ook even in de master tutorial list daar staan ook wel tuts met html en php.

Laat hem eerst maar eens HTML leren voordat je over PHP begint te praten. Niet doen dus!

Geplaatst:

Ik raad je echt aan om te beginnen met Coffeecup HTML editor.

Voro dit programma heb je ook tools die je kant gebruiken, zoals een Chatroom maken, erg handig.

Ikzelf gebruik eht ook omdat ik bezig ben met een nieuwe practige home van mijn website.

Met dit programma kan je visual editior gebriuken om alles in preview te zien.

Gene gedoe met HTML code enzovoort.

PS: Ik raad je aan om de betaalde versie tenemen want die bevat geen reclame, met nama de plugins.

Ook kan je me dit programma PHP codes invoeren, ook HTML en Dhtml (Geen idee wat Dhtml is.).

Handig programma is het, vooral ook de plugins ;)

Geplaatst:
He ik moet voor Nederlands mijn eigen website in elkaar steken

kan iemand mij hlepen want ik weet totaal niet hoe ik moet beginnen ?

Dus je moet een site maken voor nederlands en je leerkracht heeft niet gezecht hoe dat moet? Dat geloof ik niet echt hoor, hij zal toch wel niet gaan verwachten dat je even op een paar weken HTML of iets dergelijks gaat leren?

Volgens mij kan je beter www.freewebs.com gaan gebruiken dan heb je direkt iets dat mooi oogt zonder dat je iets moet gaan oefenen en dat je waarschijnlijk alleen maar een tekstpagina zonder images hebt.

En je leerkracht kan hier toch geen punten op gaan zetten? Het is voor nederlands en niet voor informatica...

Geplaatst:

Als je nog geen html kunt, Raad ik je aan om een website te maken op freewebs.com of web-log.nl.

Want je doet er best lang over om een html site te maken!(voor beginners dan :D )

Zoek dus wat makkelijke site's op waar je gratis een standaart menu hebt enzo!

Maar als je echt een html website moet maken dan raad ik je aan om de berichet die je al hebt te volgen.

Veel sucses

Geplaatst:

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat je zelf een website moet maken voor Nederlands, zo'n opdracht lijkt me meer iets voor ICT. Volgens mij is het de bedoeling dat je een weblog aanmaakt, of zoiets dergelijks.

Mocht je toch een echte site moeten maken, neem dan de Master Tutorial List eens door. Daarin vind je veel links naar tutorials over websites maken.

Dit topic is een beetje overbodig, met de Master Tutorial List en de zoekfunctie kom je er wel. Mocht je toch nog tegen een groot probleem aanlopen, dan kun je een PM sturen om dit topic te openen, of zelf een nieuw topic aan te maken.

:slotje:

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...