Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik weet het niet zeker, maar ik deed het altijd gwn zo: Ik open mijn eiland, convert to editable poly, en selecteer een deel van het eiland, wis de rest, en sla dat ene deel op.. en doe het zo met alle andere delen..

Maar vraag toch nog maar is aan iemand anders.. want ben er niet zo zeker van als dit de beste methode is..

Geplaatst:
kan iemand me vertellen hoe ik me véél poly-ige eiland in stukken kan hakken ?

Als het één groot object is, moet je deze converteren naar editable poly (rechtermuisknop ---> convert to: Editable Poly). Nu ga je naar polygon subobject. Selecteer de poly's die jij wilt afsplitsen. Klik vervolgens op het knopje ''detach'' en geef het nieuwe object een naam. Je eiland bestaat nu uit 2 delen. In deze videotutorial kun je zien hoe je die verschillende delen precies aan elkaar mapt in San Andreas. Veel succes met je eiland!

Geplaatst:

en voor de wegen ,die liggen er gewoon boven op ,zitten niet vast aan het eiland ,moet dat ?of moet ik ze attach-en ?

Geplaatst: (bewerkt)

kijk je maakt een weg (zie plaatje hieronder)

dan maak je een plane dat is dan het land

dat grijze is de weg dat groene is het stukje land

dan zijn ze allebij op dezelfde hoogte.

uitkegjjeeo2.jpg

dan druk je op de vertex knop zodat je allemaal blauwe stippen op je model ziet

dan klik je op deze knop: knijeed6.jpg die staat bovenin de balk

van 3ds max.

en dan ga je ze aan elkaar plakken

succes :)

Bewerkt: door nick11123
Geplaatst:
en voor de wegen ,die liggen er gewoon boven op ,zitten niet vast aan het eiland ,moet dat ?of moet ik ze attach-en ?

Leg je probleem eens beter uit, bedoel je dat je een weg boven je eiland hebt gemaakt ?

Die kun je gewoon attachen aan andere objecten of hem gewoon als apart object exporteren.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...