-Niels- Geplaatst: 15 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 15 oktober 2006 Ik gebruik Azureus. Vanochtend lag de download snelheid nog rond de 100 kb. Nu is ie weer bij begin en schommelt telkens rond de 10 kb. Hoe komt het dat het langzamer gaat? En ik heb veel gelezen over Portforwarding in de Router. Ik beschik over een Sitecom WL527, op een gegeven moment moet je een Static Ip Adress invoeren. Waar kan ik die vinden. Als ik die stappen volg, met CMD etc. Dan zie een paar punten en cijfers, maar Static Ip Adress zie ik niet. Is dat je IP Adres die je gebruikt om in de Router te komen ofzo? Kan iemand mij een duidelijke nederlandse uitleg geven? Alvast bedankt. Reageren
Kraay Geplaatst: 15 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 15 oktober 2006 Static Ip, is gewoon je vast IP(Internet Protocol) nummer, die je kunt vinden op oa www.mijnip.nl Azureus, is een torrent programma, oftewel; Als jij download, upload je ook meteen naar andere gebruikers(zet je upload snelheid dus ook niet telaag, want dan download je ook langzamer). Maar als jij een 'dode' torrent hebt, dus een torrent waarvan weinig tot geen mensen van downloaden&uploaden, zul jij ook langzaam downloaden. De snelheid varieert dus totaal aan het aantal gebruikers die ook van die torrent downloaden. PS: Om te zien of je router instellingen goed staan, moet je naar dat ding kijken wat er voor staat(Rood=Download ie niet, oranje= is er iets met je instellingen van je poorten mis, Groen= Goed) Reageren
Ewoud Geplaatst: 15 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 15 oktober 2006 Static Ip, is gewoon je vast IP(Internet Protocol) nummer, die je kunt vinden op oa www.mijnip.nlAzureus, is een torrent programma, oftewel; Als jij download, upload je ook meteen naar andere gebruikers(zet je upload snelheid dus ook niet telaag, want dan download je ook langzamer). Maar als jij een 'dode' torrent hebt, dus een torrent waarvan weinig tot geen mensen van downloaden&uploaden, zul jij ook langzaam downloaden. De snelheid varieert dus totaal aan het aantal gebruikers die ook van die torrent downloaden. PS: Om te zien of je router instellingen goed staan, moet je naar dat ding kijken wat er voor staat(Rood=Download ie niet, oranje= is er iets met je instellingen van je poorten mis, Groen= Goed) Met static IP wordt bedoeld dat je een vast ip gebruit om verbinding te maken met de router. Normaal gesproken krijg je een IP toegewezen via de DHCP server in je modem, maar dit kan je dus veranderen in een static IP. Doe het volgende start => uitvoeren => cmd => voer in "ipconfig /all" en druk op enter Kopieer deze tekst en plak hem hier. Dan laat ik zien waar en hoe je het moet invullen. Daarna loods ik je door de Router instellingen heen. Reageren
-Niels- Geplaatst: 16 oktober 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 16 oktober 2006 En weet je dan zeker, dat me Internet er niet uit gaat? Reageren
Kraay Geplaatst: 16 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 16 oktober 2006 Nee, die gaat niet uit. Bij Ewoud zijn uitleg komt er gewoon informatie te staan over je verbinding(ip etc..). Dus dat kun je veilig doen Reageren
Ewoud Geplaatst: 17 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 17 oktober 2006 En weet je dan zeker, dat me Internet er niet uit gaat? Ik gebruik zelf een Static IP. Maar die gegevens heb je nodig. Dit krjg je zeg maar. Alleen zou het bij jouw anders zijn: Windows IP-configuratie Host-naam . . . . . . . . . . . .: HP-m1170 Primair DNS-achtervoegsel. . . . .: Knooppunttype . . . . . . . . . . : hybride IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee Ethernet-adapter LAN-verbinding: Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: Beschrijving . . . . . . . . . . .: Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-11-2F-96-7B-D9 DHCP ingeschakeld:. . . . . . . . : nee IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.65 Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0 Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.1.1 DNS-servers . . . . . . . . . . . : 194.109.104.104 194.109.6.66 192.168.1.1 Reageren
-Niels- Geplaatst: 20 oktober 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 20 oktober 2006 Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600] (C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp. X:\Documents and Settings\Naam>ipconfig Windows IP-configuratie Ethernet-adapter LAN-verbinding 11: Status van medium . . . . . . . . : medium ontkoppeld Ethernet-adapter Draadloze netwerkverbinding: Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.106 Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0 Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.0.1 Dit staat er bij mij! Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.