Jump to content

Wat is een gedeeld geheugen?

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb net een nieuwe laptop gekregen, en ik zit met een vraag.

Wat is een gedeeld geheugen?

Dit zijn mijn PC specs:

- Prossecor Intel Pentium 4 (M)

- Windows XP Home Edition Service Pack 2

- 80GB

- 128 MB gedeeld geheugen Nvidia

- dubbellaagse DVD+/- brander

Geplaatst:

Dat betekent dat er geen "eigen" geheugen op je videokaart aanwezig is, maar dat hij het geheugen wat hij nodig heeft als het ware leent van het werkgeheugen van je laptop. Een redelijk gebruikelijke oplossing in een laptop waarin alles klein en compact moet zijn....

Geplaatst:
Dus een gedeeld geheugen is goed?

Ja, dat is goed :). Het enige verschil is dat het van het werkgeheugen afgaat, en dat betekend dat de computer/laptop langzamer wordt. Maar toch is het veel gebruikt in laptops :Y.

Geplaatst: (bewerkt)
Dus een gedeeld geheugen is goed?

Tja slecht is het natuurlijk ook niet te noemen.

Wel is het handiger.Ik geef een voorbeeld situatie.

GTA SA heeft 256 mb geheugen nodig.En jij hebt 256.

De videokaart van GTA SA heeft 128 mb nodig.Jij hebt een gedeelde videokaart.Dan kan je GTA San Andreas niet spelen.Simpelweg omdat je pc het dan niet aankan.Dit word ook meestal in laptops gebruikt maar je ziet het ook in de ietwat goedkopere pc.

EDIT: Dutchy3010 was me voor.

Bewerkt: door Advancegta
Geplaatst:

ik zet altijd de Resolution op 800x600 en Visual Fix op low en Draw Distance op zijn allerhoogst.Dan is de gameplay heel vloeien, echt betere gameplay dus ik ben er te tevreden mee :Y:)

Geplaatst:
ik zet altijd de Resolution op 800x600 en Visual Fix op low en Draw Distance op zijn allerhoogst.Dan is de gameplay heel vloeien, echt betere gameplay dus ik ben er te tevreden mee :Y:)

Ik denk dat je draw distance op zijn allerlaagst bedoelt. Hoe hoger de draw distance, hoe verder je kan kijken, hoe zwaarder voor je systeem. Draw distance lager zetten maakt de game minder zwaar, net als de resolutie en effecten (visual fix) naar beneden schroeven.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...