Jump to content

Backup maken hoe moet dat?

Recommended Posts

Geplaatst:

Beste leden :cya:

Ik zit met een vraag. Ik heb een spel op internet gedownload en er vor betaald zodat ik gewoon verder kon spelen maar er stond op de site dat je er een backup copie van mag maken. Dus dit wil ik gaan doen want wil natuurlijk niet dat als mijn oude pc'tje crasht het spel verliezen :clown:

Kunnen jullie mij helpen om hier een backup van te maken?

Groetjes gammie ;)

Geplaatst:

Weet je echt zeker dat het legaal is? Het klinkt nogal vaag wat je tot nu toe vertelt.

Maar goed laat ik je maar geloven :Y Wat voor bestandsformaat is het?

Als het .zip of .rar is moet je dit bestand gewoon kopiéren naar je cd-rom.

Dit doe je als volgt.Kopier het bestand met Rechtermuisknop>Kopiéren.

Dan ga je naar Deze Computer en dan dubbelklik je op de cd-rom waar je het bestand wil neerzetten.

Daar plak je het.Als het goed is krijg je ergens een popupje met er staan bestanden in de wachtrij voor branden.Klik hier op en volg de aanwijzigingen op.Als het een .iso is opent hij hem waarschijnlijk met je brandprogramma (bijvoorbeeld nero) en dan hoef je zelf niks meer te doen en kan je hem gewoon gaan branden (volg gewoon de aanwijzigingen op)

Geplaatst:
18 wheels of steel Accros America Hier is een site waar je vragen kan stellen en daar staat duidelijk dat je er backups van mag maken het is dus helemaal Legaal, moest er ook eerst voor betalen :)

Hoe kom ik achter het bestandsformaat? :clown:

Rechtermuisknop-->Eigenschappen en dan zie je 'Bestandstype:' staan.

Geplaatst:

Maar is dit wel verstandig?

Voor hun is het wel heel simpel gewoon laten downloaden en hup weer 40 euro verdient. En het kost hun geen cd'tjes.Ik weet niet hoe jij erover denkt maar ik heb mijn software liever op een originele (met hoesje) CD.Mischien zijn hun praktijken wel illegaal en verdienen ze zo gratis bakken geld maar hier heb ik verder natuurlijk ook niks te zeggen.Dit is natuurlijk je eigen keuze.

Geplaatst: (bewerkt)
Maar is dit wel verstandig?

Voor hun is het wel heel simpel gewoon laten downloaden en hup weer 40 euro verdient. En het kost hun geen cd'tjes.Ik weet niet hoe jij erover denkt maar ik heb mijn software liever op een originele (met hoesje) CD.Mischien zijn hun praktijken wel illegaal en verdienen ze zo gratis bakken geld maar hier heb ik verder natuurlijk ook niks te zeggen.Dit is natuurlijk je eigen keuze.

Nou ik koop ook liever gewoon in de winkel op cd, maar ik wou dit spel heel graag en kon hem nergens vinden in de winkels. Dus dacht ik maar nou dan doe ik dat maar voor een keertje.

ps: Bij bestandstype staat: Toepassing :?

Toen ik hem installeerde had ik niet in winzip of rar ik kon hem gewoon instaleren zonder uitpakken.

Bewerkt: door gammie
Geplaatst:

Dan zal het waarschijnlijk een .exe bestand zijn. Als ik jou was zou ik gewoon AdvanceGTA zijn manier pakken. Alles wat je daarvoor gedownload moest hebben, naar je CD/DVD drive slepen en laten branden.

Als je zeker wilt weten wat voor bestand het is ga je als je in een map zit naar:

Extra-->Mapopties-->Weergaven en dan het vinkje weghalen bij: Extensies voor bekende bestandstypes verbergen. Dan druk je op toepassen en dan zie je overal het bestandstype achterstaan. <bestandsnaam>.<bestandstype>

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...