Jump to content

Probleem - Kan mij pc het aan?

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb recent san andreas aangekocht en telkens als ik opstarte had ik het hier bekende probleem, dat je bij de intro wel de spuitbus en muziek hoord, maar geen beeld. Als je dan een nieuw spel start begint het balkje wel te laden maar net voor het einde komt een foutmelding van microsoft en moet het spel afgesloten worden :? :

"In gta_sa.exe is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak."

Ik vroeg me dan af of het aan mn pc kon liggen, hier de specificaties:

Model : HP compaq nx6310

Besturingssysteem : Windows Xp Professional

Processor : Genuine Intel® CPU T1300 @ 1,66 Ghz

Geheugen : 504 MB ram

Direct.X 9.0c

Video kaart : Mobile Intel® 945GM Express chipset family

Geluid : SoundMAX HD audio

Moet ik nu nog iets bij downloaden of iets upgraden? zoja wat en waar graag. Of werkt het gwoon niet op deze pc?

Geplaatst:
Model : HP compaq nx6310

Besturingssysteem : Windows Xp Professional

Processor : Genuine Intel® CPU T1300 @ 1,66 Ghz

Geheugen : 504 MB ram

Direct.X 9.0c

Video kaart : Mobile Intel® 945GM Express chipset family

Geluid : SoundMAX HD audio

Moet ik nu nog iets bij downloaden of iets upgraden? zoja wat en waar graag. Of werkt het gwoon niet op deze pc?

Welkom op het Forum, :cya:

Ik zie dat je processor en je videokaart niet echt op en top zijn. Zie hieronder voor de minimale systeemeisen. Jouw videokaart is eigenlijk maar een amateurkaart..

Processor: 1 GHz Intel Pentium 3 of een AMD Athlon Processor

Geheugen: 256MB RAM

DVD-Speler: 8x DVD-ROM

Harddisk: 3.6 GB aan vrije ruimte

Videokaart: 64MB Video kaart met DirectX 9 compatible drivers ("GeForce3" of beter)

Geluidskaart: DirectX 9 compatible Stereo Sound Card

Toetsenboord & muis

Windows 2000 of nieuwer

Ik denk dus eigenlijk dat het aan je videokaart ligt, en een update niet veel zal helpen. Vroeger had ik ook zo'n slecht videokaartje bijgeleverd bij mijn PC, en heb nu een betere. Je kan best een betere kopen, kijk even op nVidia.com en op Ati Radeon.com. Hier staan een aantal goeie, kijk op de systeemeisen voor te zien of hij goed genoeg is als je er eentje op het oog hebt. :)

Geplaatst:

Dat is dan toch wel pech hebben, want het is een laptop, maar ik dacht nogwel een kleine kans te maken dat het spel werkte want het is toch wel een redelijk dure.

Toch bedankt!

Geplaatst:
Dat is dan toch wel pech hebben, want het is een laptop, maar ik dacht nogwel een kleine kans te maken dat het spel werkte want het is toch wel een redelijk dure.

Toch bedankt!

Hmm ben je zeker dat het aan mijn grafische kaart ligt? Want ik herriner me Far cry spelen op een behoorlijk hoge resolutie :?

Ik startte het spel nog een keer en nu werkt het intro-filmpje ineens wel ! maar nog steeds de foutmelding bij opstarten.

Kan niemand mij helpen ? Het spel gereinstalled maar nog steeds geen effect.

Geplaatst:

voortaan je post editen als je 2 keer achter elkaar wilt reageren.

maar over het probleem, heb je al een eerder San Andreas op de laptop gehad? en heb je misschien toevallig mods gebruikt? want daar zou het ook aan kunenn liggen.

Geplaatst:
voortaan je post editen als je 2 keer achter elkaar wilt reageren.

maar over het probleem, heb je al een eerder San Andreas op de laptop gehad? en heb je misschien toevallig mods gebruikt? want daar zou het ook aan kunenn liggen.

Geen mods gebruikt/geïnstalleerd, en dit is de eerste keer dat san andreas erop staat.

Geplaatst: (bewerkt)

Toch bedankt!

Dit kan ik wel geloven in laptops zijn er meestal

compactere versies van geluidskaarten en videokaarten :N

Zou je ook graag je videogeheugen willen posten??

Als je geheugen 64MB bedraagt zou hij werken

dit kun je doen door naar settings->display->FX Quality

Die zet je op low en je resolutie op 800x600x16of32

Cencicodis :cya:

Bewerkt: door Cencicodis
Geplaatst:

Videogeheugen = 128 MB

Ik heb de settings al op het kaagst mogelijk gezet maar nog steeds het probleem. Ik ga het nog eens herinstalleren en zien of het nu werkt.

Geplaatst:

Ik heb ook een laptop en de specs zijn:

1,73 GHZ Intel pentium 4 (M)

1024 DDRII Ramgeheugen

128 MB gedeeld Nvidia geheugen

80 GB HD

Als ik de settings laag zet, wordt de gameplay beter.

Visualfix low

dra distance 3 stepen of 4 OF NUL

resolutie 800x600

Geplaatst:

Er bestaat zoiets als Windows Game Advisor. Deze scant je PC en vergelijkt je specs met die van de games.

Ik gebruik het ook als ik nieuwe games wil kopen of m'n pc goed genoeg is en momenteel werken alle games nog goed!

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...