Jump to content

New Skool of Old Skool?

New Skool of Old Skool HipHop?  

35 leden hebben gestemd

1. 1. Wat heb je liever?

• Old Skool
      28
    • New Skool
      6

Recommended Posts

Geplaatst:

Hey :cya:

Wat hebben jullie als HipHop liefhebbers liever, New Skool HipHop of Old Skool HipHop?

Wat informatie over Old Skool:

De term Old school hiphop wordt gebruikt om hiphop-muziek mee te typeren, die qua sfeer en opbouw gerelateerd is aan de baanbrekende hiphop acts uit eind jaren tachtig en begin jaren negentig. De hiphop-scene destijds was nog niet beïnvloed door "bling-bling" en het hele imago-randgebeuren, maar concentreerde zich op het zoeken naar een goede, creatieve 'beat' en (veelal) ingenieuze teksten, welke vaak hedendaags en (maatschappij)kritisch waren.

De huidige generatie die als "Old school" worden getypeerd, hebben in eerste plaats 'droge', veelal ingenieuze beats met een stevige 'baslijn' of 'groove' of een typerende 'sample' uit een of ander obscuur 'Soul' (James Brown) plaatje, maar geen R&B-sausje. De teksten zijn veelal vanuit een wereldlijk perspectief geschreven, ze beschrijven de 'werkelijkheid' zonder opsmuk maar getuigen vaak van hoop.

Een paar voorbeelden van de 1e generatie:

De La Soul

Public Enemy

Gang Starr

EPMD

A Tribe Called Quest

Een paar voorbeelden van de huidige generatie:

Wu Tang Clan

Blackalicious

Slick Rick

Bron: Wikipedia.org

Wat informatie over New Skool:

New School HipHop is een ander soort en nieuwer soort HipHop.

New School HipHop gaat vooral over Bling-Bling en Ho's en Cars. New School heeft minder stevige bass met vaak voorkomend de Clap sample. Ook is New School vaak wat sneller. Het heeft vaak geen kritsche teksten meer.

De generatie rappers van New School van nu:

Ludacris

Yung Joc

Chamillionaire

En anderen.

Bron: Juju :puh:

Zelf vind ik Old Skool veel beter, ik hou meer van dikke bass enzo. En echte lyrics en niet over alleen maar wijven en auto's.

• Reacties 35
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• DaddyPimp

4

• LBG

4

• RobertSA

4

• Juju

2

Geplaatst: (bewerkt)

Old Skool zijn betere lyrics. Maar ik hou meer van The Game, geen commerciële zooi, gewoon goede Rap. Fuck die nummers zoals 50 Cent-In Da Club enzo. Bij New Skool wel betere beats.

Bewerkt: door robertpsv
Geplaatst:

Old Skool Ownzzz. Zoals al gezegd is, in de New Skool zit alleen drugs etc. Alhoewel ik New Skool ook wel graag hoor. Maar toch ga ik voor Old Skool.

Geplaatst:

Ik luister het meeste New Skool, maar toch vind ik de Old Skool beter, de beats enzo.. Neem bijv. Shook Ones Pt. II van Mobb Deep, dat is gewoon het beste Old Skool nummer ooit. Rappers als RUN-DMC, de Wu-Tang Clan, GangStarr, NWA blijven gewoon de beste.. ;)

Geplaatst:

Ik vind de nieuwe beter omdat je nu gewoon betere technologie hebt en mensen hebben meer ervaring maar ik vind het wel jammer dat je nu al die commerciele troep hebt van mensen die alleen rappen om geld te verdienen.

Geplaatst:
Ik vind de nieuwe beter omdat je nu gewoon betere technologie hebt en mensen hebben meer ervaring maar ik vind het wel jammer dat je nu al die commerciele troep hebt van mensen die alleen rappen om geld te verdienen.

Ik vind de oude juist beter omdat het met die oude technologie is gemaakt, met de oude draaitafels etc..

Geplaatst:

Ik vind de oude juist beter omdat het met die oude technologie is gemaakt, met de oude draaitafels etc..

Ik vind die oudere beats met simpele drums en een zware bas over het algemeen ook wel wat hebben alleen de beats van Run DMC enzo gaan na een tijdje vervelen omdat je met bijvoorbeeld 808 niet zoveel verschillends kan maken.

Geplaatst:

Ik heb voor New School gekozen omdat ik dat het meest luister maar Old School is ook chill met die beat's!! Eigenlijk kan ik niet kiezen dus ik heb maar New School gedaan maar misschien moest ik toch gaan voor Old School naderinzien!!

KING ROOM

Geplaatst:

Ik vind het allebei gewoon vet, maar ik kies toch voor Old Skool, gewoon omdat de beats ook strakker zijn dan die van tegenwoordig. En de lyrics zijn ook beter.

Geplaatst:

Ik houd wel van de Black Eyed Peas, en dan vooral de eerste twee CD's, voordat Fergie erbij kwam. Ze zijn nog steeds goed, niet met Ho's en zo, maar de geloofwaardigheid is wel minder...

Geplaatst: (bewerkt)

Sluit ik me bij aan :)

Mij maakt echt 100% uit. Zolang de beat lekker klinkt, en de lyrics goed is ben ik tevreden. Of het oldskool is of new skool maakt me niet echt uit :) Heb toch voor Oldskool gestemt, omdat ik dat het meest luister

Bewerkt: door Blaatschaap

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...