Juju Geplaatst: 21 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 21 oktober 2006 Hey Wat hebben jullie als HipHop liefhebbers liever, New Skool HipHop of Old Skool HipHop? Wat informatie over Old Skool: De term Old school hiphop wordt gebruikt om hiphop-muziek mee te typeren, die qua sfeer en opbouw gerelateerd is aan de baanbrekende hiphop acts uit eind jaren tachtig en begin jaren negentig. De hiphop-scene destijds was nog niet beïnvloed door "bling-bling" en het hele imago-randgebeuren, maar concentreerde zich op het zoeken naar een goede, creatieve 'beat' en (veelal) ingenieuze teksten, welke vaak hedendaags en (maatschappij)kritisch waren. De huidige generatie die als "Old school" worden getypeerd, hebben in eerste plaats 'droge', veelal ingenieuze beats met een stevige 'baslijn' of 'groove' of een typerende 'sample' uit een of ander obscuur 'Soul' (James Brown) plaatje, maar geen R&B-sausje. De teksten zijn veelal vanuit een wereldlijk perspectief geschreven, ze beschrijven de 'werkelijkheid' zonder opsmuk maar getuigen vaak van hoop. Een paar voorbeelden van de 1e generatie: De La Soul Public Enemy Gang Starr EPMD A Tribe Called Quest Een paar voorbeelden van de huidige generatie: Wu Tang Clan Blackalicious Slick Rick Bron: Wikipedia.org Wat informatie over New Skool: New School HipHop is een ander soort en nieuwer soort HipHop. New School HipHop gaat vooral over Bling-Bling en Ho's en Cars. New School heeft minder stevige bass met vaak voorkomend de Clap sample. Ook is New School vaak wat sneller. Het heeft vaak geen kritsche teksten meer. De generatie rappers van New School van nu: Ludacris Yung Joc Chamillionaire En anderen. Bron: Juju Zelf vind ik Old Skool veel beter, ik hou meer van dikke bass enzo. En echte lyrics en niet over alleen maar wijven en auto's. Reageren
RobertSA Geplaatst: 21 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 21 oktober 2006 (bewerkt) Old Skool zijn betere lyrics. Maar ik hou meer van The Game, geen commerciële zooi, gewoon goede Rap. Fuck die nummers zoals 50 Cent-In Da Club enzo. Bij New Skool wel betere beats. Bewerkt: 4 februari 2007 door robertpsv Reageren
Lua Lua 32 Geplaatst: 22 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 22 oktober 2006 ik heb liever oldskool want als je ziet de newskool rapt alleen over vrouwen, drugs en geld Reageren
Jarno Geplaatst: 22 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 22 oktober 2006 Ik heb liever geen maar die kan ik niet kiezen. Reageren
Lord of War Geplaatst: 22 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 22 oktober 2006 Old Skool Ownzzz. Zoals al gezegd is, in de New Skool zit alleen drugs etc. Alhoewel ik New Skool ook wel graag hoor. Maar toch ga ik voor Old Skool. Reageren
DaddyPimp Geplaatst: 22 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 22 oktober 2006 Ik luister het meeste New Skool, maar toch vind ik de Old Skool beter, de beats enzo.. Neem bijv. Shook Ones Pt. II van Mobb Deep, dat is gewoon het beste Old Skool nummer ooit. Rappers als RUN-DMC, de Wu-Tang Clan, GangStarr, NWA blijven gewoon de beste.. Reageren
LBG Geplaatst: 22 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 22 oktober 2006 Ik vind de nieuwe beter omdat je nu gewoon betere technologie hebt en mensen hebben meer ervaring maar ik vind het wel jammer dat je nu al die commerciele troep hebt van mensen die alleen rappen om geld te verdienen. Reageren
DaddyPimp Geplaatst: 22 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 22 oktober 2006 Ik vind de nieuwe beter omdat je nu gewoon betere technologie hebt en mensen hebben meer ervaring maar ik vind het wel jammer dat je nu al die commerciele troep hebt van mensen die alleen rappen om geld te verdienen. Ik vind de oude juist beter omdat het met die oude technologie is gemaakt, met de oude draaitafels etc.. Reageren
Terreurorist Geplaatst: 22 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 22 oktober 2006 Hallo ik ben nieuw en ik vind old skool gewoon het beste. grtz. terreurorist Reageren
Damos Geplaatst: 22 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 22 oktober 2006 Het maakt mij allemaal niet echt uit ik geef daar niet zoveel om maar bij ons is het meer old skool. Reageren
LBG Geplaatst: 22 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 22 oktober 2006 Ik vind de nieuwe beter omdat je nu gewoon betere technologie hebt en mensen hebben meer ervaring maar ik vind het wel jammer dat je nu al die commerciele troep hebt van mensen die alleen rappen om geld te verdienen. Ik vind de oude juist beter omdat het met die oude technologie is gemaakt, met de oude draaitafels etc.. Ik vind die oudere beats met simpele drums en een zware bas over het algemeen ook wel wat hebben alleen de beats van Run DMC enzo gaan na een tijdje vervelen omdat je met bijvoorbeeld 808 niet zoveel verschillends kan maken. Reageren
King Room Geplaatst: 22 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 22 oktober 2006 Ik heb voor New School gekozen omdat ik dat het meest luister maar Old School is ook chill met die beat's!! Eigenlijk kan ik niet kiezen dus ik heb maar New School gedaan maar misschien moest ik toch gaan voor Old School naderinzien!! KING ROOM Reageren
.Scarface. Geplaatst: 26 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 26 oktober 2006 Ik vind het allebei gewoon vet, maar ik kies toch voor Old Skool, gewoon omdat de beats ook strakker zijn dan die van tegenwoordig. En de lyrics zijn ook beter. Reageren
7ulian Geplaatst: 27 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 27 oktober 2006 Ik houd wel van de Black Eyed Peas, en dan vooral de eerste twee CD's, voordat Fergie erbij kwam. Ze zijn nog steeds goed, niet met Ho's en zo, maar de geloofwaardigheid is wel minder... Reageren
Blaatschaap Geplaatst: 27 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 27 oktober 2006 (bewerkt) Ik vind de oude juist beter omdat het met die oude technologie is gemaakt, met de oude draaitafels etc.. Sluit ik me bij aan Mij maakt echt 100% uit. Zolang de beat lekker klinkt, en de lyrics goed is ben ik tevreden. Of het oldskool is of new skool maakt me niet echt uit Heb toch voor Oldskool gestemt, omdat ik dat het meest luister Bewerkt: 27 oktober 2006 door Blaatschaap Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.