Jump to content

Echo


Insanity Prawn Boy

Recommended Posts

Als ik Gta Vice City speel hoor ik altijd een echo. Ik heb een tijdje geleden al met de audio dinges zitten klooien, maar dat helpt niet. Wat kan ik doen?! :-(

Bewerkt: door Insanity Prawn Boy
Link to comment
Delen op andere websites

Als ik Gta Vice City speel hoor ik altijd een echo. Ik heb een tijdje geleden al met de audio dinges zitten klooien, maar dat helpt niet. Wat kan ik doen?! :-(

Vroeger had ik hier ook last van, en weet helaas niet meer precies hoe ik dit opgelost heb. Wat je wel kan proberen is je audio drivers updaten, maar dan moet ik weten welke audio driver je hebt. Je kan dit zien door naar je configuratescherm te gaan, en naar het kopje 'spraak, geluid en geluidsapparaten'. Ga naar 'geluiden en audioapparaten' en ga dan naar het kopje 'Audio'; Waar je kan zien welke audio driver je hebt. Hierna kan ik je verde helpen.

Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt voor je reactie. Ik heb mijn drivers al ge-update, maar dat werkt ook niet.

Kijk dan eens of je audio instellingen wel goed staan in Vice City zelf, zoals je op onderstaande screen ziet. Ga naar 'Options -> Audio Settings' en kijk of dit goed staat, en er bijvoorbeeld niet '2 speakers' staat terwijl je een 5:1 set hebt.

screenshot111ai3.th.jpg

Bewerkt: door Velaro
Link to comment
Delen op andere websites

Staat allemaal goed... Is mijn geluidskaart mischien te oud? (3.5 jaar)

Veel verstand heb ik er niet van, maar ik denk dat het dat wel kan zijn. Ik quote even uit de systeemeisen:

DirectX 9.0 compatibele geluidskaart

Jouw geluidskaart moet dus DirectX V9.0 ondersteunen. Het kan zijn dat je DirectX 9 nog niet hebt. Kijk even of je dit hebt, en zonee kan je het op deze pagina downloaden. Als dit niet werkt zou ik echt niks anders weten..

Bewerkt: door Velaro
Link to comment
Delen op andere websites

DirectX 9.0 compatibele geluidskaart

Jouw geluidskaart moet dus DirectX V9.0 ondersteunen. Het kan zijn dat je DirectX 9 nog niet hebt. Kijk even of je dit hebt, en zonee kan je het op deze pagina downloaden. Als dit niet werkt zou ik echt niks anders weten..

Ik heb DirectX 9 al en mijn geluidskaart ondersteund em...

Bewerkt: door Insanity Prawn Boy
Link to comment
Delen op andere websites

Vice City is toch ook (bijna?) 3,5 jaar oud. Dus het zal niet aan je geluidskaart liggen.

Heb je wel de legale versie? (Dus uit de winkel)

Ja, hij is legaal.

Bewerkt: door Insanity Prawn Boy
Link to comment
Delen op andere websites

Wat voor boxjes heb je op je pc zitten? Als je een soort surround set heb, kan je het misschien instellen, meestal kan dat bij de subwoofer.
Ik heb 2 luidsprekers van UBL (of JBL als ik het verkeerd lees) en dus geen surround set.
Link to comment
Delen op andere websites

Wat voor boxjes heb je op je pc zitten? Als je een soort surround set heb, kan je het misschien instellen, meestal kan dat bij de subwoofer.
Ik heb 2 luidsprekers van UBL (of JBL als ik het verkeerd lees) en dus geen surround set.

Inderdaad en als dit wel het geval is moet je eens proberen om het uiteinde van je speakers wat harder in je pc de duwen terwijl je muziek aan het luisteren bent net zolang tot je het beste resultaat hebt want ik heb hier ook wel eens last van ; het is zeer vervelend je krijgt echt rotgeluid :N Waar het ook aan kan liggen is dat je kabel die aan je speakers zitten een andere kabel raken en daardoor een reactie veroorzaken wat leid tot je slechte geluid.Probeer dan te zorgen dat je kabels zo min mogelijk andere kabels raken hoewel dit moeilijk kan zijn als het in een computer kast staat. :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Hier had ik ook last van. Ik verwijs je door naar dit topic. :)

Ga naar de geluidsinstellingen in het spel en zet het op ''Auto-detect Hardware''. Of je zet hem op gewoon stereo..

Ik denk dat jouw instelling op dolbi surround staat ofzo, en dan gaat net als bij mij alles echoen..

Link to comment
Delen op andere websites

Hier had ik ook last van. Ik verwijs je door naar dit topic. :)

Ga naar de geluidsinstellingen in het spel en zet het op ''Auto-detect Hardware''. Of je zet hem op gewoon stereo..

Ik denk dat jouw instelling op dolbi surround staat ofzo, en dan gaat net als bij mij alles echoen..

Heb ik al geprobeerd, maar dat werkt ook al niet. :-(

@Advancegta: de draad zit goed in mijn computer en het is echt alleen bij gta vice city, dus het zal wel niet

met 2 draden tegen elkaar te maken hebben...

Bewerkt: door Insanity Prawn Boy
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...