Jump to content

Sony 'doodt' Lik-Sang.com

Recommended Posts

Geplaatst:

Lik-Sang reageert op Sony's aantijgingen

Nieuws | 27 oktober 2006 - We zitten op dit moment midden in een 'welles-nietes' ruzie tussen Lik-Sang en Sony. Eerst wint Sony een rechtszaak van Lik-Sang waardoor de importeur moet stoppen met het verkopen van Japanse PSP's in Engeland. Vervolgens sluit Lik-Sang de deuren, naar eigen zeggen omdat Sony ze geen andere keuze geeft. Sony reageerde daar weer op door te zeggen dat Lik-Sang überhaupt niet eens heeft geprobeerd om de rechtszaak te winnen, volgens Sony is Lik-Sang niet eens in de rechtszaal komen opdagen. Zij ontkennen dan ook verantwoordelijk te zijn voor de sluiting van de importeur.

Inmiddels heeft Lik-Sang ook weer op dat bericht gereageerd, volgens het bedrijf is het een jaar lang bezig geweest om aan te tonen dat deze rechtszaak niet binnen de Britse jurisdictie valt. Overigens zegt dat niet dat Sony's aantijgingen niet kloppen, Lik-Sang zegt hier namelijk niet dat ze geprobeerd hebben zich te verdedigen. In plaats daarvan hebben ze tevergeefs geprobeerd de hele rechtszaak ongeldig te laten verklaren.

Ook gaat Lik-Sang nog in op de beschuldigingen dat medewerkers van Sony zelf ook games importeerden. Volgens Sony deden de medewerkers dit alleen voor onderzoek, maar volgens Lik-Sang is dat niet waar. Sony-medewerkers importeren al jaren producten van Lik-Sang, terwijl Sony zelf heeft aangegeven dat de onderzoeksbestellingen voor het eerst in 2005 plaatsvonden.

Tot slot speelt Lik-Sang in haar verklaring nog een emotioneel spelletje door te zeggen dat hoewel het door de rechtszaak van Sony er niet goed uit ziet voor andere importeurs, het vooral het menselijk leed is wat zo erg is:

''Unfortunately for Lik-Sang, the current situation is neither a joke, nor a game: A bunch of people, including two highly pregnant women, have lost their basis for existence because of corporate lawsuits for something that is not only regarded as lawful in Hong Kong, it is considered to be beneficial for consumers (free trade).''

Lik-Sang zegt hier dat een groep mensen, waaronder twee zwangere vrouwen, geen inkomen meer hebben vanwege iets dat niet alleen niet rechtsgeldig is in Hong Kong, maar ook als voordelig wordt beschouwd voor de consumenten.

Bron: InsideGamer

Geplaatst:

Lik-Sang is echt vet irritant bezig. Sony komt met harde feiten, waar Lik-Sang niet op durft te reageren en in plaats daarvan uiten ze de hele tijd hoe zielig zij wel niet zijn... Sony heeft gewoon gelijk gekregen van de rechter, klaar uit; Lik-Sang moet niet de hele tijd zo moeilijk doen, maar er gewoon mee ophouden.

Geplaatst:
Lik-Sang is echt vet irritant bezig. Sony komt met harde feiten, waar Lik-Sang niet op durft te reageren en in plaats daarvan uiten ze de hele tijd hoe zielig zij wel niet zijn... Sony heeft gewoon gelijk gekregen van de rechter, klaar uit; Lik-Sang moet niet de hele tijd zo moeilijk doen, maar er gewoon mee ophouden.
Vind ik ook. Ik had ook ergens gelezen dat het Lik-Sang ook helemaal niets gekost heeft en dat ze niet eens in de rechtbank zijn verschenen (dan verlies je altijd), dus dit zal wel niet de echte reden zijn dat ze sluiten...
Geplaatst:

Tsja, natuurlijk is het voor het personeel bijzonder vervelend als je ontslagen wordt, helemaal als je nog eens zwanger bent ook. Maar het is dan niet geheel eerlijk om Sony daarvan de schuld te geven (van dat onslag bedoel ik, ik neem niet aan dat ze de hand hebben gehad in die zwangerschappen :D). Je verkoopt als bedrijf heel bewust je consoles op een plek waar je dat niet mag doen en overtreedt ook heel bewust de regels die Sony daarvoor heeft uitgevaardigd. En als je dan (terecht denk ik) verliest in een rechtzaak en je deuren moet sluiten moet je de schuld natuurlijk alleen bij jezelf zoeken en niet bij Sony :N

Geplaatst:

Het is dan wel illegaal van Lik-Sang, maar ik snap nog steeds niet wat voor nadeel Sony er aan heeft. Door te importeren koop je je PS3 immers nog steeds van Sony, maar dan met een omweg.

En inderdaad, Sony staat in zijn volste recht om Lik-Sang aan te klagen. Als mijn buren hun achtertuin gebruiken om aardappels te kweken sta ik ook in mijn recht om ze aan te klagen (je mag immers geen groente kweken in je achtertuin), maar dat je natuurlijk niet. Dat is precies hetzelfde.

Geplaatst:
Het is dan wel illegaal van Lik-Sang, maar ik snap nog steeds niet wat voor nadeel Sony er aan heeft. Door te importeren koop je je PS3 immers nog steeds van Sony, maar dan met een omweg.

En inderdaad, Sony staat in zijn volste recht om Lik-Sang aan te klagen. Als mijn buren hun achtertuin gebruiken om aardappels te kweken sta ik ook in mijn recht om ze aan te klagen (je mag immers geen groente kweken in je achtertuin), maar dat je natuurlijk niet. Dat is precies hetzelfde.

Ik wel, ook al is het alleen om ze te fucken. :engel:

Maargoed SONY draait via Lik Sang nog meer verlies en dus kan ik het volstrekt begrijpen, ook zit SONY met de gebakken peren als mensen gaan klagen dat ze geen europese games kunnen afspelen.

Geplaatst:

Maargoed SONY draait via Lik Sang nog meer verlies en dus kan ik het volstrekt begrijpen, ook zit SONY met de gebakken peren als mensen gaan klagen dat ze geen europese games kunnen afspelen.

Dat is het risico van importeren, Sony waarschuwt er toch zelf voor?

Geplaatst:

Waarom draaien ze dan meer verlies? De PS3's die Lik-Sang verkoopt komen toch ook gewoon van Sony, daar betaalt Lik-Sang toch ook gewoon voor?

Geplaatst:

Waarom draaien ze dan meer verlies? De PS3's die Lik-Sang verkoopt komen toch ook gewoon van Sony, daar betaalt Lik-Sang toch ook gewoon voor?

Maar de PS3 in japan is goedkoper waardoor als mensen de PS3 in Europa zouden kopen SONY meer winst maakt. ;)

Geplaatst:
Maar de PS3 in japan is goedkoper waardoor als mensen de PS3 in Europa zouden kopen SONY meer winst maakt. ;)

Dat prijsverschil belandt helemaal niet bij Sony, dat prijsverschil komt door de belastingswetten binnen de EU.

Geplaatst:

Dat prijsverschil belandt helemaal niet bij Sony, dat prijsverschil komt door de belastingswetten binnen de EU.

Das niet waar. In de EU kost de dure PS3 599 euro en in Japan kost ie rond de 400 euro. De belasting is hier 19% en in Japan zullen ze ook wel zoiets betalen en als ze dat niet zo is, is 1.19x 400 euro noch steeds geen 599 euro.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...