DenkaanHenk Geplaatst: 24 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 24 oktober 2006 Weten jullie hoe ik zelf kleding moet ontwerpen in GTA San Andreas ? Hoe moet ik dat doen ? Met welk programma ? Bijvoorbeeld Het Tuxedo veranderen in een andere Tuxedo ? En ik heb al in diverse topics rond gekeken. Maar ik kan er hellemaal geen programma en info over vinden. Dus geef me liever geen links naar topics waar alles staat want ik weet geen eens hoe het allemaal heet. Maar bijvoorbeeld een goede uitleg en een link naar het programma zelf. Mvg DenkaanHenk. Reageren
DaBeast Geplaatst: 25 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 25 oktober 2006 (bewerkt) Beste denkaanhenk, Kleren maken is eigenlijk niet zo moeilijk. Je moet aleen goed kunnen werken met een Photobewerkings programma (zoals Photoshop of G!mp), en je moet je bestandsnaam van je gewenste kleren weten (meestal heel voordehand liggend). Ik zal dit uitleggen in een aantal stappen (let op, maak backups!). Download de Multi IMG hier. Download TXD Workshop hier Open de Player.IMG met de Multi IMG (gelocaliseerd in *je instalatie folder*/Rockstar Games/GTA San Andreas/models/ Klik op Bewerken>zoeken , en geef in het zoekvenster een deel van de gewenste kleding in. Zodat je het kledingsstuk er tussen kan vinden (Voor de Tuxedo gaf ik tuxe in. En kwam ik bij de eerste zoekpoging tuxedo.txd uit. Dus die moeten we hebben.) Als je het bestand hebt gevonden, klik je op Commando's>Unpacken. Kies nu een map waar je dat bestand in wilt unpacken. Open nu TXD Workshop, en klik op File>Open. Ga naar de map waar je zonet je TXD in heb geunpacked. En open de TXD. Meestal zit daar maar 1 afbeelding in (een texture). Klik nu op Image>Export all textures to bitmaps. Kies nu een map waar je de textures in wilt unpacken en bewerken. Open nu je afbeelding (texture) met je bewerking software, en bewerk het (*). Sla deze nu op als BMP, en open de TXD Workshop weer. Open je TXD die je wilt bewerken weer, en klik op Import. Selecteer je bestand dat je zonet hebt opgeslagen, en klik op open. Klik nu op Image>Compress all images. Sla de TXD nu op, met de originele bestandsnaam. Open de Player.IMG met de Multi IMG weer, en zoek en verwijder je TXD die je wilt vervangen. Klik op Commando's>Toevoegen en voeg je bewerkte TXD toe. Klik op Commando's>Rebuild Archive, en laat deze rustig zijn gang gaan (kan een aantal minuten duren). Test nu je spel. * Als je Photoshop gebruikt, moet je de BMP nog eerst openen en opslaan met een ander programma, zoals Paint, of Paint.NET. Photoshop heefd namelijk een fake BMP systeem, GTA kan deze niet lezen Ik hoop dat je wat hebt bijgeleerd. Vriendelijke groeten, DaBeast Bewerkt: 25 oktober 2006 door DaBeast Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.