Jump to content

Eigen hosting

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Bedoel je een Eigen Hosting bedrijf?

Zo ja, dan moet je gewoon een Server kopen, of bij een Hosting Bedrijf een Reseller pakket nemen..

En als je gewoon normale Hosting bedoeld, dan moet je gewoon naar een Hosting website gaan, en daar de prijzen bekijken, en als het je aanstaat de Hosting kopen..:puh:

Bewerkt: door GTA Fanaat
Geplaatst:

Kan ik vanaf mijn eigen pc een host opstarten of heb je daar echt een server voor nodgi en hoe duur zijn die dingen eigenlijk?

Geplaatst:

Ja, bedoel je dat je een eigen Hosting bedrijf wil starten?

Zo ja, dan kan het via je eigen PC, als jij een Server koopt kom hij meestal in Amsterdam te staan.

De prijzen verschillen voor een Server, elk Hosting bedrijf die Servers aanbied heeft niet de zelfde prijzen.

En voor een Reseller pakket geldt het zelfde.

Hoe kan ik een eigen host starten?

Laatste vraag topic voor vandaag.

Bedoel je dan je eigen bedrijf of gewoon van je eigen PC een webserver maken.

Bedrijf:

Je zoekt je best ergens bij een groter hosting bedrijf een reseller pakket of een dedicated server. Dedicated server is een hele pc in een datapark die jij dan huurt. Een reseller account is een gewoon hosting account waar jij zelf gebruikers kan aanmaken etc.

Voordelen:

- snelle verbinding

- zogoed als altijd offline

Je eigen PC:

Dan moet je PHP, MySQL, Apache, ... allemaal zelf gaan installeren op je computer. Gelukkig bestaan hier ook simpele programatjes voor. Ik kan je wampserver.com zeker aanraden. Dit programma is zeer gebruiksvriendelijk en gebruikt de nieuwste stabiele versies van deze software.

Voordelen:

- Je kan hem zelf uit aan zetten etc.

Nadelen:

- trage verbinding

- vaak offline

Edit: Waarom zo'n trage reactie van mij :puh: Maar je moet dus het stukje "Je eigen PC" hebben Damos.

Bewerkt: door Argon
Geplaatst:

Als je voor de lol gewoon wat thuis wil draaien kan je programma's zoals Xammp gebruiken of zelf met Linux aan de gang.

Als je echt als bedrijf aan de gang wilt gaan raad ik je aan om 6 november naar de startersdagen van de Kamer van Koophandel te gaan.

Geplaatst:

Als je een Hosting bedrijf gaat beginnen hoef je niet Persee een KvK nummer te hebben.

Als je onder de zoveel Euro per jaar zit dan mag het ook zonder KvK toch?

En als je meer gaat verdienen ben je verplicht een KvK nummer te nemen.

Heb ik dat goed of zit ik nu helemaal fout?

Ik heb het namelijk van iemand uit me Familie gehoord..:puh:

Geplaatst:

Nee ik wou niet echt een bedrijf gaan starten maar met een server kan je veel meer dan met een gewone host.

Ik ga eerst is kijken hoe je dat doet met xampp en die programma's.

Nadelen:

- trage verbinding

- vaak offline

Is dit echt altijd?

Geplaatst:

Nee, het ligt ook aan jou Internet verbinding, de snelheid dan..

Als jij snelle Internet verbinding hebt is het niet altijd Traag..

Dat andere weet ik niet..

Reseller hosting (500/1000MB) krijg je vanaf 5/15 euro per maand. 5 E hosting heeft waarschijnlijk minder support dan 15 E maargoed.

[EDIT]Excuses Joriz had eroverheen gelezen.

Bewerkt: door Mania-92
Geplaatst:

Hij zegt juist dat hij geen bedrijf wilt starten maar zelf wil experimenteren. Dat kan je het beste met een oude computer door hem helemaal leeg te halen en hier een Linux distributie met Webmin op te draaien. Hierna prik je hem in je thuisnetwerk waardoor je thuis website kan beheren en hosten. Als je wilt dat mensen van buitenaf hem ook kunnen bezoeken dan moet je met je router aan de slag (zie handleiding router).

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...