Jump to content

TXD veranderen

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb ik gister in totaal 16 uur aan een txd gewerkt.

Ik had een vervanging gedownload voor de garage waar je op kan slaan in san fierro. Als ik die instaleer doet hij het gewoon. Nou heb ik die txd geopend in txd workshop. het ding gezocht wat ik wou veranderen. Nou datgene heb ik geexporteerd als BMP. Toen heb ik het met photoshop cs 2 helemaal gemaakt zoals ik het wou hebben. Daarna heb ik het in photoshop cs 2 opgeslagen als jpeg/jpeg en daarna weer geopend met pait en opgeslagen als bitma/bmpp 24 bits en heb ik de txd weer geopent in txd workshop en datgene wat ik heb veranded in photoshop cs 2 aangeklikt. Toen heb ik op importeren geklikt en dat veranderde bestand aangeklikt. Daarna heb ik de txd gesaved en met img tool in de file gta3 gezet. Als ik dan mn spel opstart en ga naar die garage in san fierro is opeens de helft van die garage weg en watr ik heb gemaakt zie je ook helemaal niet en voorderest is zoals het was ook niet meer. Toen heb ik het maar weer terug gezet. Nu is de vraag wat doe ik verkeerd en waarom werkt het niet.

Ik heb al aardig wat TXD tutorials gelezen.

Alvast bedankt.

Geplaatst: (bewerkt)
heb jij rekening gehouden met

- de alpha?

- juiste naam van de texture

De TXD heeft geen alpha en de naame van de texture is hetzelfde zoals hij was.

Dus wat er nou verkeert kan zijn weet ik niet. Ik ben zelf designer en probeer alles zo mooi mogelijk te maken. Dus ook goede kwaliteit, maar ik heb het toch echt als 24 bits bitmap opgeslagen in paint. En dat had ik uit een tut. Moet ik het misschien als TGA doen.

Bewerkt: door -BlackWolf-
Geplaatst:

Ik had een vervanging gedownload voor de garage waar je op kan slaan in san fierro. Als ik die instaleer doet hij het gewoon. Nou heb ik die txd geopend in txd workshop. het ding gezocht wat ik wou veranderen. Nou datgene heb ik geexporteerd als BMP. Toen heb ik het met photoshop cs 2 helemaal gemaakt zoals ik het wou hebben. Daarna heb ik het in photoshop cs 2 opgeslagen als jpeg/jpeg en daarna weer geopend met pait en opgeslagen als bitma/bmpp 24 bits en heb ik de txd weer geopent in txd workshop en datgene wat ik heb veranded in photoshop cs 2 aangeklikt. Toen heb ik op importeren geklikt en dat veranderde bestand aangeklikt. Daarna heb ik de txd gesaved en met img tool in de file gta3 gezet. Als ik dan mn spel opstart en ga naar die garage in san fierro is opeens de helft van die garage weg en watr ik heb gemaakt zie je ook helemaal niet en voorderest is zoals het was ook niet meer. Toen heb ik het maar weer terug gezet. Nu is de vraag wat doe ik verkeerd en waarom werkt het niet.

Alvast bedankt.

Goh ik heb respect voor mesnens die 16 van de 24 uur achter een pc´tje aan 1 TXD werken.

We kunnen je verder helpen als je de txd die jij hebt gemaakt/bewerkt upload.

Geplaatst:

Is je textuur wel in de groote van 64* 256* 512*

En ik dacht dat als je rechtsreeks de bmp vanuit photoshop hebt dat ie het dan neit doet ofzo, dus meot je euhm ff openen in paint en dan opnieuw opslaan.

Succes, en Owja na 1 uurtjes rotzooien had je het ook best al mogen vragen hoor, inplaats van na 16 uur =') ^^ '_'

Alvast bedankt.

Goh ik heb respect voor mesnens die 16 van de 24 uur achter een pc´tje aan 1 TXD werken.

We kunnen je verder helpen als je de txd die jij hebt gemaakt/bewerkt upload.

Ja, als ik iets wil wil ik het en ga ik er niet mee stoppen voordat het gelukt is wat in dit geval dus niet zo is :schater:

Dit is de link van de gebackupte TXD file : www.mafsquad.byethost24.com/data1/oldgarage_sfse.txd

En dit is de aangepaste TXD : www.mafsquad.byethost24.com/data/oldgarage_sfse.txd

Ik heb ws_xenon_used aangepast/bewerkt.

Ik hoop dat iemand me nu kan helpen, alvast bedankt. _O_'

edit : kaaspizza, ik dacht er toen pas na 16 uurtjes aan. Ohhhja kan het ook vragen op een forum.

En de grootte is zoals hij was. Kijk maar in de files die ik heb geupload. En ik heb na de photoshop heb in paint opgeslagen as 24 bits bitmap ja, dus wat er verder nou aan de hand kan zijn :?

Bewerkt: door -BlackWolf-
Geplaatst:

Hoe wil je ingodsnaam 16 uur aan één txd werken...[/font]

Anyway,

Nu openen we TxdWorskhop.

Klik op “Open TXD” en zoek je texture op, wat in dit geval dus “oldgarage_sfse.txd” is. Nu krijg je links een hele rij met ‘plaatjes’. Al die plaatjes zijn gebruikt in het spel. Je zult dus alle textures ook terug kunnen vinden op het gebouw in het spel zelf. Nu klik je op “Export” en “Export all textures to bitmaps” of “Export all textures to tga images” als je dat liever hebt. Sla ze ergens op in een map die je zelf handig vind, in dezelfde map als waar de txd staat is wel handig. Nu heb je de mapviewer weer nodig. Als het goed is heb je die nog geopend, anders moet je ‘m nog even opstarten. Start ook een of ander programma op waarmee je de ‘plaatjes’ kunt veranderen, PhotoShop, PaintShopPro of iets anders (paint kan ook alleen krijg je dan niet zo’n mooie kwaliteit als bij PhotoShop, PaintShopPro of iets dergelijks). Open alle plaatjes die je uit de TXD gehaald hebt en verander ze een voor een, zorg wel dat ze de zelfde naam houden, dus bedenk niet zelf namen zoals “witte muur” ofzo! Voor mooie textures kan je bijvoorbeeld terecht op www.stormvision.net, klik bovenaan op “bricks”, “wood” e.d. en je krijgt een lijst met kleine plaatjes. Klik op een die je mooi vind en je krijgt een iets groter plaatje. Als je hier niet genoeg aan hebt kun je altijd nog terecht op www.google.nl en zoek bij afbeeldingen naar “wall” ofzo. Je kunt ook andere texture sites zoeken via google als je dat wilt. Je kan in de mapviewer nu door rond het gebouw te draaien kijken welke textures waar op het gebouw zitten, anders heb je straks dakpannen op een muur zitten of zoiets dergelijks.

Als je nu alle textures hebt veranderd en opgeslagen, ga je weer naar de TXDWorkshop toe en dan open je de txd weer (als je ‘m afgesloten hebt). Nu krijg je weer de lijst met textures. Klik op de bovenste en klik op “Import”. Nu ga je naar de map toe waar je de textures hebt opgeslagen en open degene met dezelfde naam als degene die je in txd workshop hebt geselecteerd, de bovenste in dit geval en klik op openen. Zo ga je het hele rijtje af totdat je alles hebt gedaan. Als je alle textures hebt ‘vervangen’ door nieuwe, controleer je nog of linksonder in het programma “San Andreas” staat en niet “VC XboX” ofzo. Klik op “Save TXD” en sluit het programma.

Nu openen we de IMGTool weer en zoek de “oldgarage_sfse.txd” weer op met de zoekfunctie en zorg dat die geselecteerd is. Ga via het “Commands” menu naar “Replace” en open de txd die je veranderd hebt. Nu word de texture geladen, als dat klaar is sluit je het programma en alle andere programma’s die je nog hebt geopend. Ga het ingame checken en SUCCES MET DE REST VAN JE MODS EN TEXTURES!!!

Ff een quote uit m'n tutorial over txd-modding. Voor het volledige tutorial >KLIK HIER<.

Als je nog vragen hebt, gewoon ff een replietje!!

Succes, Grtz Puma.

Geplaatst:

Alvast bedankt.

mischien kan ik je verder helpen als je de txd opstuurd dan kan ik wel ff kijken en als ik hem heb

dan stuur ik hem wel terug + wat je verkeerd heb gedaan :engel:

Van grandtheftautosanandreas1934

Geplaatst:

Alvast bedankt.

Dat probleem heb ik ook gehad.. als ik paint gebruik gebeurt dit niet.. maar goed het komt erop neer dat de kwaliteit van een bmp die je met PS opslaat de hoog is.. vergeleken met het origineel. Dit kan je oplossen door 'm als .tga op te slaan in PS en 'm vervolgens gewoon te importeren zoals je dit altijd doet.

Succes..

Geplaatst:

Bedankt, en grandtheftautosanandreas1934 de link om de bestanden te dowloaden staan in 1 van mijn eerste posts.

Bedankt, en grandtheftautosanandreas1934 de link om de bestanden te dowloaden staan in 1 van mijn eerste posts.

ooh oke waar staat die garage eigenlijk (want ik had dat bestand al gezien :sst:)

Bewerkt: door grandtheftautosanandreas1934
Geplaatst:

ik snap niet hoe je wagens en gebouwen en skin's in Vice City krijgt.....

kan iemand mij helpen _O__O__O_

_alvast bedankt_

Geplaatst:

ooh oke waar staat die garage eigenlijk (want ik had dat bestand al gezien :sst:)

De garage staat in san fierro, en het is die garaga waar je kan opslaan.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...