Jump to content

hoe organiseren jullie al jullie photoshop bestanden? (psd's images etc... )

Recommended Posts

Geplaatst:

Hey

ik heb onwijs veel psd's etc.. en het is dikke chaotische bende :N

hoe organiseren/ordenen jullie al je psd files? in welke mapjes zette jullie die etc.. :)

er moet een andere manier zijn om al je files netjes en georganiseert terug te vinden.. :*D

(had ik al veel langer geleden mee moeten beginnen.. :D )

Groeten!!

Mario,

Geplaatst:

Je moet gewoon een map maken met enkele submappen. Je hebt dus bijv. een map signatures, en die heeft weer een sub-map Grunge enz. Je moet dus alles netjes in catergorieën indelen. Misschien is het ook handig de verschillende image soorten uit elkaar te houden.

Geplaatst:

Ik heb een map. met mijn naam erop. Daarin heb ik een PhotoShop map, met de naam PhotoShop. In die map verdeel ik de mappen in Signatures, PicTuning e.d.

En wat -Roy- nog niet verteld heeft, is dat je beter .psd's met exact dezelfde naam van het origineel heeft [Niet de extensie]. Want dan kun je goed zien wat bij wat hoort.

Geplaatst:

Ik heb gewoon een map gemaakt voor Graphics met m'n naam erbij, daarin sla ik alles op als bijv. PNG of GIF. Daarnaast heb ik nog wat andere mappen erbij staan zoals PSD's van elk Design, renders, brushes etc. Ook bijv. als ik mijn design opsla, met bijv. de titel: EminemDesign, sla ik de psd op als: EminemDesign[[PSD]], zo kun je ze altijd goed terugvinden ;)

Geplaatst:

Photoshop verdeel ik in 2 categorieën:

Signatures en other².

Signatures gaat weer naar psd en other³, en other² eveneens. In other² komen alle niet signature gerelateerde bestanden, en in signature juist weer wel.

Weer submappen onderverdelen in soorten kan lastig zijn, aangezien je niet altijd weet tot waartoe je iets kan rekenen.

Geplaatst:

Ik heb één map genaamd Adobe Photoshop waarin allemaal andere mappen inzitten van verschillende onderwerpen.

Adobe Photoshop > (mappen):

mappeninadobephotoshopuc3.jpg

Je moet niet al te veel mappen maken voor hele kleine dingentjes zoals een map voor bijvoorbeeld Real Life plaatjes, Anime, Games. Dit is allemaal veel te overbodig en op ten duur raak je er zelf ook van door de war.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...