Jump to content

Hardware Helpdesk


SummerBase

Recommended Posts

Hallo mensen,

Ik wil graag nagaan hoeveel geheugen mijn videokaart heeft. Hoe moet ik dit doen?

BVD

David

Dat hangt er vanaf of je wel/niet een onboard videokaart hebt.

Heb je niet onboard en heb je Windows?

Ga dan naar Start->uitvoeren en typ in: dxdiag

Heb je onboard? Dan heeft je videokaart dus 0mb geheugen.

Om erachter te komen hoeveel shared geheugen je hebt, moet je in de bios van je pc kijken, of als je een mac hebt: 8mb.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Sprunk

    90

  • Limbolander

    84

  • TaartJJ~!

    84

  • Djmaddox

    72

Ik heb nog even een snel vraagje (ook over een nieuwe PC)

Waar heb ik meer aan:

- Een normale 500GB harde schijf

- 2x 250GB in RAID 0

Ik had ook ergens gelezen dat je met die 2e optie maar 250 GB opslag hebt, omdat dat RAID gedoe alles op beide schijven kopieërd. Is dit waar?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb nog even een snel vraagje (ook over een nieuwe PC)

Waar heb ik meer aan:

- Een normale 500GB harde schijf

- 2x 250GB in RAID 0

Ik had ook ergens gelezen dat je met die 2e optie maar 250 GB opslag hebt, omdat dat RAID gedoe alles op beide schijven kopieërd. Is dit waar?

Ja, dat kun je instellen met raid (in stand 2).

Zie ook wikipedia

Link to comment
Delen op andere websites

Verder heb ik nu ook nog een vraag:

Aan welke processor heb ik het meest (prijs/prestatie verhouding)?

- Intel Core 2 Duo E6600

- Intel Core 2 Duo E6700

- Intel Core 2 Duo Q6600

Ik heb ook weer ergens gelezen dat de Q6600 alleen zin heeft als je twee 8800 GTX'en in SLI hebt. Volgens dat zelfde verhaal zou dan de E6700 een betere keuze zijn. Ik weet zelf dat ik een goedkopere variant makkelijk tot de zelfde snelheden zou kunnen clocken, maar daar begin ik niet aan (garantie). Dus: Wat kan ik het beste doen?

Link to comment
Delen op andere websites

Verder heb ik nu ook nog een vraag:

Aan welke processor heb ik het meest (prijs/prestatie verhouding)?

- Intel Core 2 Duo E6600

- Intel Core 2 Duo E6700

- Intel Core 2 Duo Q6600

Ik heb ook weer ergens gelezen dat de Q6600 alleen zin heeft als je twee 8800 GTX'en in SLI hebt. Volgens dat zelfde verhaal zou dan de E6700 een betere keuze zijn. Ik weet zelf dat ik een goedkopere variant makkelijk tot de zelfde snelheden zou kunnen clocken, maar daar begin ik niet aan (garantie). Dus: Wat kan ik het beste doen?

Ik zou een Intel Core 2 Duo E6850 nemen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb nog een vraag: Welke van de onderstaande kaarten kan ik het beste nemen?

gpuiu5.jpg

Ik zit zelf te denken aan een 8800 GTS (640), maar ik weet niet of dat de beste keuze is. Mijn budget is €400 en de kaart hoeft niet per sé nu meteen gekocht te worden (kan dus ook na prijsverlagingen). Een kaart van ATi valt sowieso al meteen af, want die gebruiken mij veel te veel energie (200W+ voor een HD2900 XT).

De kaart komt in combinatie te staan met een van de betere Core 2 Duo's/Q6600 met 2 GB RAM.

Bewerkt: door Insanity Prawn Boy
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb nog een vraag: Welke van de onderstaande kaarten kan ik het beste nemen?

gpuiu5.jpg

Ik zit zelf te denken aan een 8800 GTS (640), maar ik weet niet of dat de beste keuze is. Mijn budget is €400 en de kaart hoeft niet per sé nu meteen gekocht te worden (kan dus ook na prijsverlagingen). Een kaart van ATi valt sowieso al meteen af, want die gebruiken mij veel te veel energie (200W+ voor een HD2900 XT).

De kaart komt in combinatie te staan met een van de betere Core 2 Duo's/Q6600 met 2 GB RAM.

Ik denk de bovenste of de 1 na bovenste (afhankelijk van je budget).

1 met 80nm neemt minder energie dan 1 met 90nm.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb net mijn nieuwe systeem binnen en ik wil mijn twee harde schijven in RAID 0 zetten. De fabriek heeft de eerste opgeslitst in 'OS' (C:) en ' RECOVERY' (D:). De tweede harde schijf is leeg en heet 'DATAPART1' (E:).

Nou heb ik bij mijn pc een handig programmatje gekregen om mijn harde schijf te configureren: Intel Matrix Storage Control. Als ik dit opstart kan ik een plaatje aanklikken met daarop 'Opslagprestaties verbeteren met RAID 0'. Ik wil graag mijn harde schijven compleet in RAID 0 zetten. Moet ik dan daarop drukken en de stappen volgen? Zet 'ie dan alle gegevens die er nu opstaan om of blijft dit gedeelte buiten de RAID?

Harde schijven:

HDD 1: 250 GB @7.200 rpm

HDD 2: 250 GB @7.200 rpm

EDIT: Als je het niet precies weet, zet dat dan even in je antwoord, want dan bel ik de fabrikant even op om het zeker te weten voor ik iets verkeerd doe.

EDIT 2: Het is me gelukt om de 2 schijven in RAID 0 te zetten. Nu wilde ik eigenlijk heel windows eraf halen en het er weer opnieuw opzetten. Kan ik dan zo doen met RAID 0 aan?

Bewerkt: door Insanity Prawn Boy
Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Wat kan ik het beste nemen? Integrated Electronics of Advanced Micro Devices?

Wat zijn de voor en nadelen?

Bewerkt: door stefaneke
Link to comment
Delen op andere websites

Wat kan ik het beste nemen? Integrated Electronics of Advanced Micro Devices?

Wat zijn de voor en nadelen?

Intel moederborden zijn 2x zo duur dan die van AMD.

Intel Core 2 klokt waarschijnlijk beter over.

Intel heeft slechte boxed coolers (die van AMD zijn stiller als je ze op dezelfde temp wilt hebben)

Intel heeft goedkopere quadcore's

AMD is goedkoper

AMD kan meer geheugen sneller aansturen

AMD presteert beter in het budget en midden segment (5200+ en lager).

AMD vreet (zeker IDLE) minder energie (uitgaande van de cpu's met een TDP van 65W of lager)

AMD's topmodellen vreten teveel energie -> te heet

Neem ook geen AMD model met een TDP boven de 65W

Sommige AMD Athlon X2 processoren zijn nog met details van 90nm (details van 90/1000 van een millimeter op de chip) ipv 65nm.

EDIT: als je ook het verschil in moederbordprijs meerekend, kan een AMD pc al snel een euro of 100 goedkoper zijn.

Bewerkt: door ifc3
Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

Ik neem denkik een E6850 en een p35 moederbord omdat het de snelste dual core processor van dit moment is.

(AMD heeft zijn prijzen moeten verlagen omdat hij anders dik verliest van intel, zijn beste processor koste vorig jaar nog 2000 euro, nou nog 200 :puh:)

Edit: Moet ik voor een Core 2 Duo processor die eindigd op 50 (die dus op een fsb van 1333MHz draait) een speciaal p35 moederbord hebben? Ik zou graag bevesteging van meerdere personen willen hebben ^_^.

Bewerkt: door stefaneke
Link to comment
Delen op andere websites

Ik neem denkik een E6850 en een p35 moederbord omdat het de snelste dual core processor van dit moment is.

(AMD heeft zijn prijzen moeten verlagen omdat hij anders dik verliest van intel, zijn beste processor koste vorig jaar nog 2000 euro, nou nog 200 :puh:)

Edit: Moet ik voor een Core 2 Duo processor die eindigd op 50 (die dus op een fsb van 1333MHz draait) een speciaal p35 moederbord hebben? Ik zou graag bevesteging van meerdere personen willen hebben ^_^.

Ja daarvoor moet je een P35 moederbord hebben... Je hebt tevens geen bevestiging nodig van meerdere personen, want dat zou onzinnig zijn, als ook één persoon het kan vertellen. Tevens ben ik er niet 100% zeker van dat het moet, dus lees voor de zekerheid dit artikel op een externe website door. Tevens zal ik eerdaags dit topic updaten, want dit loopt flink achter en er zitten nog een aantal fouten in... :Y

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Ik denk dat ik mijn computer binnenkort eens geupgrade moet worden. Momenteel heb ik t volgende dat misschien te slecht is:

Processor: AMD Athlon 64 Processor 3200+, MMX, 3DNow, ~2.2GHz (volgens dxdiag)

Videokaart: NVIDIA GeForce FX 5700

Sommige games kan ik namelijk niet meer draaien en volgens mij ligt het vooral aan deze hardware. Wat kan ik nog hiermee? Is het slim om iets nieuws aan te schaffen? Graag voor een niet al te hoge prijs. (Goede prijs/kwaliteit verhouding dus)

Oh en nog iets, volgens mij heeft mn computer voor de grafische kaart slechts een PCI uitgang. Hoe kan ik dit controleren? Is er verschil met het volgens mij tegenwoordig veel gebruikte PCIe?

En nog iets, ik heb eigenlijk helemaal 0 ervaring met rommelen in de hardware van mn computer. Heb de kast zelfs nog nooit open gehad. Is het slim om zo'n kaart 'zelf' erin te zetten of moet ik het overlaten aan mensen in een winkel ofzo? Is het moeilijk en kun je veel beschadigen als er iets fout gaat?

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...