Jump to content

Hardware Helpdesk

Recommended Posts

Geplaatst:

wat van socket(procesor voetje) heb je? een939, am2, 754 want als je een 939 of am2 hebt zou je eventueel je processor en videokaart kunnen upgraden maar als je een 754 socket hebt moet je ook je moederbord en eventueel nieuw geheugen erbij moeten kopen

• 4 weken later...
  • Reacties 1.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Sprunk

90

• Limbolander

84

• TaartJJ~!

84

• Djmaddox

72

Geplaatst: (bewerkt)
wat van socket(procesor voetje) heb je? een939, am2, 754 want als je een 939 of am2 hebt zou je eventueel je processor en videokaart kunnen upgraden maar als je een 754 socket hebt moet je ook je moederbord en eventueel nieuw geheugen erbij moeten kopen

Eh, geeeen idee. Nog nooit van gehoord zelfs. Ik heb momenteel trouwens 1 GB RAM en op de doos van t moederbord staat iets van ASUS AMD Athlon 64 K8V SE. Zegt dat je iets?

Edit: Via deze site ben ik er achter komen dat dit waarschijnlijk Socket 754 is.

Bewerkt: door K.O.
  • 3 weken later...
Geplaatst:

Eh, geeeen idee. Nog nooit van gehoord zelfs. Ik heb momenteel trouwens 1 GB RAM en op de doos van t moederbord staat iets van ASUS AMD Athlon 64 K8V SE. Zegt dat je iets?

Edit: Via deze site ben ik er achter komen dat dit waarschijnlijk Socket 754 is.

asus amd athlon is je processor niet je moederbord.

schroef je pc eens open dan kan je zien wat voor moederbord je hebt.

Geplaatst:
asus amd athlon is je processor niet je moederbord.
Niet helemaal. Het is weldegelijk een moederbord van het merk Asus, met het socket geschikt voor de AMD Athlon 64 processor.
schroef je pc eens open dan kan je zien wat voor moederbord je hebt.
Niet nodig, hij weet ja al wat voor moederbord hij heeft. Hij heeft het over de doos, en heeft hem ook al op de site van Asus gevonden..

Het probleem met het upgraden van een pc met een verouderd moederbord (zoals deze), is dat de keuze van een nieuwe processor erg beperkt is. Vaak zijn ook de geschikte processors verouderd en zijn ze nog moeilijk te krijgen, daarnaast zullen die processors niet al te snel meer zijn vergeleken met de huidige processors.. Ook komt daar nog bij dat het uitbreiden/vervangen van het intern geheugen erg beperkt zal zijn. Zelfde probleem met de processor, het geschikte geheugen zal niet snel zijn en moeilijk verkrijgbaar..

Een nieuw moederbord is niet al te duur, als je toch gaat upgraden kan je wel een paar tientjes extra voor een moederbord met een AM2 socket uitgeven. Daarop kan je dan een AMD Athlon 64X2 processor plaatsen. Afhankelijk van de snelheid zal de prijs stijgen en de prestaties daarbij natuurlijk ook. Je kan ook wel voor Intel gaan, maar die zijn over het algemeen duurder en verbruiken meer energie. Maar goed, het kiezen tussen Intel en AMD is erg persoonlijk..

Geplaatst:

het heeft zowiezo geen zin om superveel geheugen, een dikke processor en weet ik wat te kopen als je een verouderd moederbord hebt die het allemaal geeneens aankan

je moederbord zelf bepaald al gedeeltelijk te snelheid van je pc

Geplaatst:

Advies is dus gewoon dat ik beter een hele nieuwe pc kan kopen zo ongeveer :N

Of in ieder geval moederbord, processor, grafische kaart.

Nouja bedankt voor t advies :tu:

Geplaatst:

tja moederbord/processor/grafische kaart is al bijna een nieuwe pc

gewoon zelf een samenstellen

haal je nieuwe moederbord/processor/grafischekaart/voeding

en de cd/dvd drivers en de Harddisks ( ligt eraan hoe goed ze zijn ) hoef je dan niet persé opnieuw te kopen.

Geplaatst:

Ik ben de laatste tijd bezig om een nieuwe computer samen te stellen, alleen zit ik nu een beetje in de knel met de grafische kaart. Een echte hardware-kenner ben ik niet, dus vraag ik het maar hier.

Op internet kwam ik twee interessante kaarten tegen: de goed uit de tests komende Club3D Radeon HD 2600 Pro 512 MB, 2x DVI, HSK, PCIe (een Ati HD Radeon 2600 Pro als ik het goed begrijp) en de stille Asus EN8500 GT Silent 256 MB, DVI, HDTVo, PCIe (een nVidia GeForce 8500 GT Silent dus). Ik wil graag redelijk kunnen gamen, (nieuwe games hoeven niet op maximum, een gemiddelde kwaliteit is ook goed) maar ik wil ook niet het gevoel hebben dat mijn computer straks opstijgt met een grote lawaaimakende videokaart aan boord. Het maakt in prijs niets uit, maar ik zou graag een mening van jullie willen horen over deze kaarten. :)

Geplaatst:

ligt ook aan de rest van je pc wat die allemaal kan hebben anders maak je een overkill

maar als je toch een nieuwe pc in elkaar zet, zou ik dan ook het beste van het beste pakken wat in je budget pas anders blijf je jaarlijks bezig

een van de beste kaarten op het moment is de Geforce 8800GT.

Geplaatst:

Wat Scrtz ook zegt: De PC moet ongeveer overeenkomen met de zojuist genoemde videokaart. Ik bedoel, als je een héle slechte RAM geheugen (128 MB) hebt én een Asus EN8500 GT, nee dat zou écht niet gaan lukken :7. Ik vind het verstandig als je voor de Ati HD Radeon 2600 Pro gaat, uit de specs gezien ;)

\

Geplaatst:
ligt ook aan de rest van je pc wat die allemaal kan hebben anders maak je een overkill

maar als je toch een nieuwe pc in elkaar zet, zou ik dan ook het beste van het beste pakken wat in je budget pas anders blijf je jaarlijks bezig

een van de beste kaarten op het moment is de Geforce 8800GT.

Weet ik, maar ik heb geen oneindig budget. :puh: Ik zal de voorlopige specificaties wel even posten, dus wat ik nu heb.

Moederbord: Asus P5L-VM 1394, i945G, 4xDDR2, PCIe, mATX

Processor: Intel Core 2 Duo E6550 2.33GHz, 1333MHz, S775, Box

Harddisk: Seagate Barracuda 7200.10 250GB, 7200rpm, 16M, SATAII

Geheugen: 2x Kingston Dimm 1 GB DDR2 PC2-5300 667MHz

Interessante videokaarten: de goed uit de tests komende Club3D Radeon HD 2600 Pro 512 MB, 2x DVI, HSK, PCIe (een Ati HD Radeon 2600 Pro als ik het goed begrijp) en de stille Asus EN8500 GT Silent 256 MB, DVI, HDTVo, PCIe (een nVidia GeForce 8500 GT Silent dus).

hey ik heb mijn pc samengesteld. En ik zal graag wilen weten of het een goed snel ding is voor o.a. veel zware dingen tegelijkerteid doen (modelleren en Video Exporteren tegelijkerteid enzo).

En of de hardware componenten goed met elkaar kunnen samenwerken, en wellicht advies.

moederbord: Asus P5B iP965, SATA2 RAID, GLAN, 8CH LINK

voeding: Eminent Powersupply EM3900 550W LINK

processor: Intel Core 2 Quad Q6600 2.40GHz FSB1066 Box LINK

geheugen: Kingston 2x1GB DDR2 SDRAM PC5300 CL5.0 LINK

besturingsysteem: Microsoft Windows XP Professional SP2c NL OEM LINK

hardeschijf: Western Digital 320GB SATA300 16MB, WD3200YS LINK

videokaart: XFX Videokaart PCI-e GeForce 8600GTS XXX 256MB 2xDVI/HDCP LINK

Alvast bedankt :cya:

Bewerkt: door Tim

Ja, ik kan er eigenlijk niet heel veel over zeggen. De componenten passen redelijk goed bij mekaar. Die videokaart alleen kán beter. 512MB geheugen bijv, maar dat is echt als je het daarbij laat dan en je echt dé games van de Next-Gen wilt spelen. Maar wat zijn je eisen voor de PC? Wat voor spellen wil je erop draaien? Dan kan ik je zo'n beetje het advies geven wat je nodig hebt :Y

Bewerkt: door Steel Dogg
Geplaatst:
Ja, ik kan er eigenlijk niet heel veel over zeggen. De componenten passen redelijk goed bij mekaar. Die videokaart alleen kán beter. 512MB geheugen bijv, maar dat is echt als je het daarbij laat dan en je echt dé games van de Next-Gen wilt spelen. Maar wat zijn je eisen voor de PC? Wat voor spellen wil je erop draaien? Dan kan ik je zo'n beetje het advies geven wat je nodig hebt :Y

ja vooral echt hoog gedetaileerde free room spellen. maar ik zal er toch het meeste GTA op spelen. Maar het aantal geheugen is alleen texture geheugen. Dat betekend datie textures sneller kan laden. Maar daarentegen moet de motor in de videokaart ook goed zijn

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...