Jump to content

Hardware Helpdesk

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Ik ben nu bezig met een nieuwe casemod en daar moet ik een HDD en een DVD drive schuin zetten. Is dit mogelijk zonder dat het kapotgaat/cd's kapot gaan?

EDIT: Sh*t, ik dacht dat dit de Hardware Helpdesk was. :duh:

Bewerkt: door Djmaddox
  • Reacties 1.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Sprunk

90

• Limbolander

84

• TaartJJ~!

84

• Djmaddox

72

Geplaatst:
Ik ben nu bezig met een nieuwe casemod en daar moet ik een HDD en een DVD drive schuin zetten. Is dit mogelijk zonder dat het kapotgaat/cd's kapot gaan?

EDIT: Sh*t, ik dacht dat dit de Hardware Helpdesk was. :duh:

Toch reageer ik hier maar ff. xD HDD moet geen probleem zijn. Bij een DVD drive lijkt me dat ook, zolang ie maar echt 90 graden loodrecht omhoog staat, want dan is de CD/DVD goed gebalanceerd. Maar dat van die drive weet ik niet 100% zeker.

Geplaatst:

Best 100% horizontaal ook, je moet je PS2 eens 2 graden van perfect horizontaal zetten en dan speel je met een KRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR-geluid. Echt waar, heb papiertjes eronder gestoken zodat ie 100% horizontaal staat en ik geen KRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR-geluid heb tijdens het spelen. :puh: Met m'n laptop heb ik btw geen problemen als ik wat schuin zit en een DVD-tje zit te kijken..:)

Geplaatst: (bewerkt)

Hoi jongens! :)

WTF.png

Ik heb effe wat hulp nodig. MSN, SA-MP en Firefox. Nu vraag ik me eerlijk gezegd af waarom core 1 op 100% heeft gelopen en Core 2 het rustig aandeed. Ik vind het allesinds niet gezond om te zien dat m'n eerste Core serieus werk verricht en de tweede Core ligt te slapen. Is dit normaal? Ik dacht van wel, maar ik vraag het toch maar effe.

Groetjes,

MP.

Bewerkt: door MegaPilot
Geplaatst:

Dit kan in principe geen kwaad. Als een programma alleen maar de eerste core aan kan spreken, blijft de andere inderdaad een beetje rustig. Volgens mij is de GTA engine singlethreaded, dus die pakt sowieso core 1. FireFox is multithreaded en verdeelt de load dus over de 2 cores. MSN is gewoon single threaded en pakt dus ook core 1. Dit kan geen kwaad.

Geplaatst:

Dit is mogelijk. Op kantoor heeft mijn vader ook één van zijn liggende zakelijke PC's rechtop gezet waardoor de DVD drive en HDD zijn gekanteld, en het geeft geen problemen. Alleen wel oppassen als je een DVD in je drive doet want hij valt er makkelijk uit. :schater:

Geplaatst:

Playstation 2 kon je ook gewoon rechtop zetten, dan was de dvd drive dus ook gekantelt, oftewel dat geeft geen problemen. Als je hem maar recht houdt komt alles goed, dus of helemaal plat of helemaal rechtop.

Geplaatst:

je kunt het zelf handmatig vrdelen door een proces de affiniteit ervan te veranderen, dna kun je kiezne op welke core hij draait, zo kun e eht handmatig dus ook verspreiden.

Geplaatst:

Goeiemogge,

Ik heb al een tijdje het probleem dat als ik een zware game zoals COD 4 of Crysis speel dat het spel na 5 minuten spelen compleet vastloopt (alleen het geluid hoor je nog op de achtergrond). Ik kan dan nog wel gewoon CTRL-ALT-DEL doen, en het spel via taakbeheer afsluiten, maar dan loopt gelijk mijn hele windows vast. Als ik dan mijn pc weer opnieuw opstart krijg ik zo'n windows-melding "Het systeem is hersteld van een ernstige fout" en als ik op rapport verzenden klik dan krijg ik het volgende scherm:

grafischeerror.jpg

Ik vermoed dus dat het iets is met mijn grafische kaart (nVidia GeForce 8800 GT). Een vriend van mij zei dat je de oude drivers eens moet verwijderen; dat heb ik gedaan: alleen nu heb ik nog 2 mappen over: de map van mijn nieuwste driver en een map met de naam "Win2k". Kan ik deze map gewoon verwijderen of is dit een onderdeel van de drivers? En weet iemand misschien nog een andere oplossing want ik kon altijd COD 4 en Crysis spelen zonder lag :duh:

Geplaatst:

ga naar apparaatbeheer>displaydrivers>rechtermuisknop en eigenschappen op je videokaart>stuurprogrammas tabblad>drivers/apparaat verwijderen.(als hjet goed is klopt dit) installeer herna de neiuwe drivers en herstart je pc.

Geplaatst:
ga naar apparaatbeheer>displaydrivers>rechtermuisknop en eigenschappen op je videokaart>stuurprogrammas tabblad>drivers/apparaat verwijderen.(als hjet goed is klopt dit) installeer herna de neiuwe drivers en herstart je pc.

Volgens mij is dat bij XP iets anders, maar volgens mij heb ik het gevonden. Maar als ik de drivers opnieuw installeer, krijg ik de volgende melding:

drivers.jpg

Geplaatst:

Herstart je computer eens en probeer het daarna nog eens?

Geplaatst:

Kunnen jullie dan ook kijken hoeveel dit nog waar zou zijn:

Siemens SDRAM 8Mx64 64MB

Dell 17 inch CRT

AMD K6 233MHZ + koeler

Matrox Mellenium II 4 mb

6.5 GB HDD

Socket 7 moederboard

cd rom drive

100W voeding

digital pc 3100 case

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...