Jump to content

Hardware Helpdesk


SummerBase

Recommended Posts

  • Reacties 1.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Sprunk

    90

  • Limbolander

    84

  • TaartJJ~!

    84

  • Djmaddox

    72

Ja kan 0_0 maar in dit geval ging het niet daarover..

edit:

Ik heb meteen nog een vraagje, deze vraag word er me gesteld:

De snelheid van een CD-Rom speler wordt uitgedrukt in een getal, gevolgd door een X teken. B.v. 52X. Wat betekent dit?

En even later word me hetzelfde gevraagt: Ook een dvd speler een heeft een snelheidsaanduiding b.v. 16X. Wat betekent dit?

Ik heb al beetje rond gekeken op google, maar daar kwam ook niet echt verder mee :7 Misschien dat iemand me het kan uitleggen? :$

Bewerkt: door SpookHuis
Link to comment
Delen op andere websites

Ja kan 0_0 maar in dit geval ging het niet daarover..

edit:

Ik heb meteen nog een vraagje, deze vraag word er me gesteld:

De snelheid van een CD-Rom speler wordt uitgedrukt in een getal, gevolgd door een X teken. B.v. 52X. Wat betekent dit?

En even later word me hetzelfde gevraagt: Ook een dvd speler een heeft een snelheidsaanduiding b.v. 16X. Wat betekent dit?

Ik heb al beetje rond gekeken op google, maar daar kwam ook niet echt verder mee :7 Misschien dat iemand me het kan uitleggen? :$

Dat is de snelheid waarmee je DVD is gebrand/gelezen wordt. Dus hoe hoger, hoe sneller er data vanaf je DVD naar je computer gaat/wordt geschreven. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

hoe kom je echter deze dingen? sorry maar weet niet waar ik het anders moet vragen?

Computer

Moederbord

Processor

Geheugen

Hardeschijf

Stations

Geluidskaart

Videokaart

Beeldscherm

Muis

Toetsenbord

Netwerkkaart

DirectX

Besturingssysteem

>>> Door Thundercover: Post verplaatst naar Hardware Helpdesk.<<<

Link to comment
Delen op andere websites

Ja kan 0_0 maar in dit geval ging het niet daarover..

edit:

Ik heb meteen nog een vraagje, deze vraag word er me gesteld:

De snelheid van een CD-Rom speler wordt uitgedrukt in een getal, gevolgd door een X teken. B.v. 52X. Wat betekent dit?

En even later word me hetzelfde gevraagt: Ook een dvd speler een heeft een snelheidsaanduiding b.v. 16X. Wat betekent dit?

Ik heb al beetje rond gekeken op google, maar daar kwam ook niet echt verder mee :7 Misschien dat iemand me het kan uitleggen? :$

Dat is de snelheid waarmee je DVD is gebrand/gelezen wordt. Dus hoe hoger, hoe sneller er data vanaf je DVD naar je computer gaat/wordt geschreven. ;)

Lekker dom van me, had ik zelf ook kunnen weten. Ik dacht die X heeft is een afkorting van iets anders.. :$
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een vraag. De HD 5870 wil maar niet komen, is een HD 5770 in crossfire beter?

Het ligt er maar net aan of het spel wat je wil spelen Crossfire ondersteund. Racedriver GRiD bijvoorbeeld ondersteund geen SLi of Crossfire en loopt dus beter met een enkele 5870 als 1 of 2 5770's. GTA IV ondersteund daarentegen wel dual GPU setups en gaat dan dus wel beter lopen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een vraag. De HD 5870 wil maar niet komen, is een HD 5770 in crossfire beter?

Het ligt er maar net aan of het spel wat je wil spelen Crossfire ondersteund. Racedriver GRiD bijvoorbeeld ondersteund geen SLi of Crossfire en loopt dus beter met een enkele 5870 als 1 of 2 5770's. GTA IV ondersteund daarentegen wel dual GPU setups en gaat dan dus wel beter lopen.

Meer games als GTA IV misschien heel af en toen GRID. Maar als je toch crossfire hebt en een game ondersteund dat niet gaat er toch 1 kaart uit, of heb ik dat verkeerd? Maar zijn 2 ook goed? haal ik dan ook bijv. een geile score met 3dmark en kan ik dan goed gamen?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een vraag. De HD 5870 wil maar niet komen, is een HD 5770 in crossfire beter?

Het ligt er maar net aan of het spel wat je wil spelen Crossfire ondersteund. Racedriver GRiD bijvoorbeeld ondersteund geen SLi of Crossfire en loopt dus beter met een enkele 5870 als 1 of 2 5770's. GTA IV ondersteund daarentegen wel dual GPU setups en gaat dan dus wel beter lopen.

Meer games als GTA IV misschien heel af en toen GRID. Maar als je toch crossfire hebt en een game ondersteund dat niet gaat er toch 1 kaart uit, of heb ik dat verkeerd? Maar zijn 2 ook goed? haal ik dan ook bijv. een geile score met 3dmark en kan ik dan goed gamen?

Ondersteund een game geen Crossfire dan blijft de GPU van je andere kaart gewoon actief, maar doet ie in feite niks. Ik denk dat 2 5770's in Crossfire ongeveer gelijk gaan presteren aan de HD5780 in games, aangezien een enkele 5770 gelijk is aan de oude 4870 qua prestaties.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een vraag. De HD 5870 wil maar niet komen, is een HD 5770 in crossfire beter?

Het ligt er maar net aan of het spel wat je wil spelen Crossfire ondersteund. Racedriver GRiD bijvoorbeeld ondersteund geen SLi of Crossfire en loopt dus beter met een enkele 5870 als 1 of 2 5770's. GTA IV ondersteund daarentegen wel dual GPU setups en gaat dan dus wel beter lopen.

Meer games als GTA IV misschien heel af en toen GRID. Maar als je toch crossfire hebt en een game ondersteund dat niet gaat er toch 1 kaart uit, of heb ik dat verkeerd? Maar zijn 2 ook goed? haal ik dan ook bijv. een geile score met 3dmark en kan ik dan goed gamen?

Ondersteund een game geen Crossfire dan blijft de GPU van je andere kaart gewoon actief, maar doet ie in feite niks. Ik denk dat 2 5770's in Crossfire ongeveer gelijk gaan presteren aan de HD5780 in games, aangezien een enkele 5770 gelijk is aan de oude 4870 qua prestaties.

Ok, ik ga dit gewoon doen. Bedankt voor de hulp ;) Jullie horen nog van me als het zover is ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik hoop voor je dat de 5770's sneller komen dan je 5780, er is een ware run op die kaarten...

Tjah dat hoop ik ook, er staat dat ze op voorraad zijn. Hoezo is er dan een run op die kaarten?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik hoop voor je dat de 5770's sneller komen dan je 5780, er is een ware run op die kaarten...

Tjah dat hoop ik ook, er staat dat ze op voorraad zijn. Hoezo is er dan een run op die kaarten?

Vanwege de goede prijs/prestatie verhouding van de kaarten en de nieuwe DirectX 11 ondersteuning wil iedereen graag een kaart uit de nieuwe 5 serie van ATi hebben. Aangezien de HD5770 de midrange markt moeten gaan dienen kunnen dus heel veel mensen deze kaarten kopen en raken ze dus gauw uitverkocht. Maar ik denk dat als er nu staat dat ze nog op voorraad staan het dus niet al te lang zou moeten duren voordat je die kaart binnen hebt.

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...