Jump to content

Hardware Helpdesk


SummerBase

Recommended Posts

  • Reacties 1.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Sprunk

    90

  • Limbolander

    84

  • TaartJJ~!

    84

  • Djmaddox

    72

hey,

ik vroeg me af of mij laptopmoederbord nog 256mb ddr2 ram nog bij kan doen omdat mn pc boer zegt dat het niet kan. help me ff!

Rapport van Martijn's computer

Uitgevoerd op 17-10-2009, 12:34:53

computer.gifComputer

  • Fabrikant: Acer, inc.
  • Computermodel: TravelMate 4100
  • Computernaam: RUTGER-M3NZ8DU
  • Systeemtype: x86 (32-bits) systeem

motherboard.gifMoederbord

  • Fabrikant: Acer, Inc.
  • Model: Crane II
  • BIOS Fabrikant: Acer
  • BIOS Model: Phoenix NoteBIOS 4.0 Release 6.1 , versie 3A22
  • Aansluitingen: PCI Slot J11 (Onbekend)
  • Poorten: J19 (Serieel), J23 (Parallel), J11 (Toetsenbord), J12 (Toetsenbord)

processor.gifProcessor

  • Model: Intel® Pentium® M processor 1.60GHz)
  • Kloksnelheid: 798 MHz
  • Socket & Cache(s): U1, 2 MB L2 Cache

memory.gifGeheugen

  • Grootte: 1014 MB RAM
  • Type(s):

harddisk.gifHardeschijf

  • Bestandstype(s): FAT32 (C:), FAT32 (D:)
  • Grootte: 52,92 GB (14,69 GB (C:) + 38,24 GB (D:) )
  • Vrije ruimte: 6,13 GB (0,84 GB (C:) + 5,29 GB (D:) )

drives.gifStations

  • Type(s): C: Lokale vaste schijf, D: Lokale vaste schijf, E: CD- of DVD-ROM station
  • Model(len): C: IC25N060ATMR04-0 IDE, E: QSI DVD+-RW SDW-082

soundcard.gifGeluidskaart

  • Fabrikant: Conexant
  • Model: Conexant AC-Link Audio

videocard.gifVideokaart

  • Model: Mobile Intel® 915GM/GMS,910GML Express Chipset Family
  • Beeldprocessor: Intel® 915GM/GMS,910GML Express Chipset (0x2592)
  • Geheugengrootte: 224 MB VRAM
  • Stuurprogramma: ialmrnt5.dll, versie 6.14.10.4020

display.gifBeeldscherm

  • Fabrikant: (Standaardbeeldschermtypen)
  • Model: Plug en Play-monitor
  • Schermresolutie: 1280x800 (Breedbeeld 16:10 WXGA)
  • Kleurdiepte: 32-bits
  • Frequentie: 60 Hz

mouse.gifMuis

  • Fabrikant: Synaptics
  • Model: Synaptics PS/2 Port TouchPad
  • Aantal knoppen: 5
  • Aansluiting: PS/2

keyboard.gifToetsenbord

  • Model: Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord
  • Type: Uitgebreid (101 of 102 toetsen)
  • Functietoetsen: 12

networkcard.gifNetwerkkaart

  • Model(len): 1394-netwerkkaart (Ethernet 802.3), Broadcom 440x 10/100 Integrated Controller (Ethernet 802.3), Intel® PRO/Wireless 2200BG Network Connection (Ethernet 802.3)
  • Adressen: IP: 0.0.0.0, MAC: 00:C0:9F:AC:EF:DD, DHCP: 192.168.1.254 & IP: 192.168.0.100, MAC: 00:12:F0:9A:D8:DD, DHCP: 192.168.0.1

directx.gifDirectX

  • Versie: 9.0c

operatingsystem.gifBesturingssysteem

  • Naam: Microsoft Windows XP Professional
  • Versie: 5.1.2600
  • Service Pack: Service Pack 3

info.gifGegenereerd door  fkinfotl.gifFlitskikker InfoTool (Versie 2.6.0.83)

Link to comment
Delen op andere websites

Als de PC boer zegt dat alle SO-DIMM sloten bezet zijn, dat zal dat wel zo zijn lijkt mij

Je kan je laptop even openmaken (zo'n klepje aan de onderkant welke met schroefjes vast zit), en dan kun je kijken of er nog een leeg slot is. Ik denk overigens dat het niet kan, want er zal nu wel 2x512 MB in zitten en je hebt denk ik niet meer dan 2 sloten in je laptop. Overigens maakt die extra 256 MB echt niet zoveel verschil.

Link to comment
Delen op andere websites

Als de PC boer zegt dat alle SO-DIMM sloten bezet zijn, dat zal dat wel zo zijn lijkt mij

Je kan je laptop even openmaken (zo'n klepje aan de onderkant welke met schroefjes vast zit), en dan kun je kijken of er nog een leeg slot is. Ik denk overigens dat het niet kan, want er zal nu wel 2x512 MB in zitten en je hebt denk ik niet meer dan 2 sloten in je laptop. Overigens maakt die extra 256 MB echt niet zoveel verschil.

sorry dat ik het er niet melde maar er zit 1x 1gb in. en ik wil een van me 2 oude 256mb's in doen

edit: trouwens is mijn cpu nou duel of single?

Bewerkt: door onbekendeIV
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou het niet weten, ik denk met geen een Pentium IV. Een pentium M is namelijk een doorontwikkelde Pentium 3, omdat de Pentium IV in notebooks te veel energie gebruikte.

Je zou een benchmark kunnen draaien zoals 3D mark 06, en de uitkomst vergelijken met andere processoren. Dan weet je het zeker. ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Let er wel op dat het geheugen in laptops vaak anders is als het geheugen in gewone desktops. Laptops hebben vaak veel smaller geheugen zodat alles goed passend is en het geheugen zo min mogelijk plaats in neemt.

Link to comment
Delen op andere websites

Klopt, het geheugen in laptops is vaak DDR2 SO-DIMM geheugen, terwijl desktops gebruik maken van gewoon normaal geheugen. Kijk dus inderdaad of je 256MB erin past.

Is het misschien niet beter om nog 1 x 1 GB bij te kopen? Dan heb je 2 GB. Want die extra 256 zal niet zo gek veel uit gaan maken ben ik bang. Kijk wel eerst met die 256MB of je inderdaad nog een slot vrij hebt en of dat 'ie past.

Link to comment
Delen op andere websites

Klopt, het geheugen in laptops is vaak DDR2 SO-DIMM geheugen, terwijl desktops gebruik maken van gewoon normaal geheugen. Kijk dus inderdaad of je 256MB erin past.

Is het misschien niet beter om nog 1 x 1 GB bij te kopen? Dan heb je 2 GB. Want die extra 256 zal niet zo gek veel uit gaan maken ben ik bang. Kijk wel eerst met die 256MB of je inderdaad nog een slot vrij hebt en of dat 'ie past.

die 256mb ramstick heeft al samen met nog een 256mb ram stick al gezeten in de laptop, na een week of 6 heb ik die laten vervangen door 1x 1gb ddr2. volgens de jongenman die me hielp kan het moederbord niet meer aan maar dat geloof ik niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Klopt, het geheugen in laptops is vaak DDR2 SO-DIMM geheugen, terwijl desktops gebruik maken van gewoon normaal geheugen. Kijk dus inderdaad of je 256MB erin past.

Is het misschien niet beter om nog 1 x 1 GB bij te kopen? Dan heb je 2 GB. Want die extra 256 zal niet zo gek veel uit gaan maken ben ik bang. Kijk wel eerst met die 256MB of je inderdaad nog een slot vrij hebt en of dat 'ie past.

die 256mb ramstick heeft al samen met nog een 256mb ram stick al gezeten in de laptop, na een week of 6 heb ik die laten vervangen door 1x 1gb ddr2. volgens de jongenman die me hielp kan het moederbord niet meer aan maar dat geloof ik niet.

Gezien de oude processor die er in zit, geloof ik dat graag. Je kan het proberen, maar als hij zegt dat niet meer dan 1GB RAM ondersteund wordt lijkt het me redelijk logisch dat dat dan ook niet is.

Link to comment
Delen op andere websites

Hallo allemaal,

Wat is eigenlijk beter? 1 kaart in x16 of 2 kaarten in x8?

Bij de meeste kaarten maakt het niet uit of je hem in een 8x slot plaatst of een 16x slot, alleen maar bij de top high end kaarten zou je dat merken. 2 Kaarten zijn in principe altijd beter, maar het ligt er maar net aan of de ondersteuning daarvoor ook daadwerkelijk goed is bij een applicatie.

Link to comment
Delen op andere websites

Protip:

Als je games wilt spelen: Koop in geen geval een laptop.

Op de Firstlook lukte het de laptops die peperduur zijn en net zijn uitgekomen niet om OF2 Dragon Rising op High te spelen zonder gestotter. Dus het maakt niet uit hoeveel je besteed aan een laptop, een computer is altijd goedkoper, sneller.

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...