Jump to content

Hardware Helpdesk

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Ik ga binnenkort een nieuwe videokaart kopen, of, als ik snel een keuze maak, krijg ik er een voor mijn verjaardag.

Helaas heb ik alleen een AGP 8x slot en een niet al te goede voeding (Max. 280 Watt), dus een Radeon 3650 zou hij niet kunnen accepteren.

Ik heb de keuze uit deze 3 kaarten:

- nVidia GeForce 6200

- ATI Radeon X1650

- ATI Radeon HD 2400

Allen AGP.

De game die ik zonder haperen zou willen spelen zijn De Sims 2 en GTA San Andreas.

Graag wil ik ook wel GTA4 (als ie op de pc komt) willen spelen. Ik ben gewend om spellen op Low te spelen, dus hij hoeft dan niet op Hoog.

Welke is het beste & snelste? (De HD2400 lijkt nieuwer dan de X1650, maar ik dacht gelezen te hebben dat de 2400 toch trager is)

Alvast bedankt!!

Mvg,

Flitskikker

Bewerkt: door Flitskikker
  • Reacties 1.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Sprunk

90

• Limbolander

84

• TaartJJ~!

84

• Djmaddox

72

Geplaatst:

Ik zou de ATI radeon 2400 nemen. (Ik dacht dat hij op een reviewsite werd vergeleken met de Geforce 8500 GT).

Dus daarmee zou je sims 2 en GTA SA vlotjes moeten kunnen spelen.

Maar GTA IV (misschien) met een 280 WATT voeding ? Dat kan je wel op je buik schrijven denk ik :puh:.

Ik zou de ATI radeon 2400 nemen. (Ik dacht dat hij op een reviewsite werd vergeleken met de Geforce 8500 GT).

Dus daarmee zou je sims 2 en GTA SA vlotjes moeten kunnen spelen.

Maar GTA IV (misschien) met een 280 WATT voeding ? Dat kan je wel op je buik schrijven denk ik :puh:.

1. Is die 2400 "zwak" genoeg voor mijn voeding?

2. Waarom zou mijn voeding een game niet aankunnen?

Anderen mogen nog steeds andere kaarten aanraden btw ;)

Mvg,

Flitskikker

Bewerkt: door Flitskikker
Geplaatst:

1. Dat zou ik eerlijkgezegd niet kunnen zeggen, ik denk dat je (op termijn) best een iets betere voeding koopt. Een voeding van Trust van 450 Watt heb je al voor 40 euro.

2. Omdat GTA IV een spel is dat zeker zware systeemeisen met zich mee zal brengen. Als je een voeding van 280 Watt hebt zal je grafische kaart, RAM, processor enz. niet optimaal kunnen presteren. Waardoor je dus te lage systeemeisen hebt.

Mijn vraag:

Ik wil een 20 inch beeldscherm kopen van viewsonic. Is dit merk te betrouwen, of heeft hier als iemand problemen mee gehad?

Geplaatst:
1. Dat zou ik eerlijkgezegd niet kunnen zeggen, ik denk dat je (op termijn) best een iets betere voeding koopt. Een voeding van Trust van 450 Watt heb je al voor 40 euro.

2. Omdat GTA IV een spel is dat zeker zware systeemeisen met zich mee zal brengen. Als je een voeding van 280 Watt hebt zal je grafische kaart, RAM, processor enz. niet optimaal kunnen presteren. Waardoor je dus te lage systeemeisen hebt.

Een kennis heeft nog een 550 Watt liggen.

Welke videokaart zou dan hiervan het beste zijn:

- nVidia GeForce 7600 GT AGP : € 88,74

- ATI Radeon X1650PRO AGP : € 51,82 (Sapphire) & € 60,89 (Club3D)

Mvg,

Flitskikker

Geplaatst:

Kijk eens op google onder 'graphics cards' of 'graphics cards benchmarks'. Daar vind je vast meer informatie :Y

Geplaatst:
Een kennis heeft nog een 550 Watt liggen.

Welke videokaart zou dan hiervan het beste zijn:

- nVidia GeForce 7600 GT AGP : € 88,74

- ATI Radeon X1650PRO AGP : € 51,82 (Sapphire) & € 60,89 (Club3D)

Mvg,

Flitskikker

De 7600 GT gebruikt ca. 33 Watt (bij volledige belasting)

De X1650PRO kan ik zo snel niet vinden. Maar een 550 Watt voeding moet beide kaarten wel kunnen trekken denk ik zo ^_^

Geplaatst:

@Jorair

Je had het over een voeding van trust voor 40 euro,die is niet aan te raden. Iedereen staart zich maar blind op wattages,maar je hebt nog meer factoren zoals het aantal 12v,5v en 3,3v rails enhoeveel watt ze leveren, efficientie,kwaliteit van de gebruikte materialen,hoeveel geluid ze produceren etc.

Voor mensen die meer willen weten over de werking van een voeding een mooie link:Klik.

Geplaatst:

Er staat een fout bij de sectie Bits en Bytes. Een terabyte is 1024 gigabyte. Bedoel je niet 1000 gigabyte?

Geplaatst:

Het staat er correct. Aangezien een byte uit acht bits bestaat, gaat alles in de tafel van acht: 8-16-32-64-128-256-512-1024-2048-etc. Bekende getallen, niet? Het is een veel gemaakte fout dat bijvoorbeeld 1000 kB een MB is, maar het is eigen 1024 kB (en zo ook met GB en TB). :)

Domme vragen bestaan niet zegt men, maar mijn vraag zal wel het tegendeel bewijzen.

Ik ga een ATI Radeon HD 4850 1gb DDR3 kopen.

Maar moet mijn werkgeheugen dan ook DDR3 zijn? Of kan ik gewoon DDR2 geheugen kopen?

EDIT: en weet iemand wat het verschil is tussen system specific Memory en ValueRAM Memory ?

Bewerkt: door Jorair

*kuch* bump *kuch*

Iemand? sorry voor de dubbelpost, maar Het is nogal dringend namelijk :{

Bewerkt: door Jorair
Geplaatst:

Nee

Je videogeheugen staat los van je ram geheugen. Je hebt immers ook al gddr4 etc. terwijl je pc maximaal (mits goede moederbord) ddr3 aankan.

Verschil tussen valueram en system specific? Precies weet ik niet, maar ik weet wel dat valueram goedkoop en meestal traag. Het is dus ook zonde dat je een mooie processor, mooie videokaart en dan valueram er in zet (uit eigen ervaring)

Geplaatst:
Het staat er correct. Aangezien een byte uit acht bits bestaat, gaat alles in de tafel van acht: 8-16-32-64-128-256-512-1024-2048-etc. Bekende getallen, niet? Het is een veel gemaakte fout dat bijvoorbeeld 1000 kB een MB is, maar het is eigen 1024 kB (en zo ook met GB en TB). :)

1 tb is 1000 gigabyte. Er is nogal wat verwarring met gibibytes(werkt met 1000) en gigabyte(werkt met 1024).

Geplaatst:

1 tb is 1000 gigabyte. Er is nogal wat verwarring met gibibytes(werkt met 1000) en gigabyte(werkt met 1024).

Nee hoor. Ik lees even snel op Wikipedia dat er dus een nieuwe standaard zou zijn met 1000GB = 1TB. Echter blijven wij gewoon de oude norm gebruiken, omdat die gewoon klopt. :D Het lijkt me ook niet handig om twee normen door elkaar te gebruiken, dus óf overal 1024, óf overal 1000. En wij kiezen gewoon voor de eerste. :puh:

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...