Jump to content

Hardware Helpdesk

Recommended Posts

Geplaatst:

3 weken oud pc voor 350 euro

Goede deal als ik deze koop?

hierbij verkoop ik mijn pc

intel dp55wg moederbord

intel i5 750 2,4ghz processor

2tb+250gb harde schijven

4gb intern geheugen

dvd speler/brander multi (dus ook dual layer)

asus 8400gs videokaart 512mb

• Reacties 1.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Sprunk

90

• Limbolander

84

• TaartJJ~!

84

• Djmaddox

72

Geplaatst:

goede deal lijkt mij.

Alleen zou ik later(of direct) er een betere GPU in doen.

Deze is namelijk een standaart office kaartje.

Maar de CPU en HDD ed zijn het wel waart denk ik.

Geplaatst:

wat ik me afvraag is waarom hij al na 3 weken word verkocht...

Ik ook, heb het geld toch niet :7

Geplaatst:

Kun je zelf ergens instellen dat windows naar de Windown Basic thema gaat als hij een spel aan het spelen is?

Bij SA gaat hij naar Basic, maar in IV niet..

Geplaatst:

Dat kun je niet instellen. Windows doet dat automatisch als een programma niet compatibel is met de Aero interface.

Hoezo zou je dit überhaupt willen als je een spel gaat spelen?

Geplaatst:

Je kunt het qel instellen, je moet de eigenschappen openen -> tabblad geavanceerd -> Daar heb je iets staan van geavanceerde themas uitschakelen, en bureaublad samenstelling uitschakelen.

Dit schakelt aero uit.

Ook kun je nog een stapje verder gaan, met TuneUp Utilities kun je een turbo mode inschakelen, deze kun je instellen zodat themas uitgeschakelt worden, en dan zit je met de old skool windows look.

De laatste stap is om gewoon explorer.exze te sluiten, dan heb je de hele verkenner niet meer, kortom geen taakbalk en geen bureaublad.

Geplaatst:

Zoals Sprunk al zei, het maakt geen moer uit want die dingen worden bij full screen weergave toch niet gerendert. De enige reden waarom het bij SA gebeurt is omdat het een oud spel is en Aero niet ondersteund. Je kan veel beter achtergrond programma's uitschakelen, die verbruiken meer RAM geheugen en soms zelfs CPU.

Geplaatst:

Raad je aan er geeneens aan te beginnen aangezien het verspilde moeite is. Je wilt niet weten wat ik vroeger heb lopen kloten toen ik ook nog een kutpctje had om counter-strikr 100fps stabiel te hebben wanneer dan ook. als je pc het niet aankan dan gaat het gewoon niet, en er is geen "goddelijk" tooltje die dat "effe" voor je fixt.

Geplaatst:

Tot hoeveel MB kan mijn pc aan? Ik wil graag nieuwe geheugenkaarten kopen maar weet niet welke. Ik heb hier heel veel DDR2 kaarten liggen die er niet op passen.

Rapport van Dieko's computer

Uitgevoerd op 24-7-2010, 10:02:38

[table=border] computer.gifComputer|Fabrikant:|Compaq Presario 061  

|Computermodel:|EK362AA-ABH SR1649NL NL540  

|Computernaam:|DIEKO  

|Systeemtype:|x86 (32-bits) systeem  

empty.gif   

motherboard.gifMoederbord|Fabrikant:|ASUSTek Computer INC.  

|Model:|LITHIUM  

|BIOS Fabrikant:|Phoenix Technologies, LTD  

|BIOS Model:|Phoenix - Award BIOS v6.00PG, versie 3.08  

|Aansluitingen:|PCI1 (Gebruikt), PCI2 (Vrij), PCI3 (Vrij), PCI4 (Vrij), PCI5 (Vrij), PCIEX16 (Gebruikt)  

|Poorten:|PRIMARY IDE (Geen), FDD (Diskettestation), LPT1 (Parallel), PS/2 Keyboard (Toetsenbord), PS/2 Mouse (Muis), USB1 (USB), USB2 (USB), USB3 (USB), USB4 (USB), USB5 (USB), USB6 (USB), USB7 (USB), USB8 (USB), VIDEO (Video), Line In (Audio), Back Surround L/R (Audio), Side Surround L/R (Audio), Center/LFE (Audio), ETHERNET (Netwerk)  

empty.gif   

processor.gifProcessor|Model:|Intel® Pentium® 4 CPU 3.00GHz (Dual Core)  

|Kloksnelheid:|3000 MHz  

|Socket & Cache(s):|Socket 775  

empty.gif   

memory.gifGeheugen|Grootte:|1022 MB RAM  

|Type(s):|512 MB RAM (DDR2-533 PC2-4300 266 MHz, DIMM), 512 MB RAM (DDR2-533 PC2-4300 266 MHz, DIMM)  

empty.gif   

harddisk.gifHardeschijf|Bestandstype(s):|NTFS (C:), NTFS (D:), NTFS (E:), NTFS (F:), FAT32 (K:)  

|Grootte:|391,22 GB (179,33 GB (C:) + 39,06 GB (D:) + 18,64 GB (E:) + 147,24 GB (F:) + 6,96 GB (K:) )  

|Vrije ruimte:|278,83 GB (137,63 GB (C:) + 31,42 GB (D:) + 6,22 GB (E:) + 100,27 GB (F:) + 3,28 GB (K:) )  

empty.gif   

drives.gifStations|Type(s):|C: Lokale vaste schijf, D: Lokale vaste schijf, E: Lokale vaste schijf, F: Lokale vaste schijf, G: Verwisselbare schijf, H: Verwisselbare schijf, I: Verwisselbare schijf, J: Verwisselbare schijf, K: Lokale vaste schijf, L: CD- of DVD-ROM station  

|Model(len):|C: ST320414A IDE, D: ST3200826AS IDE, E: WDC WD2000JD-55HBB0 IDE, F: Generic USB SD Reader USB Device USB, G: Onbekend, H: Onbekend, I: Onbekend, J: Onbekend, K: Generic USB CF Reader USB Device USB, L: HL-DT-ST DVDRRW GCA-4164B  

empty.gif   

soundcard.gifGeluidskaart|Fabrikant:|Realtek  

|Model:|Realtek High Definition Audio  

empty.gif   

videocard.gifVideokaart|Model:|NVIDIA GeForce 6200SE TurboCache  

|Beeldprocessor:|GeForce 6200SE TurboCache (0x0162)  

|Geheugengrootte:|256 MB VRAM  

|Stuurprogramma:|nv4_disp.dll, versie 6.14.11.7824  

empty.gif   

display.gifBeeldscherm|Fabrikant:|(Standaardbeeldschermtypen)  

|Model:|Plug en Play-monitor  

|Schermresolutie:|1280x1024 (Normaal 5:4 SXGA)  

|Kleurdiepte:|32-bits  

|Frequentie:|60 Hz  

empty.gif   

mouse.gifMuis|Fabrikant:|(Standaard-systeemapparaten)  

|Model:|USB-HID  

|Aantal knoppen:|3  

|Aansluiting:|USB  

empty.gif   

keyboard.gifToetsenbord|Model:|USB-HID  

|Type:|Uitgebreid (101 of 102 toetsen)  

|Functietoetsen:|12  

empty.gif   

networkcard.gifNetwerkkaart|Model(len):|Intel® PRO/100 VE Network Connection (Ethernet 802.3), 1394-netwerkkaart (Ethernet 802.3)  

|Adressen:|IP:   

empty.gif   

directx.gifDirectX|Versie:|9.0c  

empty.gif   

operatingsystem.gifBesturingssysteem|Naam:|Microsoft Windows XP Professional  

|Versie:|5.1.2600  

|Service Pack:|Service Pack 3     [/table]

info.gifGegenereerd door fkinfotl.gifFlitskikker InfoTool (Versie 3.1.0.136)

Geplaatst:

Je moederbord gebruikt anders gewoon DDR2 geheugen. In principe kan elke DDR2 module erop gezet worden. Ik zou gaan voor nog eens 2x 512 MB, indien er daarvoor genoeg sloten vrij zijn. Meer dan 2 GB zou in die PC een tikkie overkill zijn.

Geplaatst:

Je moederbord gebruikt anders gewoon DDR2 geheugen. In principe kan elke DDR2 module erop gezet worden. Ik zou gaan voor nog eens 2x 512 MB, indien er daarvoor genoeg sloten vrij zijn. Meer dan 2 GB zou in die PC een tikkie overkill zijn.

Nou dat lukt niet. Misschien ondersteunt het alleen de ddr2-533 want de afscheiding zit precies in het midden.

Geplaatst:

Bij DDR2 geheugen zit de inkeping niet precies in het midden, maar een klein tikkie naast het midden, als je snapt wat ik bedoel. Sterker nog, bij geen enkele serie geheugen zit de inkeping in het midden. Dat is zo gemaakt zodat je de module niet verkeerd om kan plaatsen. :puh:

Kun je anders even in je PC kijken wat er op het label van het geheugen staat. Misschien zit er een klein foutje in Flitskikker InfoTool waardoor niet het juiste geheugen getoond word.

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...