Jump to content

Hardware Helpdesk


SummerBase

Recommended Posts

Bij DDR2 geheugen zit de inkeping niet precies in het midden, maar een klein tikkie naast het midden, als je snapt wat ik bedoel. Sterker nog, bij geen enkele serie geheugen zit de inkeping in het midden. Dat is zo gemaakt zodat je de module niet verkeerd om kan plaatsen. :puh:

Kun je anders even in je PC kijken wat er op het label van het geheugen staat. Misschien zit er een klein foutje in Flitskikker InfoTool waardoor niet het juiste geheugen getoond word.

linker is de mb kaart die er nu in zit ( de ddr2-533) en de linker is een andere ddr2 geheugen kaart.

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/07/24/1279963738-690.jpg

de ddr2 533

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/07/24/1279963893-820.jpg

>>> Door Thundercover: Grote afbeelding(en) van boven 1024x786 gelieve in een link te plaatsen. Bij deze aangepast.<<<

Op geheugen.nl staat dat ik tot 4gb kan uitbreiden

Systeem:

HP/Compaq Presario SR1649NL

Computer Merk:

Compaq Presario 061

Computer Model:

EK362AA-ABH SR1649NL NL540

Processor:

Intel® Pentium® 4 CPU 3.00GHz 64Bit

Aanwezige geheugen:

1024 MB

Maximaal geheugen:

4GB

Uitbreiding:

4 Socket

Geheugenslot 1:

512 MB

Geheugenslot 2:

512 MB

Geheugenslot 3:

Slot 3

Geheugenslot 4:

Slot 4

Kies uw upgrade:

Bewerkt: door Thundercover
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Sprunk

    90

  • Limbolander

    84

  • TaartJJ~!

    84

  • Djmaddox

    72

De linker is inderdaad DDR2 geheugen, maar de rechter is DDR geheugen. Je hebt dus ofwel DDR2 in je PC zitten en je hebt een DDR module gekocht, of je hebt DDR in je PC zitten en een DDR2 staaf gekocht. Hoe dan ook, passen zal het niet.

Koop dus het goede type geheugen en breng deze reep (indien mogelijk) terug naar de winkel.

Link to comment
Delen op andere websites

De rechter is van een andere pc. Ik heb op de site van HP gekeken. Deze soort geheugenkaarten heb ik nodig.

Ondersteunde snelheidPC2-4200 MB/sec Type240-pins, DDR2 SDRAM

Waar kan ik deze goedkoop kopen?

Link to comment
Delen op andere websites

DDR2 past daar volgens mij niet eens in. :puh:

Dus kun je beter DDR3 meenemen.

Lijkt me erg onwaarschijnlijk dat het niet werkt hoor :puh: ik wou het gewoon weten omdat ik anders dat geheugen later zou kopen, want dat is nu niet bepaald goedkoop.

Link to comment
Delen op andere websites

DDR2 past daar volgens mij niet eens in. :puh:

Dus kun je beter DDR3 meenemen.

Lijkt me erg onwaarschijnlijk dat het niet werkt hoor :puh: ik wou het gewoon weten omdat ik anders dat geheugen later zou kopen, want dat is nu niet bepaald goedkoop.

Tja, voor een dubbeltje kun je niet op de eerste rang zitten. Bij AMD kan je overigens nog DDR2 moederborden kopen waarmee je de nieuwste processors kan gebruiken, Intel niet.

Link to comment
Delen op andere websites

DDR2 past daar volgens mij niet eens in. :puh:

Dus kun je beter DDR3 meenemen.

Lijkt me erg onwaarschijnlijk dat het niet werkt hoor :puh: ik wou het gewoon weten omdat ik anders dat geheugen later zou kopen, want dat is nu niet bepaald goedkoop.

Tja, voor een dubbeltje kun je niet op de eerste rang zitten. Bij AMD kan je overigens nog DDR2 moederborden kopen waarmee je de nieuwste processors kan gebruiken, Intel niet.

Lees jij de vraag wel voor je iets zegt? :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Er zijn zover ik weet wel een aantal moederborden in omloop met zowel DDR3 als enkele DDR2 sloten. Maar of dat nou een handige optie is... ik betwijfel het. Als je een nieuw moederbord wilt kopen, neem dan gewoon gelijk nieuw geheugen erbij.

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...