De Stofzuiger Geplaatst: 12 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 12 augustus 2008 (bewerkt) Het staat er correct. Aangezien een byte uit acht bits bestaat, gaat alles in de tafel van acht: 8-16-32-64-128-256-512-1024-2048-etc. Bekende getallen, niet? Het is een veel gemaakte fout dat bijvoorbeeld 1000 kB een MB is, maar het is eigen 1024 kB (en zo ook met GB en TB). 1 tb is 1000 gigabyte. Er is nogal wat verwarring met gibibytes(werkt met 1000) en gigabyte(werkt met 1024). Nee hoor. Ik lees even snel op Wikipedia dat er dus een nieuwe standaard zou zijn met 1000GB = 1TB. Echter blijven wij gewoon de oude norm gebruiken, omdat die gewoon klopt. Het lijkt me ook niet handig om twee normen door elkaar te gebruiken, dus óf overal 1024, óf overal 1000. En wij kiezen gewoon voor de eerste. De eerste is niet correct. >>> Door Thundercover: Ik laat het gewoon staan.<<< Bewerkt: 12 augustus 2008 door Thundercover
gammie_ Geplaatst: 12 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 12 augustus 2008 Na aanleiding van mijn topic, heb ik mijn pc leeg gegooid en Windows XP Home SP2 opnieuw geïnstalleerd. Ik zit alleen met een probleem, zo heb ik nog geen geluid. Ik heb al gezocht naar drivers, maar wordt steeds misleid naar een Driver Update pro systeem, waar ik voor mijn update vervolgens moet gaan betalen, of een spyware scanner waar ik niks aan heb. Desondanks heb ik via die Driver Updater wel gezien welke drivers er geupdate moeten worden: - Realtek AC'97 Audio - Creative SB Live! 5.1 Sound card - NVIDIA nForce PCI System Management (terwijl ik toch echt alles geïnstalleerd heb van mijn moederbord cd-rom...) Kan iemand voor mij de juiste updates vinden?
De Stofzuiger Geplaatst: 17 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 17 augustus 2008 War voor moederbord heb je? Of heb je een losse geluidskaart?
Ymosky Geplaatst: 21 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 21 augustus 2008 Ik heb een klein (en misschien dom) vraagje: Tegenwoordig is het allemaal dualcore, quadcore e.d. Ikzelf heb tegenwoordig ook een pc met dualcore processor. om precies te zijn: Intel® Core2 Duo CPU E6550 2,33 GHz Maar wat is het voordeel van dual/quadcore boven een enkele processor? Als ik het goed begrijp bestaat de processor in mijn geval zegmaar uit 2 delen, maar wat is het voordeel daarvan? Misschien dat iemand dat eens in "jip-en-janneke-taal" uit kan leggen?
Jorair Geplaatst: 23 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 23 augustus 2008 (bewerkt) Ik zal het proberen, en domme vragen bestaan niet . Dual-core en quad-core. De naam zegt het al zelf, een dual-core bestaat dus uit 2 cores (processors) en een quad-core uit 4 cores (processors). Stel je hebt nog zo'n oude processor, men een enkele core. En je hebt 2 programma's draaien, iTunes en msn. Als deze 2 programma's tegelijk bezig zijn met een bewerking, moet jouw enkele processor deze twee taken vervullen. Maar een processor kan geen 2 dingen tegelijk, dus hij moet razendsnel afwisselen tussen de twee bewerkingen om ze allebei uit te voeren. Het gaat, maar het vertraagt je processor Als je die 2 programma's op een dual-core processor uitvoert, gaat het veel eenvoudiger. Aangezien je processor eigenlijk 2 processors heeft. De ene processor voert de bewerking van iTunes uit, terwijl de andere processor zich bezig houd met de bewerking van msn. Dat werkt dus veel sneller . Bij een Quad-core werkt dat nog beter, aangezien een Quad-core 4 processors bezit. Begrijp je het? Bewerkt: 23 augustus 2008 door Jorair
Aquos Geplaatst: 27 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 27 augustus 2008 Heb een probleem ik kan niet kiezen tussen Omlaten bouwen me PC (Acer T-180 (Klote PC) Of een nieuwe kopen Ik wil Graag Ship Simulator en de Next Gen game willen spelen maar dat is met me Acer onmogelijk maar als ik hem om laat bouwen zou het denk ook niet lukken denk maar ik weet het niet maar ik zit ook te twijfelen om een nieuwe computer te kopen bij een shop Main Specifications Productbeschrijving Advanced Power Revolution Processor Type Intel Core 2 Quad Q6600 - 2,4GHz - 1066MHz FSB - 2 x 4MB L2 Multi-Core Technologie Core 2 Quad RAM Grootte genstalleerd 3GB DDR2 SDRAM Opslag Harde schijf 750GB - Serial ATA-300 - 7200 tpm Optische opslag Type DVDRW-DL Beeldscherm Type beeldscherm Exclusief beeldscherm Graphics controller Grootte genstalleerd 512MB Grafische processor/leverancier NVIDIA GeForce 9600GT Superclocked 512MB GDDR3 Totaal beschikbaar geheugen voor illustraties 512MB zal deze PC ook goed zijn bij WoW of de nieuwe NextGen Thanks als jullie me Helpen
Sprunk Geplaatst: 27 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 27 augustus 2008 Die PC is zeker goed voor games als WoW en Ship Simulator 2008 als ik het web mag geloven. Ik denk dat je met die kaart ook een heel eind komt met next-gen games als Crysis en Far Cry 2 ect. En met 3GB RAM en een Quad-core hoef je je voorlopig geen zorgen te maken. Al heb ik wel het idee dat de 9800 beter is dan de 9600, dat is met de 8800 en de 8600 namelijk ook zo
Aquos Geplaatst: 28 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 28 augustus 2008 Die PC is zeker goed voor games als WoW en Ship Simulator 2008 als ik het web mag geloven. Ik denk dat je met die kaart ook een heel eind komt met next-gen games als Crysis en Far Cry 2 ect. En met 3GB RAM en een Quad-core hoef je je voorlopig geen zorgen te maken. Al heb ik wel het idee dat de 9800 beter is dan de 9600, dat is met de 8800 en de 8600 namelijk ook zo JA Bedankt die Computer kost €555 euro Bedankt iemand anders nog tips
Sprunk Geplaatst: 28 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 28 augustus 2008 Ik heb nog even gekeken en de 9600 is een redelijke kaart. Je kan beter de 9600 GT Alpha Dog Edition XXX edition (wat een namen verzinnen ze toch bij nVidia ) kopen.
Ymosky Geplaatst: 29 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 29 augustus 2008 @Jorair, sorry voor de late reactie, maar bij deze alsnog bedankt voor de moeite/uitleg is me 100% duidelijk. groetjes, Ymosky
GTA Monster Geplaatst: 2 september 2008 Rapport Geplaatst: 2 september 2008 Weet iemand of je de processor van een laptop om kan zetten van x86 naar x64? BTW. 100ste post :dans:
LiveStrike Geplaatst: 24 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 24 oktober 2008 Ik heb een klein (en misschien dom) vraagje:Tegenwoordig is het allemaal dualcore, quadcore e.d. Ikzelf heb tegenwoordig ook een pc met dualcore processor. om precies te zijn: Intel® Core2 Duo CPU E6550 2,33 GHz Maar wat is het voordeel van dual/quadcore boven een enkele processor? Als ik het goed begrijp bestaat de processor in mijn geval zegmaar uit 2 delen, maar wat is het voordeel daarvan? Misschien dat iemand dat eens in "jip-en-janneke-taal" uit kan leggen? Dual core staat voor 2 core's, daar was je denk ik al achter, wanneer je een dual core 2.33 hebt, moet je eigelijk uit gaan van 2x 2.33 dat komt neer op 4.66 Ghz. en bij Pentium 4 heb je dus een enkele processor, dus maar 1x 3.0 Weet iemand of je de processor van een laptop om kan zetten van x86 naar x64?BTW. 100ste post :dans: Bedoel je dat je je besturings systeem van 32 bit naar 64 bit wil zetten of? >>> Door Thundercover: Dubbelposts samengevoegd, gebruik voortaan de Bewerk- of Edit-knop.<<<
Dvt Geplaatst: 9 november 2008 Rapport Geplaatst: 9 november 2008 Wat is de beste videokaart tot nu toe (graag Nvidia), en waar kan ik die het beste kopen? En wat is de beste videokaart tot €300?
Sprunk Geplaatst: 26 november 2008 Rapport Geplaatst: 26 november 2008 (bewerkt) Wat is de beste videokaart tot nu toe (graag Nvidia), en waar kan ik die het beste kopen?En wat is de beste videokaart tot €300? De beste nVidia kaart tot nu toe is: klik De beste onder de €300 is: klik EDIT: beter laat dan nooit zegt men wel eens Sorry voor de bump Bewerkt: 26 november 2008 door Sprunk
_Night-Men_ Geplaatst: 2 december 2008 Rapport Geplaatst: 2 december 2008 ik heb een vraagje: als je een pentium dualcore wil, moet je dan ook een nieuw moederbord? zoja welke en hoe duur is die?
Recommended Posts