Jump to content

Hardware Helpdesk


SummerBase

Recommended Posts

Verspil absoluut je geld niet aan een iMac, zeker niet voor games.

Een iMac bestaat uit laptop onderdelen (faal). Waarbij je het dubbele tot 3 dubbele betaalt voor een normale PC.

Je kan beter een nieuwe PC laten samenstellen voor dat geld.

Ik schat dat je PC rond de 350-400 euro opleverd, vraag ook aan andere hoeveel die kan opleveren

Bewerkt: door kelwin
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Sprunk

    90

  • Limbolander

    84

  • TaartJJ~!

    84

  • Djmaddox

    72

Verspil absoluut je geld niet aan een iMac, zeker niet voor games.

Een iMac bestaat uit laptop onderdelen (faal). Waarbij je het dubbele tot 3 dubbele betaalt voor een normale PC.

Je kan beter een nieuwe PC laten samenstellen voor dat geld.

Ik schat dat je PC rond de 350-400 euro opleverd, vraag ook aan andere hoeveel die kan opleveren

Gast, zoek eens alleen al voor de grap de kast op...

En ik ga er niet op gamen, daar is mijn PS3 voor, die al amper aan staat...

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom heb je dan zo'n PC gekocht? duh.gif

maar dat even terzijde...

Maar wat ben je dan van plan op zo'n iMac?

Omdat ik vroeger gamen nog wel als interesse had, en nu simpelweg niet meer.

En ik heb al een Mini-Mac G4, een single core 1.42ghz met 1GB geheugen, Mac OSX werkt zo zalig dat ik liever met een singlecore dan met een quad core werk..

Eerst werkte ik met Ubuntu ipv. Windows, maar ben weer naar Windows gegaan ivm. Games, als ik iedere game gewoon in Ubuntu kan draaien blijf ik permanent op Ubuntu.

Link to comment
Delen op andere websites

En ook hier wil ik niet dat het eeuwige geklaag over de iMac verder gaat. Dat je het wil afraden om bepaalde redenen tot daar aan toe, maar om er opnieuw een onzinnige discussie eromheen te maken?

Link to comment
Delen op andere websites

Mannen, ik zoek een nieuwe CPU en een nieuw Moederbord, AM3+ het liefst, DDR3, PCIe verder weinig eisen. Qua budget hoef je niet te kijken. Alvast bedankt!

Bewerkt: door BoerTijger
Link to comment
Delen op andere websites

Even een heul snel vraagje. Welke grafischekaart zouden jullie aanraden tot en met 120 euro? Kastruimte, verbruik etc. maakt niks uit. Moet uiteraard PCI-E zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Even een heul snel vraagje. Welke grafischekaart zouden jullie aanraden tot en met 120 euro? Kastruimte, verbruik etc. maakt niks uit. Moet uiteraard PCI-E zijn.

Nvidia GTX550/560 of Ati HD6850 / HD5850 / HD6770.

Link to comment
Delen op andere websites

We zitten aardig op dezelfde hoogte, zit er namelijk ook aan te denken om mijn pc te verkopen voor een iMac.

Kan iemand een schatting maken wat mijn PC zou opleveren?

CPU: i7 920, eerste generatie, stock cooler.

Moederbord: Gigabyte EX58A-UD5.

Geheugen: Corsair XMS3, 6x1GB.

Videokaart: BFG-Tech GTX260( :-( )

Kast: Lian-Li PC-P80

600Watt voeding, 6 schijven, totaal 2,5nogwat TB, 1 DVD speler en brander.

Logitech G15 V2 toetsenbord en G9 muis.

Nog een extra moederbord erbij, Gigabyte EX58-UD5.

Tja, als je Mac echt leuk vindt, dan moet je het doen. :) 1 kleine opmerking..6 fysieke schijven? xD Nouja, HDD's staan duur de laatste tijd, ik vind 600/700 euro voor jouw PC wel een eerlijke prijs. Ik zou 'm wel op internet zetten voor je vraagprijs + 50 euro, men biedt zowat altijd onder je vraagprijs.

Edit: Wtf? Kostte die muis echt 100 euro toen ie nieuw was? :?

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

We zitten aardig op dezelfde hoogte, zit er namelijk ook aan te denken om mijn pc te verkopen voor een iMac.

Kan iemand een schatting maken wat mijn PC zou opleveren?

CPU: i7 920, eerste generatie, stock cooler.

Moederbord: Gigabyte EX58A-UD5.

Geheugen: Corsair XMS3, 6x1GB.

Videokaart: BFG-Tech GTX260( :-( )

Kast: Lian-Li PC-P80

600Watt voeding, 6 schijven, totaal 2,5nogwat TB, 1 DVD speler en brander.

Logitech G15 V2 toetsenbord en G9 muis.

Nog een extra moederbord erbij, Gigabyte EX58-UD5.

Tja, als je Mac echt leuk vindt, dan moet je het doen. :) 1 kleine opmerking..6 fysieke schijven? xD Nouja, HDD's staan duur de laatste tijd, ik vind 600/700 euro voor jouw PC wel een eerlijke prijs. Ik zou 'm wel op internet zetten voor je vraagprijs + 50 euro, men biedt zowat altijd onder je vraagprijs.

Edit: Wtf? Kostte die muis echt 100 euro toen ie nieuw was? :?

i7 920: 270-300 euro, weet niet exact.

2x moederbord, per stuk zo'n 300 euro.

Geheugen weet ik zo niet,.

Videokaart was toen ook rondom de 250.

Lian-Li kast kost nu nog 300 euro.

Leuk, zo'n PC, dingen zijn minder waardevast dan een steen.

En ja, die heeft rondom de 100 gekost, toetsenbord zat ook rond de 80 euro.

Straks evt. een advertentie plaatsen.

Link to comment
Delen op andere websites

Dus nieuwprijs van dit alles ligt dus om en bij de 1800 euro? :? Dan zou ik toch écht meer dan 600/700 euro vragen, heb me toch serieus misrekend..:7

Leuk, zo'n PC, dingen zijn minder waardevast dan een steen.

Apple is in die dingen wel beter, tweedehands zijn Apple producten nog steeds veel waard ten opzichte van de aankoopprijs.

Link to comment
Delen op andere websites

Dus nieuwprijs van dit alles ligt dus om en bij de 1800 euro? :? Dan zou ik toch écht meer dan 600/700 euro vragen, heb me toch serieus misrekend..:7

Leuk, zo'n PC, dingen zijn minder waardevast dan een steen.

Apple is in die dingen wel beter, tweedehands zijn Apple producten nog steeds veel waard ten opzichte van de aankoopprijs.

Als ik echt alles meetel, zit ik bijna aan de 3000 euro, dus inclusief een extra moederbord, waterkoeling setje, randapparatuur etc.

Link to comment
Delen op andere websites

Persoonlijk denk ik niet dat men dat extra moederbord enzo erbij zal willen hebben. Ik zou de pc verkopen en dingen zoals toetsenbord en dergelijke apart te verkopen om je zoekertje aantrekkelijker te maken. Voor de PC zelf, dit is wat ik schat:

6 fysieke HDD's, laten we zeggen 6 x 50(heel goedkoop gezien dan): 300 euro

Processor: 300 euro

Moederbord: 300 euro

Videokaart: 250 euro

Kast: 300 euro

RAM: Wss iets van 50 tot 100 euro.

DVD speler/brander + voeding: 100 euro

Dus ik kom hier al op 1650 euro nieuwprijs voor de pc alleen, en ik heb soms nogal goedkoop geschat zoals je ziet. Ik zou 'm voor 800/900 durven verkopen(even gekeken wat je nu hebt voor 1000 euro, en dat is toch een tikkeltje beter dan jouw systeem).

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...