Jump to content

Hardware Helpdesk


SummerBase

Recommended Posts

Een Pentium Dual Core bestaat niet: het is óf een Pentium, óf een Dual Core. Als je een Dual Core wilt, zul je waarschijnlijk ook een nieuw moederbord nodig hebben. Je kan het controleren door het versienummer van je moederbord op te zoeken en op de site van de fabrikant te kijken welke processors er worden ondersteund door jouw moederbord.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Sprunk

    90

  • Limbolander

    84

  • TaartJJ~!

    84

  • Djmaddox

    72

En wat is dit dan klik Dit is een vraag aan Thundercover

Aaargh, u pwnt me! :klap:

Aan het nummer te zien is het volgens mij wel een oude Dual Core, eentje van voor het huidige Core 2 tijdperk (Core 2 is in principe alleen een vervangende naam van Pentium). Misschien leuk voor als je een beetje wilt surfen, maar de meeste leden zullen voor een Core 2 gaan. :D

Link to comment
Delen op andere websites

Het staat er correct. Aangezien een byte uit acht bits bestaat, gaat alles in de tafel van acht: 8-16-32-64-128-256-512-1024-2048-etc. Bekende getallen, niet? Het is een veel gemaakte fout dat bijvoorbeeld 1000 kB een MB is, maar het is eigen 1024 kB (en zo ook met GB en TB). :)

1 tb is 1000 gigabyte. Er is nogal wat verwarring met gibibytes(werkt met 1000) en gigabyte(werkt met 1024).

Nee hoor. Ik lees even snel op Wikipedia dat er dus een nieuwe standaard zou zijn met 1000GB = 1TB. Echter blijven wij gewoon de oude norm gebruiken, omdat die gewoon klopt. :D Het lijkt me ook niet handig om twee normen door elkaar te gebruiken, dus óf overal 1024, óf overal 1000. En wij kiezen gewoon voor de eerste. :puh:

De eerste is niet correct.

>>> Door Thundercover: Ik laat het gewoon staan.<<<

bij RAM geheugen werken ze gewoon met 1gb= 1024 mb

bij harde schijven is 1gb gewoon 1000 mb.

En wat is dit dan klik Dit is een vraag aan Thundercover

Aaargh, u pwnt me! :klap:

Aan het nummer te zien is het volgens mij wel een oude Dual Core, eentje van voor het huidige Core 2 tijdperk (Core 2 is in principe alleen een vervangende naam van Pentium). Misschien leuk voor als je een beetje wilt surfen, maar de meeste leden zullen voor een Core 2 gaan. :D

ja dat is idd een dual-core, je moet nooit te veel letten wat ze allemaal voor onzin erbijzetten bij die voor-gebouwde computers, allemaal tactiek om te verkopen, hoe meer stoerdere woorden erbij hoe meer mensen het gevoel krijgen dat de computer erg goed is.

je kan wel een dual-core hebben, maar de oudere versies hiervan zijn ook nietzoveel soeps. Laat je nooit te veel verleiden door het woord "dual-core" en "quad-core" en kijk verder dan je neus lang is.

waarom is er trouwens geen sticky van bijv een topic waar je je computer kan ''show-offen'' door middel van specificaties en evt fotos ?

Bewerkt: door Thundercover
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
Hoe zie ik wat voor Specs mijn Computer heeft?
Dat kan op een heleboel manieren. Een eenvoudige tool die standaard al op je pc staat (mits je Windows gebruikt en DirectX) is het Diagnostische hulpprogramma van DirectX. Dit kun je bereiken door op Start te klikken en vervolgens op Uitvoeren. Typ daar 'dxdiag' zonder aanhalingstekens en druk op enter. Nu zie je diverse gegevens van jouw pc, zoals precessor, OS, geheugen, etc. Op het tabblad 'Beeldscherm' zie je gegevens over je grafische kaart.

Nog een andere tool die door veel mensen gebruikt wordt is de Flitskikker infotool, waarvoor je terecht komt in het daarvoor bestemde topic.

Er zijn tal van andere tools beschikbaar hiervoor, waarvan enkelen al in Windows geïntegreerd zitten (onder Configuratiescherm enzo) maar dit zijn volgens mij de twee meest gebruikte tools op dit forum.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Weer een vraag..

Hoe kan ik mijn processor upgraden?

Want met een spel (Age of Ampire III), heb ik 2.0 GHz CPU nodig als ''Recommend recuirements'', maar ik heb maar 1.6Ghz CPU.

Kan ik ook nog andere onderdelen van mijn computer upgraden? Zo ja, welke dan nog en hoe?

Erg bedank alvast!

Groeten,

FF

Link to comment
Delen op andere websites

Weer een vraag..

Hoe kan ik mijn processor upgraden?

Want met een spel (Age of Ampire III), heb ik 2.0 GHz CPU nodig als ''Recommend recuirements'', maar ik heb maar 1.6Ghz CPU.

Kan ik ook nog andere onderdelen van mijn computer upgraden? Zo ja, welke dan nog en hoe?

Erg bedank alvast!

Groeten,

FF

Bij een computer kan je in principe alles upgraden, bij een laptop alleen het geheugen en in sommige gevallen de harde schijf.

Tevens zou ik het gewoon proberen met je processor, er is meer als alleen aantal GHZ, zo draaien de meeste laptop processors op een FSB van 800mhz en hedendaagse desktop PCS al op 1333/1600mhz wat dus een stuk sneller is.

Is het moeilijk om je computer te overclocken

Niet als je weet waarmee je bezig bent, het kost wel veel tijd met testen of je systeem nog wel stabiel loopt.

Bewerkt: door Scrtz
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
Weer een vraag..

Hoe kan ik mijn processor upgraden?

Want met een spel (Age of Ampire III), heb ik 2.0 GHz CPU nodig als ''Recommend recuirements'', maar ik heb maar 1.6Ghz CPU.

Kan ik ook nog andere onderdelen van mijn computer upgraden? Zo ja, welke dan nog en hoe?

Erg bedank alvast!

Groeten,

FF

Bij een computer kan je in principe alles upgraden, bij een laptop alleen het geheugen en in sommige gevallen de harde schijf.

Tevens zou ik het gewoon proberen met je processor, er is meer als alleen aantal GHZ, zo draaien de meeste laptop processors op een FSB van 800mhz en hedendaagse desktop PCS al op 1333/1600mhz wat dus een stuk sneller is.

Is het moeilijk om je computer te overclocken

Niet als je weet waarmee je bezig bent, het kost wel veel tijd met testen of je systeem nog wel stabiel loopt.

Dat maakt niet uit. Er zijn mensen die hebben getest 9*400mhz(1600mhz bus) en 10*360(1440 mhz bus) en dat maakt geen verschil.

Link to comment
Delen op andere websites

Weer een vraag..

Hoe kan ik mijn processor upgraden?

Want met een spel (Age of Ampire III), heb ik 2.0 GHz CPU nodig als ''Recommend recuirements'', maar ik heb maar 1.6Ghz CPU.

Kan ik ook nog andere onderdelen van mijn computer upgraden? Zo ja, welke dan nog en hoe?

Erg bedank alvast!

Groeten,

FF

Bij een computer kan je in principe alles upgraden, bij een laptop alleen het geheugen en in sommige gevallen de harde schijf.

Tevens zou ik het gewoon proberen met je processor, er is meer als alleen aantal GHZ, zo draaien de meeste laptop processors op een FSB van 800mhz en hedendaagse desktop PCS al op 1333/1600mhz wat dus een stuk sneller is.

Is het moeilijk om je computer te overclocken

Niet als je weet waarmee je bezig bent, het kost wel veel tijd met testen of je systeem nog wel stabiel loopt.

Dat maakt niet uit. Er zijn mensen die hebben getest 9*400mhz(1600mhz bus) en 10*360(1440 mhz bus) en dat maakt geen verschil.

Natuurlijk maakt dat verschil, maar zowiezo praat jij ook over andere multipliers dus ook andere processors met hoogstwaarschijnlijk ook weer een andere cache en ga zo door, dus die test kan nooit goed kloppen.

Tevens moet je er ook altijd voor zorgen dat je proc en geheugen 1:1 loopt

Link to comment
Delen op andere websites

...

...

...

...

...

Natuurlijk maakt dat verschil, maar zowiezo praat jij ook over andere multipliers dus ook andere processors met hoogstwaarschijnlijk ook weer een andere cache en ga zo door, dus die test kan nooit goed kloppen.

Tevens moet je er ook altijd voor zorgen dat je proc en geheugen 1:1 loopt

Neem bv een c2d e6700,multiplier van 6 tot 10. Of een extreme,die kan gewoon tot de max van je moederbord.

Link to comment
Delen op andere websites

...

...

...

...

...

Natuurlijk maakt dat verschil, maar zowiezo praat jij ook over andere multipliers dus ook andere processors met hoogstwaarschijnlijk ook weer een andere cache en ga zo door, dus die test kan nooit goed kloppen.

Tevens moet je er ook altijd voor zorgen dat je proc en geheugen 1:1 loopt

Neem bv een c2d e6700,multiplier van 6 tot 10. Of een extreme,die kan gewoon tot de max van je moederbord.

ik snap je punt idd, maar als je 2 niet overgeclockt/undergeclockte processors neemt dus ook geen veranderingen in de multipliers, dan klopt die test niet, en dat nam ik dus als doel.

Link to comment
Delen op andere websites

Stomme vraag misschien, maar ik was daarnet even aan het kijken op Can You RUN It? (site om te kijken of jouw PC bepaalde games aan kan) en daar zag ik het volgende staan:

Betekend dit dat mijn 2.1 Ghz processor de kracht heeft van een 4 Ghz processor? Zo ja, hoe kan dit?

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...