MrKooKie Geplaatst: 13 januari 2009 Rapport Geplaatst: 13 januari 2009 Nee, jij hebt een Dual-core, dat betekent dat hij de processen verdeeld over 2 cores. Jou processor is gewoon 2,1Ghz alleen vermelden ze het altijd een beetje vaag op canyourunit.
Hannes82 Geplaatst: 22 januari 2009 Rapport Geplaatst: 22 januari 2009 (bewerkt) Quadcore 4x 2,4 Ghz processor met een Artic Pro Koeler erop! loopt op 32graden.4GB Adata geheugen, Cas 4-4-4-12 800Mhz alu uitgevoerd. 500GB Hardeschijf 32MB Cache, hoogste score in Vista qua snelheid Ati Radeon HD 4870 Overclocked videokaart, snelste verkrijgbaar Asrock FSB1600SLI-110DB Moederboard Wireless netwerk kaart DVD brander Draadloze netwerk kaart 500Watt Antec Voeding zeer stabiel Antec Sonata III Designer kast incl. rubbers zodat hij trillingsvrij is. De PC Staat niet in de weg dus hij hoeft niet weg, ik gebruik hem momenteel om een beetje te internetten en is dus een beetje over-the-top voor mij Kwam ik op Marktplaats tegen. Ben op zoek naar een nieuwe PC. Hoeft niet zozeer als game PC gebruikt te worden. Is dit wat? Aangezien ik de hardware de laatste tijd niet echt meer volg vraag ik het hier. Bewerkt: 22 januari 2009 door Hannes82
Galiorix Geplaatst: 22 januari 2009 Rapport Geplaatst: 22 januari 2009 Het is een krachtig systeem, wat ben je allemaal van plan met je computer? Want als je geen zware applicaties o.i.d. moet draaien, kan je veel goedkoper uit zijn.
Hannes82 Geplaatst: 23 januari 2009 Rapport Geplaatst: 23 januari 2009 Het is een krachtig systeem, wat ben je allemaal van plan met je computer? Want als je geen zware applicaties o.i.d. moet draaien, kan je veel goedkoper uit zijn. Fotobewerking, internet dat soort dingen. Het gaat mij erom dat het systeem een tijdje mee kan cq niet snel verouderd raakt.
TaartJJ~! Geplaatst: 23 januari 2009 Rapport Geplaatst: 23 januari 2009 Het is een krachtig systeem, wat ben je allemaal van plan met je computer? Want als je geen zware applicaties o.i.d. moet draaien, kan je veel goedkoper uit zijn. Fotobewerking, internet dat soort dingen. Het gaat mij erom dat het systeem een tijdje mee kan cq niet snel verouderd raakt. Voor fotobewerking is de processor zeer geschikt, maar zo'n zware videokaart heb je niet nodig voor fotobewerken en internetten.
Hannes82 Geplaatst: 23 januari 2009 Rapport Geplaatst: 23 januari 2009 Voor fotobewerking is de processor zeer geschikt, maar zo'n zware videokaart heb je niet nodig voor fotobewerken en internetten. Ik heb al een ander systeem op het oog. Klikkie Bedankt voor de hulp iig
TaartJJ~! Geplaatst: 23 januari 2009 Rapport Geplaatst: 23 januari 2009 (bewerkt) Voor fotobewerking is de processor zeer geschikt, maar zo'n zware videokaart heb je niet nodig voor fotobewerken en internetten. Ik heb al een ander systeem op het oog. Klikkie Bedankt voor de hulp iig De processor is heel fijn, ik draai zelf ook met die processor (Ik gebruik hem dan ook voor gaming, dus heb hem overklokt) De videokaart is voldoende voor fotobewerking, internetten en lichte games, je kan er bijvoorbeeld wel Call of Duty 4, etc op draaien. En voor die prijs is het zeer redelijk Ik zal even de 2 processoren voor je tegen over elkaar zetten. Q8200: Kloksnelheid: 4 x 2,33 GHz FSB: 1333 MHz L2-cache: 4 MB (2 MB per 2 cores, de cores kunnen cache delen als dat nodig is) Q6600: Kloksnelheid: 4 x 2,40 GHz FSB: 1066 MHz L2-cache: 8 MB Dit laat zien dat de Q6600 sneller moet zijn dan de Q8200, door zijn hogere kloksnelheid en L2-cache. Maar kijk uit, de prestaties van de Q8200 worden gecompenseerd door de hogere busnelheid van 1333 MHz. Waardoor de processors ongeveer gelijk op gaan. Bewerkt: 23 januari 2009 door TaartJJ~!
Limbolander Geplaatst: 23 januari 2009 Rapport Geplaatst: 23 januari 2009 ntel Quadcore Q8200 Geheugen: 4gb ddr2 800 Harde Schijf: 1TB ATI HD4350 512mb !! DVD Rewriter Cardreader Toetsenbord plus muis Vista Home Premium 2 jaar garantie voor te gamen is het niet zo veel, vooral omdat die grafische kaart gewoon niet veel waard is. En als je die Q6600 beetje overclockt dan presteert die beter dan de meeste Q9xxx
TaartJJ~! Geplaatst: 23 januari 2009 Rapport Geplaatst: 23 januari 2009 voor te gamen is het niet zo veel, vooral omdat die grafische kaart gewoon niet veel waard is. En als je die Q6600 beetje overclockt dan presteert die beter dan de meeste Q9xxx Het is een Q8200 hé, de multiplier is slechts 7. Een van de redenen waarom ik spaar voor een Q9x50
Hannes82 Geplaatst: 23 januari 2009 Rapport Geplaatst: 23 januari 2009 voor te gamen is het niet zo veel, vooral omdat die grafische kaart gewoon niet veel waard is. En als je die Q6600 beetje overclockt dan presteert die beter dan de meeste Q9xxx De PC wordt dan ook niet voor games bedoeld, maar krachtig genoeg om een tijdje mee te gaan. Dat vind ik belangrijk. Gamen op de PC ben ik al lang mee opgehouden omdat het niet betaalbaar is.
TaartJJ~! Geplaatst: 23 januari 2009 Rapport Geplaatst: 23 januari 2009 voor te gamen is het niet zo veel, vooral omdat die grafische kaart gewoon niet veel waard is. En als je die Q6600 beetje overclockt dan presteert die beter dan de meeste Q9xxx De PC wordt dan ook niet voor games bedoeld, maar krachtig genoeg om een tijdje mee te gaan. Dat vind ik belangrijk. Gamen op de PC ben ik al lang mee opgehouden omdat het niet betaalbaar is. Dan heb je genoeg aan de Q8200.
Limbolander Geplaatst: 25 januari 2009 Rapport Geplaatst: 25 januari 2009 voor te gamen is het niet zo veel, vooral omdat die grafische kaart gewoon niet veel waard is. En als je die Q6600 beetje overclockt dan presteert die beter dan de meeste Q9xxx De PC wordt dan ook niet voor games bedoeld, maar krachtig genoeg om een tijdje mee te gaan. Dat vind ik belangrijk. Gamen op de PC ben ik al lang mee opgehouden omdat het niet betaalbaar is. Dan heb je genoeg aan de Q8200. als je niet gamed heb je ook al genoeg aan een dualcore zoals de E8400/E8500. Tevens vind ik console gaming ook niet goedkoper, als je volle kwaliteit wilt console gaming ben je ook zo 800/1000 euro kwijt aan een flink HD tv scherm
TaartJJ~! Geplaatst: 25 januari 2009 Rapport Geplaatst: 25 januari 2009 voor te gamen is het niet zo veel, vooral omdat die grafische kaart gewoon niet veel waard is. En als je die Q6600 beetje overclockt dan presteert die beter dan de meeste Q9xxx De PC wordt dan ook niet voor games bedoeld, maar krachtig genoeg om een tijdje mee te gaan. Dat vind ik belangrijk. Gamen op de PC ben ik al lang mee opgehouden omdat het niet betaalbaar is. Dan heb je genoeg aan de Q8200. als je niet gamed heb je ook al genoeg aan een dualcore zoals de E8400/E8500. Tevens vind ik console gaming ook niet goedkoper, als je volle kwaliteit wilt console gaming ben je ook zo 800/1000 euro kwijt aan een flink HD tv scherm Voor Photoshop werken Quad's zeer fijn.
Hannes82 Geplaatst: 25 januari 2009 Rapport Geplaatst: 25 januari 2009 (bewerkt) Tevens vind ik console gaming ook niet goedkoper, als je volle kwaliteit wilt console gaming ben je ook zo 800/1000 euro kwijt aan een flink HD tv scherm Maar die gebruik je ook voor andere doeleinden. Maar goed ik heb mijn keuze al gemaakt. Computerwinkel van het Jaar 2008 heeft een mooie aanbieding volgende week, dus daar ga ik van profiteren. Bewerkt: 25 januari 2009 door Hannes82
Limbolander Geplaatst: 26 januari 2009 Rapport Geplaatst: 26 januari 2009 voor te gamen is het niet zo veel, vooral omdat die grafische kaart gewoon niet veel waard is. En als je die Q6600 beetje overclockt dan presteert die beter dan de meeste Q9xxx De PC wordt dan ook niet voor games bedoeld, maar krachtig genoeg om een tijdje mee te gaan. Dat vind ik belangrijk. Gamen op de PC ben ik al lang mee opgehouden omdat het niet betaalbaar is. Dan heb je genoeg aan de Q8200. als je niet gamed heb je ook al genoeg aan een dualcore zoals de E8400/E8500. Tevens vind ik console gaming ook niet goedkoper, als je volle kwaliteit wilt console gaming ben je ook zo 800/1000 euro kwijt aan een flink HD tv scherm Voor Photoshop werken Quad's zeer fijn. Wie zegt dat hij photoshop gebruikt? :]
Recommended Posts