cram Geplaatst: 26 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 26 oktober 2006 Als ik mij pc opstart loopt hij 9 van de 10 keer vast als hij eenmaal is opgestart heb ik nergens problemen mee maar voordat ik zo ver ben.... wie kan mij helpen Reageren
SummerBase Geplaatst: 26 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 26 oktober 2006 Dat is een lastig probleem, want als je niet goed op kan starten dan kan je in feite ook niet bij de kern van het probleem komen. Nou is daar wel een trucje voor als ik me niet vergis en dat is opstarten via de 'veilige modus'. Dit doe je door aan het begin van het opstart proces dus direct als je de pc aan hebt gedrukt een aantal keer op F8 te drukken ik weet niet of dit bij iedere pc hetzelfde is, maar bij mij is het in ieder geval wel zo. Je zult als je dat gedaan hebt een soort van keuze menu krijgen en dan moet je kiezen uit de optie: 'Opstarten via de veilige modus'. Als het je gelukt is om daarmee op te starten dan kan je kijken wat er allemaal mis is op je computer. Probeer eerst zoveel mogelijk programma's die je normaal niet gebruikt te de-installeren. Daarna download je ergens een virusscanner of je gebruikt je eigen virus-scanner en je gaat even kijken wat er met je computer aan de hand is. Ook is aan te raden om op Spyware te zoeken met een daarvoor bestemd programma zoals Ad-aware bijvoorbeeld. Als dat niks op levert dan moet je gewoon eens gaan kijken op je schijven of er niet gewoon dikke troep op staat daarmee bedoel ik dingen die het geheugen op snoepen, want ik mag heel eerlijk wezen hoor toen ik veel dingen downloade (nu bijna nooit meer en dat is ook te merken) kreeg ik allemaal rotzooi binnen en ik moest me pc zelfs opnieuw instaleren. Maar goed dat hoeft niet te betekenen dat het bij jou ook zo is. Veel kan ik je denk ik niet meer helpen, maar zorg dat je systeem bij het opstarten zo min mogelijk te voorduren heeft. Als dit lukt dan kun je weer gewoon normaal opstarten en kijken of het werkt, anders lijkt me niks anders mogelijk dan de pc opnieuw te installeren, wil je dat vraag het dan kan ik het je uitleggen. Wil je dat niet dan gaan we hier nog even tegenaan kijken, maar dan moet ik wel meer details krijgen. Ik hoop dat het je lukt nu en anders zien we nog wel. Veel succes in ieder geval! Reageren
Advancegta Geplaatst: 26 oktober 2006 Rapport Geplaatst: 26 oktober 2006 Ik heb dit probleem ook gehad met mij vorige laptop. Waarschijnlijk is jouw PC al een beetje verouderd waardoor de Harde Schijf wat versleten is , maar nog niet kapot. Dit verklaart dan waarom hij soms wel opstart maar de andere keer niet. Hoe je het dan kan oplossen is simpel ; zet er gewoon een andere harde schijf in. Ik ben hier natuurlijk niet 100 % zeker van maar de symptonen die jij nu aangeeft waren precies hetzelfde als bij mij en op deze manier heb ik het kunnen oplossen en hij werkte weer perfect. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.