Jump to content

Photo Manipulation

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik ben al een tijdje bezig met dit stukje werk en eindelijk is hij af. Er is ontzettend veel aangedaan en toegevoegd zoals schaduw, belichting, fotomanipulatie, liquify, blending options en ga zo maar door. Het is al algemeen bekend in de Photoshop wereld, een leuk stukje fruit ergens tussen een object proppen alleen hoe ze dat precies deden was de vraag. Toch met een beetje Photoshop ervaring wist ik ongeveer wel hoe je zoiets kon maken. Hoe langer ik eraan werkte hoe meer ideeën ik kreeg en hoe sneller ik wist wat ik wou en hoe het moest.

Ik begon een leuk blikje te zoeken wat uiteindelijk een doodsaai blikje werd zonder tekst.. Omdat het toch met Fotomanipulatie te maken moest hebben moest er wat aangebeuren.

Comments zijn welkom! :)

Origineel blikje:

post-1925-1161901700_thumb.jpg

Photo manipulated blikje:

post-1925-1161903713.png

Geplaatst:

Je zei een keer over MSN dat je je meer met dit soort dingen bezig gaat houden, dan dat je met Sigs in de weer gaat. En ook dit is op het eerste gezicht weer iets moois. De ingedeukte delen van het blikje en de delen die eraf zijn gescheurd zien er allebei verzorgd uit. Bovenaan zie ik trouwens ook nog een geel stukje dat je hebt ingedeukt, dat ziet er mooi echt uit! Alleen het plakje sinaasappel wat je erop hebt gezet vind ik zelf niet heel erg meegaan in het blikje. Ik weet ook niet of dit de bedoeling precies was, misschien is het etiket er wel een beetje afgescheurd, zo kan je het natuurlijk ook hebben bedoeld. ;) Maar ik vind het dus niet helemaal mooi rond meegaan met het blikje zelf. Dan heb je ook nog wat sap uit het blikje laten stromen, en het stroomt er ook nog een beetje uit. Het ziet er in ieder geval goed uit hoor! Met de schaduw ben je denk ik ook wel eventjes bezig geweest. Ziet er wel goed uit, ik zie dat je echt de stukjes blik die over de sinaasappel heenhangen ook goed hebt weergegeven in de schaduw, zo lijkt het natuurlijk nog echter, netjes. Er zal nog wel wat meer aan veranderd zijn, maar door het geheel zie je dat misschien niet meteen, maar het geheel zelf is gewoon heel goed gemaakt allemaal! De tekst heeft er natuurlijk niet zoveel mee te maken, maar is toch mooi en bijpassend bij het blikje.

Als cijfer gebruik ik niet mijn Graphics Rating, die is bedoelt voor Sigs. Ik heb dus geen uitgebreid cijfersysteem bij deze. Ik vind het lastig om hier een cijfer voor te geven eigenlijk, zonder dat ratesysteem. Er zijn dus een paar kleine schoonheidsfoutjes in mijn ogen, dus voor mij is de tien helaas uitgesloten. :engel: Maar het cijfer wat nu al een tijdje door mijn hoofd spookt krijg je ook gewoon, en dat is een dik verdiende 9.5. Ga vooral zo door met deze dingen, ik vind ze heel leuk, en natuurlijk zijn ze ook altijd weer mooi! Succes! :puh:

Geplaatst:

Nou nou, daar maak je vind ik weer een mooi werkstuk. Photomanip heb je dus gedaan. Nou, ik vind het wel grappig en orgineel. Ik dacht eerst in mijn hoofd dat het een sinaasappel perser was(Hoe komt hij daar nou bij? :bonk:) Je kan het mooi maken, dat weet iedereen. Jij maakt de leukst ideen vind ik. Nu maar het commentaar:

De schaduw heb je goed gemaakt, de blik ook. Je kan misschien beter een kleiner tekst doen, anders is het wel een beetje mislukt. Je hebt de ander ook donker gemaakt, de ander niet. Ga zo door, je krijgt een 9,8.

Hopelijk krijg ik nog een mooi werkstuk te zien, netzoals Road Trip.

Geplaatst:

Zeer leuk gedaan :klap: . Aangezien dit nogal buiten mijn PS vermogen ligt laat ik maar om de effecten etc te raten, alleen kan ik wel zeggen of het een geslaagde manipulatie is ofc.

'bovenkant' van het blikje vind ik zeer goed geslaagd. De vloeistof lijkt niet alsof het is toegevoegd en het deukje in de rand ziet er ook realistisch uit. Het kleurverschil in dat 'plasje' vloeistof dat onder op de rand ziet vind ik goed gedaan. Ik kan niet helemaal opmaken wat het oranje onder het blikje is, qua idensity zou ik zeggen dat het schaduw is.

De stukken blik die uit het blikje zelf steken zien er ook fraai uit. Vooral de achterste, die ik persoonlijk beter gelukt vind dan het voorste. De achterste heeft wat meer schaduw erin verwerkt, vooral bij de randen, waardoor het er wat minder plat eruit ziet dan de voorste. Bij die vind ik de overgang van blik naar sinaasappel wat missen, ik kan mn vinger niet precies leggen wat het is.

Het middengedeelte vereist wat meer kijken, om te zien of het logisch is. In het begin twijfelde ik of de sinaasappel wel een stickertje was, maar lijkt me nu van wel. Heb er wel het gevoel bij dat het nogal plat lijkt in mijn ogen, maar dat kan aan mij liggen. De vervorming van het blik bij de sinaasappel vind ik wel goed eruit zien, en ook wel moeilijk om te doen.

Nog een opmerking, van het bovenste puntje van de sinaasappel lijkt nog een lijntje te lopen naar dat kleine stukje rechts ervan. Ik kan dat lijntje niet echt plaatsen, alleen dat het misschien vergeten is?

Rest nog de vloeistofstroom(?) onderaan het plaatje, welke wit is. Hierdoor betwijfel ik of het wel vloeistof is, anders zou het oranje moeten zijn lijkt me.

Het lijkt me dat je dit in de Showroom neerzet omdat je hem wil laten zien en zo mogelijk wil verbeteren aan de hand van de reacties. In dit kader heb ik dit getypt en niet omdat ik zonodig alles wil afkraken. Aan een lofzang alleen heb je immers niet zoveel.

Rate nog: 9

Geplaatst:

Fantastisch beoordeelt jongens! Ik ben blij zulke reacties te zien.

Froodooo de sinaasappel hoort inderdaad in het blikje te zitten. Misschien komt dit bij de meeste niet echt meteen duidelijk over zoals bij Preddy maar daar oefen ik dan nog wel op. Jij ook nog bedankt voor je uitgebreide rate Froodooo. Verwacht meestal wel goede rates van jou. ;)

Preddy je vond het op een sticker lijken, en als ik zo kijk dan begrijp ik je wel. Dit komt waarschijnlijk omdat je geen andere sinaasappel in het blikje ziet maar alleen op de bodem. Maar als het een stikker was dan kwam er ook een sap uit het blikje volgens mij. :puh: Even een aantal quotes van je genomen.

Ik kan niet helemaal opmaken wat het oranje onder het blikje is, qua idensity zou ik zeggen dat het schaduw is.

Volgens mij bedoel je wat je linksonder ziet. Een beetje vaag oranje? Dit moest een dun laagje sap voorstellen.

Nog een opmerking, van het bovenste puntje van de sinaasappel lijkt nog een lijntje te lopen naar dat kleine stukje rechts ervan. Ik kan dat lijntje niet echt plaatsen, alleen dat het misschien vergeten is?

Natuurlijk zijn er altijd wel mensen die dingen anders zien dat ik. Dat lijntje dat daar loopt heb ik expres zo gelaten. Dit zodat het lijkt alsof het nog heel is en het daar niet is gescheurd. Ik begrijp best dat je denk dat daar ook nog een stukje metaal uit moet steken omdat het bij de meeste kanten wel zo is.

Rest nog de vloeistofstroom(?) onderaan het plaatje, welke wit is. Hierdoor betwijfel ik of het wel vloeistof is, anders zou het oranje moeten zijn lijkt me.

Volgens mij bedoel je de druppels die van het gescheurde stuk blik afglijdt? Dit moest condens voorstellen, hehe.

In dit kader heb ik dit getypt en niet omdat ik zonodig alles wil afkraken. Aan een lofzang alleen heb je immers niet zoveel.

Helemaal geen problemen mee hoor Preddy. Al vond je het afschuwelijk, je onderbouwd je mening prima waar ik ook nog wat aan heb. Bedankt.

Gtaboy107 je laat mij blozen.. :$ >(Jij maakt de leukste ideeën vind ik.)< Bedankt voor je rate. De tekst heb ik expres een beetje groot gedaan zodat het gewoon even duidelijk was wie het heeft gemaakt en waar het op staat. Als ik de tekst kleiner zou maken dan zou ik iets missen in een hoek en juist doordat ik de tekst wat groter heb gemaakt vind ik het in zijn geheel wat lekkerder kijken en hoef ikzelf en anderen niet zo te zoeken naar de tekst. Dat de mijn design Road Trip nog in je gedachten zit vind ik wel erg leuk om te horen, wie weet komt er weer zoiets!

Nogmaals, bedankt jongens!

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...