Jump to content

BIKE-modding-problem

Recommended Posts

Geplaatst:

Beste mensen,

sinds een paar dagen dacht ik om san andreas te modden, wilde vette auto's hebben. Dus ik kloote wat met ing tools, lukte wel. Totdat ik een paar keer de blauwe scherm kreeg, volgens mij heet dat screen of death.

Ik dacht dit moet beter kunnen, --> SAMI! _O_:D.

San andreas opnieuw geinstalleerd, heb nu zeker meer dan 20 auto's gemod. Het probleem, ik wil motors modden dus ik download die ook, verschillende motors gedownload. maar als ik dan me game wil loaden of new game wil starten dan laad hij de laadbalk tot het midden en sluit af met foutmelding, je weet wel met rapport verzenden of niet. Ik dacht dat he tmisschien aan het gedownloade bestand lag, want ik had een honda om mijn sanchez te vervangen, maar in het spel rijden opeens ook gen sanchez meer. Hetzelfde geld voor de copbike, ik had daar een vette BMW copbike voor, maar opeens rijden er geen copbikes meer, nergens zelfs niet in de omgeving van de Grove street. Wat is het probleem? Hoe krijg ik mijn bikes gemod?

P.S.: FF 2 vraagjes, ik heb een bijlage toegevoegd, het is een grappige screenshot, maar die wil ik gewoon in mijn bericht hebben, onder de tekst. Hoe doe ik dat? hij staat nu bij de bijlage, waar dat ook mag zijn.

Tweede vraag: Tijdens het modden met SAMI vraagt hij aan het eind om een naam te geven, ik doe dan altijd de naam die onder de lijst staat, wat gebeurt er als ik een andere naam geef, krijg ik dan bv: als ik in en tahoma stap Hummer te zien als ik dat getypt had?

Geplaatst:
San andreas opnieuw geinstalleerd, heb nu zeker meer dan 20 auto's gemod. Het probleem, ik wil motors modden dus ik download die ook, verschillende motors gedownload. maar als ik dan me game wil loaden of new game wil starten dan laad hij de laadbalk tot het midden en sluit af met foutmelding, je weet wel met rapport verzenden of niet. Ik dacht dat he tmisschien aan het gedownloade bestand lag, want ik had een honda om mijn sanchez te vervangen, maar in het spel rijden opeens ook gen sanchez meer. Hetzelfde geld voor de copbike, ik had daar een vette BMW copbike voor, maar opeens rijden er geen copbikes meer, nergens zelfs niet in de omgeving van de Grove street. Wat is het probleem? Hoe krijg ik mijn bikes gemod?

Heb je toevallig niet 2 keer dezelfde .txd of de .dff toegevoegd?

Ik zou zeggen controleer met ImgTool ff alle bestanden van je gemodde bikes en kijk of je geen fout hebt gemaakt.

Geplaatst: (bewerkt)

Ik vertrou niet echt op SAMI. Probeer ze is gewoon handmatig in SA te zetten. Normaal gezien staat dat mooi uitgelegd in de readme. Ik doe het altijd handmatig, en ik heb er geen problemen mee.

Als dat niet lukt ga dan gewoon hier eens kijken ---> KLIK <--- Daar wordt mooi uitgelegd hoe je een model ingame zet. Lukt het dan nog niet, moet je het maar vragen hé :D

Succes!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

EDIT: Srry, ik heb niet zo goed gekeken. Het ging dus over wagens/bikes, en dus niet over Models. Wagens kan je natuurlijk niet op die manier in het spel zetten. Srry voor deze fout uitleg.. Over wagens vervangen ingame weet ik spijtig genoegt niet zoveel, dus daar kan ik jouw op het moment niet echt mee helpen, maar ik zal er even wat over opzoeken, en dan hoor je meer van mij ;)

Bewerkt: door Killa-Billa
Geplaatst:

Bedankt voor de reacties,

Wat toevallig is, mijn neefje heeft dit probleem, maar hij heeft alleen auto's erin. het ligt dus bij hem aan een bepaalde auto. Als het bij mij niet werkt uninstall ik altijd een mod, dus ik denk dat SAMI beter is dan handmatig met ING tools. Maar het rare is waarom alleen bij motors, en als het wel lukt (denk aan copbike en sanchez) waarom deze niet gespawnt werden.

P.S.: ik had nog 2 vraagjes bij de ps van mijn eerste bericht staan.

Geplaatst:

Een screenshot kan je het best hier uploaden ---> http://www.imageshack.us

En dan gewoon de afbeelding invoegen, via het "afbeelding invoegen" knopje als je het bericht aan het maken bent ;). daar moet je dan gewoon de link geven.

En je tweede vraag, daar heb ik eerlijk gezegd geen idee over :N:bonk:

Geplaatst:

Het is inderdaad beter, om ze handmatig te instaleren, als je dat goed hebt gedaan, en ze het dan alsnog niet doen, dan ben je er van verzekerd dat de fout bij de auto ligt. Oke, ik zal hier even in het kort uitleggen wat je het 1 en ander moet doen:

Oke, eerst begin je met "Alleen Lezen" van je San Andreas af te halen, dit doe je door op de GTA San Andreas map te selecteren, Rechtermuisknop --> Eigenschappen --> Alleen lezen aanvinken --> Toepassen. Zo dat hebben we gedaan, nu moet je de .DFF en .TXD in de GTA3.IMG zetten. Dit doe je d.m.v de IMG-Tool 2.0, als je die nog niet hebt, moet je hem hier downloaden. Oke, meestal is er een ReadMe bij een Modificatie, daarin staat welke auto hij vervangt etc. Als je dat eenmaal weet, welke auto hij moet vervangen, zoek je die op met Edit --> Find, daarin type je bijvoorbeel sabre.DFF, deze Delete je dan, dat kan met Rechtermuisknop --> Delete. Dit geld ook voor de sabre.TXD, nu moet je alleen nog de nieuwe sabre.DFF en de sabre.TXD toevoegen aan de GTA3.IMG. Dit kan je ook weer doen door Rechtermuisknop --> Add en dan selecteer je de gemodificeerde Sabre.DFF, die je ergens in een mappie heb staan, wat natuurlijk ook weer geld voor de Sabre.TXD. Nu moet je alleen nog Rebuild Archieve toepassen, en het gedeelte waarbij je de IMG-Tool nodig hebt is klaar.

Nu moet je alleen nog de Vehicles.IDE en de Carcols.DAT aanpassen, dit doen we met kladblok. Zoals je al ziet zijn het beide geen kladblok documentjes, dus kan je ze ook niet openen met Kladblok. Helaas kan dat wel :puh: Dit gaat als volg: Rechtermuisknop --> Openen met --> Kladblok. Nu moeten we weer naar de ReadMe gaan van de auto, daarin staan als het goed is 2 regels, 1 is er voor de Vehicles.IDE en is er voor de Carcols.DAT, meestal staat erbij welke in welk bestand hoort, maar als dat er niet staat, kan je het nog steeds zien aan de lengte van de regels, de regel voor de Vehicles.IDE is langer als die dan de Carcols.DAT. Kopieer de regel van de Carcols.DAT (de korte dus), nu ga je naar de Carcols.DAT die je zojuist hebt geopend in Kladblok, en zoek je Sabre op, verwijder die regel, en vervang hem door de nieuwe regel. Dit geld precies hetzelfde voor de Vehicles.IDE.

Zo nu ben je klaar met al het nodige, en kan je hem testen. Meer info kan je ook in deze Tutorials vinden.

En veel Suc6 ermee he ;):D

Geplaatst:

He ik weet hoe ik handmatig moet installeren, maar toch bedankt. Waarom moet je eigenlijk alleen lezen aanvinken (+ jij zegt dat moet je er af halen :? )? SAMI werkt goed, volgens mij begrijpen jullie me niet helemaal. ik heb veel verschillende motors gemod voor verschillende motoren in het spel, pcj- bf-sanchez-copbike-vespa-faggio. Het rare is bij de een kan ik het spel niet meer laden (bij het midden van de laadbalk sluit ie af) en bij de ander speel ik het spel maar wordt die motor niet geladen, ook niet op de vaste spawnplaats(denk aan Sanchez inde boerderij waar je ook kan opslaan, die missie met kill teh witness en thake a foto from the body + denk aan copbike nergens te vinden) :?

Ik zal nu gewoon nog een keer een sanchez handmatig installeren, en dan kijken wat er gebeurt.

P.S.:krijg ik nog antwoord op mijn eerste 2 ps vragen, denk aan naam veranderen met sami en screenshot.

Geplaatst:
P.S.:krijg ik nog antwoord op mijn eerste 2 ps vragen, denk aan naam veranderen met sami en screenshot.

Op je eerste Ps vraag heb ik antwoord gegeven (die in verband met de screenshot) kijk een paar posts naar

boven. Het antwoord op de tweede vraag weet ik echter ook niet.

Geplaatst:

Over je 2e vraag, dit veroorkzaat ook crashes als het goed is. Want er staan in een paar Documentjes, dat dat bij dat hoort (he 3 dat in een zin :puh:) net zoals bij .DFF's, als jij in de IDE en IPL regel heb staan, gebouw01.DFF, en in de IMG heet dat gebouw.01DFF, gebouwke01.DFF. Dan word hij niet herkend, en crasht hij. Dit is dus ook zo bij auto's.

Als je nou wilt dat je Sabre, Hummer als naam krijgt, kan je dit veranderen met de GXT, maar daar weet ik niks over :-(

Geplaatst:
Beste mensen,

sinds een paar dagen dacht ik om san andreas te modden, wilde vette auto's hebben. Dus ik kloote wat met ing tools, lukte wel. Totdat ik een paar keer de blauwe scherm kreeg, volgens mij heet dat screen of death.

Ik dacht dit moet beter kunnen, --> SAMI! _O_:D.

P.S.: FF 2 vraagjes, ik heb een bijlage toegevoegd, het is een grappige screenshot, maar die wil ik gewoon in mijn bericht hebben, onder de tekst. Hoe doe ik dat? hij staat nu bij de bijlage, waar dat ook mag zijn.

Tweede vraag: Tijdens het modden met SAMI vraagt hij aan het eind om een naam te geven, ik doe dan altijd de naam die onder de lijst staat, wat gebeurt er als ik een andere naam geef, krijg ik dan bv: als ik in en tahoma stap Hummer te zien als ik dat getypt had?

ik had dat alseerst ook heel vaak ik ging toen altijd naar mijn documenten dan naar gta san andreas user files en dan had ik gta_sa.set ge delete die komt dan gewoon weer terug en dan doet hij het meestal

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...