Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb een vraag: Hoe maak je een mod dat je zelf een wapen hebt gemaakt (in 3dsmax bijv.) en dat dan als wapen ingame kan krijgen. Ik heb bijvoorbeeld een koevoet aka breekijzer gemaakt, maar ik heb nu verder geen idee wat ik er nu mee moet doen om dat ding als wapen ingame te krijgen. Weet iemand dit wel, want nergens staat hier op het forum iets over wapens modden! Misschien kan iemand er een tut over maken?

Hoe dan ook, weet iemand hier iets over?

Alvast bedankt, Nickonly

Geplaatst:

Er is nog geen tutorial over gemaakt, omdat het verschikkelijk makkelijk is. Importeer altijd eerst even het wapen dat je gaat vervangen, zodat je een idee hebt van schaal en van eventuele bijzonderheden. Nu kun je je wapen gaan moddelen en texturen. Ben je hiermee klaar, scale hem dan goed (gebruik de geïmporteerde dff hiervoor) en zet hem op xyz 0. Nu hoef je alleen nog simpel weg te exporteren naar dff en een txd aanmaken en deze vervangen in de gta3.img

TIP: moddel je object zo dat alle draaihoeken op 0 graden staan, anders ligt je wapen verkeerd in de hand. Dit is eventueel nog wel op te lossen, maar voorkomen is beter dan oplossen ;)

Geplaatst:

Bedankt voor de info, maar waar vind ik de wapens uit SA, ik had al eens in de mappen van SA rondgedwaald, maar niet echt iets gevonden. En ik vind het nog allemaal nog een beetje vaag (maar dat ben ik :puh:). Dus daarom zou een tut wel handig voor me (en andere die dit ook willen weten) zijn, dat het gewoon heel duidelijk is uitgelegd.

Maar ik zal eens kijken wat ik hier mee kan en misschien als het me lukt, dan komt er misschien nog resultaat van ook!

Geplaatst:
Nu hoef je alleen nog simpel weg te exporteren naar dff en een txd aanmaken en deze vervangen in de gta3.img
...maar waar vind ik de wapens uit SA, ik had al eens in de mappen van SA rondgedwaald, maar niet echt iets gevonden...

Ik denk dat de quotes genoeg zeggen, open dus de gta3.img en bij het tabblad edit kun je de zoek functie gebruiken. Typ bijvoorbeeld maar eens in ''colt45'', dit is het politiehandwapen in SA.

Geplaatst:

Oja, ik zie het, ik ben dom :bonk:.

Ik ga d'r mee aan de slag! Maar nog een ding: Dit werkt ook gewoon voor niet- vuurwapens als bijvoorbeeld de honkbalknuppel?

Geplaatst:

Het is nu wel gelukt om dat ijzeren ding goed en werkend ingame te krijgen (zie Nickonly's breekijzer mod), maar ik wil toch nog iets anders weten, namelijk hoe je er voor zorgt dat je niet een wapen vervangt, maar een wapen toevoegd. Zodat je meer wapens ingame kan hebben dan oorspronkelijk is. Kan dat? Zo ja, hoe?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...