Jump to content

Een Oude game gezocht..

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Beste leden,

Ik neem jullie even trug in de tijd zo rond: 1998/1999 Toen wij onze eerste pc kregen of tweede :puh: Waar het om gaat is een spelletje die stond op een floppie toen de tijd waren de floppies ongeveer twee keer zo groot als we die nu kennen hier een afbeelding van:

floppies3fq2.jpg

Het spel was een engels politie spel je kon rond lopen en als je bijv een deur wou opennen typte je: 'Door open'

Door steeds engelse woorden in te voeren kon je dingen pakken opennen uitvoeren enz. Zo kon je zelf je personage laten douchen :schater: En in een politie auto rijden bij de eerste missie weet ik nog dat je naar een ongeluk moest rijden en de juiste regelingen moest uitvoeren om het tot een goed einde te laten verlopen. Nou is mijn vraag bestaad dit spel nog ergens.. Is het mischien Legaal te downloaden?

Hopelijk is hier een kenner die weet wat ik bedoel en mij een juist antwoord kan geven!

Alvast Bedankt, groet gammie :cya:

Bewerkt: door gammie
Geplaatst:

Die platte floppies zijn van ver voor 1999.

Dus als je op zoek bent naar een spel wat op platte floppies stond moet je op zoek naar een spel uit de jaren 80.

Geplaatst:
Die platte floppies zijn van ver voor 1999.

Dus als je op zoek bent naar een spel wat op platte floppies stond moet je op zoek naar een spel uit de jaren 80.

Dat zou wel kunnen. Het was de tijd dat wij de pc + spel(len) overnamen dus de voor eigenaar was mijn oom, alleen weet hij ook niet meer hoe het spel heten en of het nog ergens te verkrijgen of eventuweel legaal te downloaden is :N

Geplaatst:
Als je een naam hebt is onze vriend google beschikbaar ;) .

Nee helaas niet :N Daarom vraag ik het ook op het Forum ;) Zodat iemand mischien het spelletje kent en dan een naam kan geven en eventuweel een site of waar hij mischien verkrijgbaar is :)

Ik ben voor je wezen zoeken op het internet. Ik kwam op het spel Police Quest uit. Ik weet niet of dit de game is die je zocht. Als dit niet de game is wat je zocht, dan zou ik je aanraden om op sites zoals Marktplaats.nl of op speurders.nl verder te zoeken.

Edit: Ik ben gaan zoeken op die website. Helaas kan je het spel niet gratis downloaden. Je moet het spel dus kopen. Het enige wat gratis is op die site is die extra software. Als je op die website op de buy link klikt dan wordt je doorverwezen naar deze link. Dan moet je een hele pakket aan games gaan kopen.

Bewerkt: door Colonel Cortez
Geplaatst:
Ik ben voor je wezen zoeken op het internet. Ik kwam op het spel Police Quest uit. Ik weet niet of dit de game is die je zocht. Als dit niet de game is wat je zocht, dan zou ik je aanraden om op sites zoals Marktplaats.nl of op speurders.nl verder te zoeken.

Hartstikke bedankt! Het is inderdaad Police Quest :Y Is hij op die site gratis te downloaden of moet ik hem dan kopen (voor de pc) ?

Geplaatst:

Hartstikke bedankt! Het is inderdaad Police Quest :Y Is hij op die site gratis te downloaden of moet ik hem dan kopen (voor de pc) ?

Op die site lijkt hij me niet gratis, maar heb er eentje gevonden waar het wel gratis is.. Ik denk dat het legaal is omdat ik het snel vond en het een normale site is.. hier vind je het. Moest er toch iets niet in de haak zijn met die site en het illigaal is verwijder ik het wel..

Ik heb even gegoogled en ik heb hem gevonden!

Ik weet alleen niet of hij het doet.

Ik heb hem even gehost en je kunt heb hier downloaden: Klik

Ik denk dat je _PQ.bat moet opstarten.

EDIT: Velaro was me voor. Maar in mijn post staat de directe link.

EDIT2: Deze vond ik ook: Klik

Als dit niet mag, dan verwijder ik de links wel.

Bewerkt: door Flitskikker
Ik heb even gegoogled en ik heb hem gevonden!

Ik weet alleen niet of hij het doet.

Ik heb hem even gehost en je kunt heb hier downloaden: Klik

Ik denk dat je _PQ.bat moet opstarten.

EDIT: Velaro was me voor. Maar in mijn post staat de directe link.

EDIT2: Deze vond ik ook: Klik

Als dit niet mag, dan verwijder ik de links wel.

Bedankt voor je links Flitskikker! ;) Maar dan zit ik met nog een vraagje hij opent hem bij mij in WinZip maar wat moet ik doen om hem te starten? :clown: (ben niet erg ervaren met WinZip)

ps: Velaro: Helaas maar ik moet voor jou link download betalen en hij is ook maar voor 1 dag is $4 en voor 30 $6 dus ik kan hem dan ook nog niet eens voor altijd.. Toch bedankt voor het zoeken! :)

Bewerkt: door gammie
Geplaatst:

Als je winzip niet hebt moet je het even downloaden door de googelen op winzip. Je download het bestandje van Flitskikker. Daarna opent hij hem als het goed is automatisch met Winzip. Hoogstwaarschijnlijk moet je dan even op Use Evaluation Version. Daarna klik je op de balk bovenin op Extract en dan zoek je een geschikte directory (Maak hier even een speciale map voor want het zijn nogal wat bestandjes). Vervolgens ga je naar de map waar je alles extracted hebt en je klikt op SIERRA (.EXE File). Waarschijnlijk krijg je dan een beveiligingswaarschuwing klik gewoon op uitvoeren , dit wil niet zeggen dat het een virus is alleen maar dat het een onbekende uitgever is. Vervolgens opent de game automatisch want je hoeft hem niet eerst te installeren.

Geplaatst:

Bedankt voor je duidelijke uitleg Advancegta! Nu snap ik het hoe het in ze'n werk gaat :) Alleen nou het volgende.. Als ik hem dus open om te spelen word het beeld zwart en hoor ik uit me kast het bekende geluidje 'ouderwets' klink allemaal in orde alleen blijft mijn beeld in zwarte positie verder gebeurd er niets.. Is hier wat aan te doen?

Groet gammie :cya:

Geplaatst:

Ik weet het toch zo niet of dat je zo nog een game vind, je gaat

geluk moeten hebben om dat te kunnen downloaden

Greets Syfes

Bedankt voor je duidelijke uitleg Advancegta! Nu snap ik het hoe het in ze'n werk gaat :) Alleen nou het volgende.. Als ik hem dus open om te spelen word het beeld zwart en hoor ik uit me kast het bekende geluidje 'ouderwets' klink allemaal in orde alleen blijft mijn beeld in zwarte positie verder gebeurd er niets.. Is hier wat aan te doen?

Groet gammie :cya:

Dit heb ik de eerst keer ook gehad. Druk hiervoor op de windows knop die naast de linker Ctrl zit en druk met de rechtermuisknop op het programma en dan op sluiten. Ik had een foutje gemaakt je moet namelijk eerst MAKEPATH opstarten en daarna pas SIERRA. Dan zou het moeten werken.

Edit @ hieronder : Ik heb het soms ook nog , blijven proberen.

Bewerkt: door Advancegta
Geplaatst:
Dit heb ik de eerst keer ook gehad. Druk hiervoor op de windows knop die naast de linker Ctrl zit en druk met de rechtermuisknop op het programma en dan op sluiten. Ik had een foutje gemaakt je moet namelijk eerst MAKEPATH opstarten en daarna pas SIERRA. Dan zou het moeten werken.

Oke heb het programma afgesloten, klikte op MAKEPATH kreeg een klein zwart schermpje in een flits op mijn beeldscherm nog geen 1 seconden toen was het weer weg. Ik drukte weer SIERRA en kreeg weer het zelfde hij bleef in de positie van zwart beeld en dee verder weer niets, alleen het geluid kwam de pc kast weer rinkelend uit alsof er niets aan de hand is.. Is er mischien nog een andere oplossing?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...