Jump to content

de maaten van een site.

Recommended Posts

Geplaatst:

hoi. ik ben een semplate aan het maaken. ik heb er al 2 gemaakt aleen weet ik dat die niet goet zijn. omdat ik niet de juiste maaten heb.

ik heb al bij verschillende tut's gekeken. maar daar wort die telkens zo klijn.

dus wat zijn nu de juiste maaten voor een site. in pixels graag.

Geplaatst:

oke bedankt.

maar zo kan ik nog niet verder. ik moet gewoon een temaplate hebben die net zo hoog en breet is als een 19 17 inch monitor. zodat er nooit iemand op die site is met van die schrol bars aan de zijkant.

Geplaatst:

Als je met tables werkt kan je dit doen:

<table width="100%">

..vervolg van tabel

Als je met div's werkt kan je het zo doen:

<div width="100%">blaat</div>

Zo is je layout altijd 100% breedt, dit kan ook aangepast worden naar bijvoorbeeld 50% dan is de tabel/div de helft van je scherm breedt.

Geplaatst:
eigelijk werk ik met photoshop.

Ah, je bent nog maar in de ontwikkelingsfase van je template.

Er zijn eigelijk geen vaste maten hiervoor, je moet een document nemen waar je je site kan maken zodat hij er mooi inpast. Dit kan bijvoorbeeld zijn 900 px breedt en 1000 px hoog. Maar natuurlijk als je een layout maakt die verticaal en horizontaal gecentreerd is dan kan je met een document van 500px X 500px ook al toekomen. Dit moet jezelf een beetje zien.

Geplaatst: (bewerkt)
als ik 900x100 doe dat wort zo 4-kant

nee ik wil het graag hebben zoals hier.

http://ferre.jarnoveuger.nl/stuff/NewWebsiteFerrepreview.png

maar ik weet niet wat voor maat dat is.

Dat had je zelf kunnen zien door op de afbeelding met de rechtermuisknop te klikken en dan eigenschappen aan te klikken.

Ik ben zo vriendelijk geweest omdit even voor jou te doen en het is 750px X 700px

Bewerkt: door Argon
Geplaatst:

oke nu 2x bedankt. nu weet ik hoe ik een platje kan zie hoe groot die is en ik weet de maten van u :)

tnx 2 all.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...