Jump to content

[PS] Hoe maak je een Sig?


Froodooo

Recommended Posts

  • 1 maand later...
  • Reacties 51
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Adren4Line

    5

  • .Levi.

    4

  • -BackSlash-

    3

  • Boris H.

    2

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik zat een beetje die tut te volgen maar als je load brusher doet gebeurt er bij mij niks :? Kan ook aan mij liggen want dit is de eerste keer dat ik ps gebruik :$ :puh:

Bewerkt: door Adren4Line
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zat een beetje die tut te volgen maar als je load brusher doet gebeurt er bij mij niks :? Kan ook aan mij liggen want dit is de eerste keer dat ik ps gebruik :$ :puh:

In onze Adobe Photoshop Guide staat ook beschreven hoe je brushes moet toevoegen oftewel loaden. Kijk hier maar even en zie hoofdstuk Brushes.

Link to comment
Delen op andere websites

Nou laat maar zitten k heb er net drie uur achter gezeten en het lukt nog steeds niet :N Zal wel niks voor mij zijn :-(

Dat is geen instelling he. :N;) Leg anders even uit wat je doet van begin af aan, desnoods laat je wat screens zien. Ik en andere volgens mij ook wel, zijn bereid je te helpen tot het lukt.

Link to comment
Delen op andere websites

Nou laat maar zitten k heb er net drie uur achter gezeten en het lukt nog steeds niet :N Zal wel niks voor mij zijn :-(

Dat is geen instelling he. :N;) Leg anders even uit wat je doet van begin af aan, desnoods laat je wat screens zien. Ik en andere volgens mij ook wel, zijn bereid je te helpen tot het lukt.

Nou daar ben ik blij om :D Ik volg gewoon deze tut en dan kom ik al bij brushes vast te zitten. Is het dan de bedoeling dat je het document helemaal met de hand inkleurt? Dat heb ik namelijk gedaan :puh: Daarna als ik mijn plaatje er in wil zetten komt ie er superklein op te staan. En ik weet niet hoe ik deze kan vergroten :puh: Daarna bij de tekst als ik die wil invoegen kan ik zoon tekst vierkant maken maar er geen tekst in zetten :? En met het sharpen lukt mij ook niet :puh: Dus als iemand me hiermee kan helpen hartelijk bedankt :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Nou laat maar zitten k heb er net drie uur achter gezeten en het lukt nog steeds niet :N Zal wel niks voor mij zijn :-(

Dat is geen instelling he. :N;) Leg anders even uit wat je doet van begin af aan, desnoods laat je wat screens zien. Ik en andere volgens mij ook wel, zijn bereid je te helpen tot het lukt.

Nou daar ben ik blij om :D Ik volg gewoon deze tut en dan kom ik al bij brushes vast te zitten. Is het dan de bedoeling dat je het document helemaal met de hand inkleurt? Dat heb ik namelijk gedaan :puh: Daarna als ik mijn plaatje er in wil zetten komt ie er superklein op te staan. En ik weet niet hoe ik deze kan vergroten :puh: Daarna bij de tekst als ik die wil invoegen kan ik zoon tekst vierkant maken maar er geen tekst in zetten :? En met het sharpen lukt mij ook niet :puh: Dus als iemand me hiermee kan helpen hartelijk bedankt :tu:

Probleem: 1 Brushes

Brushen doe je door op verschillende plekken in je document rond te klikken totdat je tevreden bent met het resultaat. Wat je dus niet moet doen is je linkermuisknop ingedrukt houden en heen en weer brushen, zo veeg je namelijk je brush uit en krijg je het effect niet te zien.

Je had ook moeite met brushes loaden. Zodra je Adobe Photoshop hebt opgestart volg dan gelijk de stappen over Brushes toevoegen die in de Adobe Photoshop Guide staan. Kijk hier maar even en zie hoofdstuk Brushes.

Inprincipe zou dit gewoon moeten werken. Probeer het nog even en mocht het niet lukken maak dan even een printscreen van je probleem zodat ik goed kan zien waar het mis gaat.

Probleem: 2 Plaatje

Het kan zijn dat je misschien een te groot document hebt waardoor je eerst even moet inzoomen zodat je de originele grote van je afbeelding kunt zien. Kijk dus even of het document op 100% staat of druk op sneltoets (Z) om naar de Zoom Tool te gaan. Kijk ook even voor de zekerheid of je niet perongeluk een heel klein plaatje hebt. Het verkleinen en vergroten van een plaatje kun je doen door naar Edit > Transform > Scale of sneltoets is (Ctrl + T) te gaan. Voor beter resultaat, houdt SHIFT ingedrukt tijdens het verkleinen.

Probleem: 3 Tekst

Zodra je de Tekst Tool hebt aangevinkt, sneltoets (T) en al weet waar je je tekst wilt plaatsen, doe dan het volgende. Houdt je linkermuisknop ingedrukt op de plek waar je je tekst ongeveer wilt hebben en sleep je muis een beetje weg van de plek waar je zit. Je krijgt nu een vierkant hokje te zien, laat los als je dat ziet. Zorg dat je een bepaald tekst kleur hebt gekozen om er zeker van te zijn dat het zichtbaar word op jouw achtergrond. Je kunt nu je tekst in het vakje typen als het goed is. Mocht dit niet werken neem dan even een kijkje bovenaan het beeld van photoshop. Controleer de settings van je tekst om te kijken of alles goed staat. Zorg dat je tekst de juiste aantal punten (grootte) heeft, het kan zijn dat hij heel hoog (het getal) staat waardoor je het vierkante hokje moet uitbreiden omdat de tekst erg groot is. Kijk ook even wat voor soort lettertype je hebt gekozen om er zeker van te zijn dat het zichtbaar is. Test het even met lettertype Arial.

Probleem: 4 Sharpen

Als je iets wil sharpen zorg dan dat je op de juiste layer staat. Kijk dus even goed in je layerpallet waar je al je layers aanmaakt met Ctrl + Shift + N. Kijk goed of er niet toevallig een layer boven de layer zit die jij wil sharpen. Maak anders even een screen van het moment wat jij ziet als je wil gaan sharpen.

Succes! Als je vragen hebt of iets nog niet snapt stel ze dan gerust.

Link to comment
Delen op andere websites

Als je wilt gaan brushen is het dan de bedoeling dat je 3x klikt met de ene brush en dan weer 3x met de andere enz? Want als dat de bedoeling is lijkt het me dat je alleen met het brushen al een paar uur bezig bent :$

EDIT: Sorry voor dubbelpost :$

Bewerkt: door Adren4Line
Link to comment
Delen op andere websites

Als je wilt gaan brushen is het dan de bedoeling dat je 3x klikt met de ene brush en dan weer 3x met de andere enz? Want als dat de bedoeling is lijkt het me dat je alleen met het brushen al een paar uur bezig bent :$

EDIT: Sorry voor dubbelpost :$

Hoe je brusht bepaal je volledig zelf. Je kunt op een aantal plekken wat klikken met een brush totdat jij tevreden bent met het resultaat daarvan. Kies je daarna een andere brush dan hoef je niet per sé evenveel met die brush te klikken zoals je bij de vorige hebt gedaan. Ook daar ga je uit van een mooi resultaat, dus totdat jij tevreden bent. Brushen is voornamelijk bedoelt om een achtergrond te maken voor bijvoorbeeld je signature. Je bent dus eigenlijk bezig met het opvullen van je document totdat je de gewenste resultaat hebt.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 maanden later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...