Jump to content

nieuwe computer

bronzenknieschijf

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik vind hem wel goed. :)

Alleen je geheugen (512 MB) is beter als je 1024 MB hebt. Daar kan je een tijdje mee doorgaan en goed games op spelen. :Y

Voor de rest is je videokaart ook goed.

:cya:

Geplaatst:

Gangsta, daar zat ik ook al naar te kijken maar ik merkte op dat hij bij aanrtal 2x heeft dus dan is het alsnog 1024. :)

Redelijk goed samengesteld, alleen vraag ik me af waarom je een geluidskaart van €8 neemt, je kunt zelf ook wel bedenken dat die nogal slecht is, maar dat terzijde, op het moederbord zit een 8 kanaals geluidskarart (= onder andere bestemd voor 5.1 en 7.1). Als je bijv. een X-Fi kaar neemt berijp ik het wel maar deze kaart van 8 eeuries lijkt me vrij nutteloos. Verder heb ik rt niet zo veel erop te zeggen.

Geplaatst:

Waarom neem je het 2 keer, je kan beter 1 keer 1 GB kopen, dan hou je nog slots over, om nog meer geheugen in je Moederbord te pluggen. Ik weet niet hoe lang je hier wilt mee gaan doen, maar ik denk dat je beter, een GeForce 7900GT of 7900GS nemen.

Verder over het beeldscherm, ik denk dat je beter een Ilyama kan nemen, die zijn 17 Inch, maar heeft 2 MS, en deze 8 MS. En MS staat voor de reactietijd van het Scherm, en tja, als je 20 euro meer moet betalen, voor een betere montior, lijkt me dat niet zo erg ;)

Je kan hem trouwens hier vinden, deze is 17 Inch, je hebt er ook van 19 Inch voor 239 ;)

Geplaatst: (bewerkt)
Waarom neem je het 2 keer, je kan beter 1 keer 1 GB kopen, dan hou je nog slots over, om nog meer geheugen in je Moederbord te pluggen.

En dan mis je dus ook het voordeel van dual channel. :{

Als je plannen hebt om binnen nu en een half jaar te upgraden naar 2GB, dan is 1x 1GB slim. Als je dat echter niet van plan bent, moet je gewoon lekker 2x 512MB nemen.

Verder over het beeldscherm, ik denk dat je beter een Ilyama kan nemen, die zijn 17 Inch, maar heeft 2 MS, en deze 8 MS. En MS staat voor de reactietijd van het Scherm, en tja, als je 20 euro meer moet betalen, voor een betere montior, lijkt me dat niet zo erg ;)

MS schrijf je met kleine letters en staat voor milliseconde. Overigens is een TFT scherm met 2 ms reactietijd echt niet standaard beter dan een TFT scherm met 8 ms reactietijd. Lees veel reviews en zoek dan een scherm uit dat goed presteert. Denk hierbij vooral aan dingen als ghosting, input lag en dergelijke...

Je kan hem trouwens hier vinden, deze is 17 Inch, je hebt er ook van 19 Inch voor 239 ;)

Wat moet je met een 19" TFT monitor? Daar heb je alleen wat aan als je op een meter afstand van je monitor zit of als je heel hard een bril nodig hebt maar hem niet draagt.

Een 19" TFT scherm heeft evenveel pixels als een 17" TFT scherm, dus alles wat je ziet wordt in feite alleen uitgerekt. Als je echt beter beeld wilt krijgen, moet je op zoek naar een 20" TFT scherm dat draait op 1600x1200 native.

Verder ziet het systeem er wel aardig uit. Gooi alleen even die IDE-schijf eruit, want dat is natuurlijk compleet achterhaald. S-ATA2 moet je hebben.

En een kast plus voeding voor €25? Ik zou mijn systeem daar echt niet op durfen te draaien. :t

Bewerkt: door Ventivis
Geplaatst:
Wat moet je met een 19" TFT monitor? Daar heb je alleen wat aan als je op een meter afstand van je monitor zit of als je heel hard een bril nodig hebt maar hem niet draagt.

Als je veel dichter bij gaat zitten dan een meter heb je binnenkort inderdaad een bril nodig. :-(:-(

Geplaatst:

Als je veel dichter bij gaat zitten dan een meter heb je binnenkort inderdaad een bril nodig. :-(:-(

Waar slaat dat op? Normaal is 40 tot 60cm. Een hele meter is echt ver hoor.

Geplaatst:

bedankt voor de reacties.. die kast van 25 euro is inderdaad beetje raar:S.. ik denk dat ik wel een andere neem maar moek nog effe doorsparen want heb nog maar net 920 euro.. inderdaat 2x 512 mb ram.. heel raar maar dat is goedkoper als een keer 1gb:S

*Verder ziet het systeem er wel aardig uit. Gooi alleen even die IDE-schijf eruit, want dat is natuurlijk compleet achterhaald. S-ATA2 moet je hebben.*

ik heb niet heel veel verstand van schijven.. wat is het verschil en hoeveel extra gaat het kosten

big bear inderdaat kan je beter een GeForce 7900GT of 7900GS nemen maar dat laat mijn portomonee niet toe

Geplaatst:
heey iedereen ik heb beetje naar julie tips gekeken en heb het wat aangepast.. het is wel wat duurder geworden maar dna moet ik gwoon effe langer spare of wat geld lenen van m'n ouders

nouw dit is em geworden

http://www.alternate.nl/html/Warenkorb.html

is hij zow wel goed?

Je hebt verkeerde link. Nu komen we uit op de site wat in ons 'eigen' winkelmandje uit.

Geplaatst:

Zo ziet het er wel goed uit, ja. Die hardeschijf is een hele verbetering.

Ik zou zelf alsnog de geluidskaart achterwege laten (echte verbetering heb je pas vanaf een X-Fi!) en een betere voeding kopen. Denk aan een Enermax Liberty van 400W bijvoorbeeld.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...