Jump to content

VIRUS! Startpagina probleem.


VforV

Recommended Posts

Ik zit met een probleem. Ik had iets gedownload en toen kreeg ik van mijn virusscanner de melding dat er een Trojan Horse bij de download zou zitten. Ik heb dus mijn Harde Schijf laten scannen met AVG. Maar als ik nu Internet Explorer start gaat de browser in plaats van naar de startpagina (http://www.google.be/) Naar één of andere 'Security Center' site ( URL VERWIJDERD ), die me niet echt vertrouwelijk lijkt. Ook als ik op het 'Home' (startpagina) icoontje klik, gaat hij meteen naar deze irritante site. Wat kan ik hier aan doen? :(

securityspamjo9.th.jpg

spamerrorfm5.jpg

Ook staat er dat ik als browser Mozilla/4.0 zou gebruiken, terwijl dit internet Explorer is. :ch:

Link to comment
Delen op andere websites

Voer die instructies niet uit. Die website is nep.

Installeer anti spyware software zoals adaware of spybot search and destroy.

Ook kan je hitman pro proberen.

Tevens raad ik je aan om een betrouwbare virusscan te gebruiken. Informeer hierover bij je werk / opleiding etc...

Link to comment
Delen op andere websites

Hoe kan ik voorkomen dat ik deze website telkens krijg als ik een nieuwe internetpagina open? Het is echt vervelend. :{

Edit: Stel dat ik Hitman Pro installeer, moet ik dan AVG verwijderen? En is het een programma waarvoor je moet betalen?

Link to comment
Delen op andere websites

Zoals ik reeds zei. Installeer iets als hitman pro en laat je hele computer hierdoor scannen (kan een paar uur in beslag nemen).

Graag in het vervolg geen url's meer posten naar onbetrouwbare websites. Neem tevens contact op met je systeembeheerder zodat hij/zij hier een kijkje naar kan nemen.

Link to comment
Delen op andere websites

Hoe kan ik voorkomen dat ik deze website telkens krijg als ik een nieuwe internetpagina open? Het is echt vervelend. :{

Edit: Stel dat ik Hitman Pro installeer, moet ik dan AVG verwijderen? En is het een programma waarvoor je moet betalen?

Nee, je hoeft AVG Virusscan hier niet voor te verwijderen aangezien Hitman Pro een antispyware programma is en geen antivirusscan.

Hier kun je zien welke programmas ie installeert en welke licenties eropzet. Op het begin is het allemaal gratis, maar zoals je ziet zijn er ook probeerversies(shareware), waarvoor je na een tijd moet gaan betalen als je hem verder wilt gebruiken. ;)

Bewerkt: door Kraay
Link to comment
Delen op andere websites

ik had eergisteren een trojan horseaanval gehad 19 paarden waren op mijn pc gekomen, echt vervelend maar ik heb er nu geen last meer ervan vanwege scannen met NOD32

(echt aanrader, heb al ad aware, AVAST, hitman pro geprobeerd en geen resultaat om die trojans weg te kicken en met NOD32 na 2x scannen en die is weg :D

Link to comment
Delen op andere websites

Hoe kan ik voorkomen dat ik deze website telkens krijg als ik een nieuwe internetpagina open? Het is echt vervelend. :{

Klik op Extra > Internet optie,s > en dan kun je je startpagina instellen :)

ik weet niet of die spy ware ervoor zorgt dat je telkens een andere startpagina krijgt :?

maar anders moet je doen wat hierboven me word gezegd :)

Succes :sigaar:

Link to comment
Delen op andere websites

Hardnekkig spulletje dat. Heb het zelf ook een poosje gehad + opende zelf willekeurig schermen. Ik denk dat je rekening moet houden dat je moet gaan formatteren.

Aan formatteren heb ik ook al gedacht. Alleen, ik heb nog nooit een PC geformatteerd dus ik zou bijlange niet weten hoe ik het moet doen. :7

al geprobeerd met NOD32 gescand om die trojans te verwijderen?

die had in 2x scannen 19trojaanse paarden gevondne en allen weggekickt en nu heb ik er geen last meer ervan!!

Ja, ik heb NOD32 al tweemaal laten scannen (via Hitman Pro). Uit de scanresultaten (niet enkel van NOD32) blijkt dat er nogal veel Spyware cookies gevonden worden.

Klik op Extra > Internet optie,s > en dan kun je je startpagina instellen :)

ik weet niet of die spy ware ervoor zorgt dat je telkens een andere startpagina krijgt :?

Het probleem wordt hierdoor helaas niet verholpen. Wat ik ook doe, ik krijg altijd die zogenaamde 'maak je PC veilig' site.

Als ik mijn computer opstart krijg ik ook dit venster. :?

foutmodulefg3.jpg

Edit: Het probleem met de startpagina is (hopelijk) verholpen. Nu komt google terug als startpagina. :)

Ik zal maar best voor de zekerheid nog een scan uitvoeren. :cab:

Link to comment
Delen op andere websites

Wacht je moet drvvuc.dll hebben denk ik :Y

die bestand is mogelijk verwijdert als je die heb dan moet hij het weer doen denk ik.

ik edit mijn post wel en dan zal ik dat bestand uploaden voor je en instructie,s geven :)

EDIT: sorry maar ik heb dat bestand ook niet in me Computer

ik denk dat het een verborgen bestand is ofso die je mischien alleen heb als je je PC opnieuw

installeerd ofso op goolge kan hij het ook niet vragen :? het bestand bestaat denk ik gewoon niet :-(

Bewerkt: door nick11123
Link to comment
Delen op andere websites

Van de startpagina heb ik geen last meer, maar bij het opstarten krijg ik nog steeds deze 'RUNDLL' laadfout. Weet iemand wat de oorzaak hiervan kan zijn?

foutmodulefg3.jpg

Eén van de nadelen van Hitman Pro.

De problemen die de 'heuristiek' van Hitman Pro veroorzaakt zijn té ernstig. Legitieme en zelfs noodzakelijke bestanden worden verwijderd omdat ze volgens de maker van Hitman Pro niet aan bepaalde eisen voldoen. Dit kan ernstige problemen veroorzaken; programma's die niet meer functioneren of Windows die beschadigd raakt en daardoor niet meer wil opstarten...

Het kan zijn dat Hitman Pro dit bestand als onveilig heeft gezien, en daarom het bestand verwijderd hebt. Ik raad dan ook altijd Hitman Pro af, omdat je simpelweg geen controle over het programma hebt..

Hoe je het bestandje weer terug kan krijgen? Ik weet het niet precies, misschien kan je het terughalen op de site van Microsoft..

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...