Jump to content

PSP....

j0han15

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo,

Ik ben een grote GTA fan, en zou dus ook graag GTA VCS willen hebben. Alleen heb ik alleen maar een PC en geen PSP! :( Nu zou ik misschien een PSP willen kopen.... (voor o.a GTA VCS). Alleen, wat kan je er nou allemaal precies mee? En hoe werkt alles? Want ik heb gelenzen dat je er een 32 mb kaart bij krijgt. Alleen een spel is al een paar honderd MB? hoe kan dit?? En ZOU je spellen kunnen downloaden, via je PC, en dan op je PSP af kunnen spelen?????

Alvast bedankt! :D

• Reacties 30
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• j0han15

6

• SamShine

5

• peter99

4

• Ikkes

3

Geplaatst: (bewerkt)

Je kan ook 512 mb, 1 gb en ik dacht (weet niet zeker) ook 2gb. Dan zet je het spel erop en kan je spelen. Je kan ook films erop kijken. Umd films, kan je gewoon kopen in de winkel. Je kan er ook muziek op zetten en plaatjes. Voor meer info: ga naar de winkel ;)

Ourvoice :bier:

EDIT: deze topic hoord eigenlijk niet hier toch? :?

Bewerkt: door ourvoice
Geplaatst:

Opslagkaart heeft niks met het spel zelf te maken. En het is natuurlijk mogelijk games te downloaden maar dit is illigaal! Verder kun je ermee muziek luisteren, video's kijken, foto's bekijken en internetten.

En natuurlijk gta spelen :*D

Geplaatst:

Bedankt!!

Maar hoe zit dat dan met dat geheugen? Kan je gewoon speller van 400 MB erop zetten, terwijl je een kaartje van 32 hebt???? En wij hebben hier een draadloos netwerk thuis, kan ik dan gewoon simpel en gratis internetten op me PSP!:)?

Geplaatst:

Internet moet dan kunnen als het goed is. En je kunt geen spellen van 400 MB downloaden en dan op een 32 MB kaart zetten. Maar een spel van 400 MB op een gewone UMD Disc uit de winkel natuurlijk wel :Y

Geplaatst:
Bedankt!!

Maar hoe zit dat dan met dat geheugen? Kan je gewoon speller van 400 MB erop zetten, terwijl je een kaartje van 32 hebt???? En wij hebben hier een draadloos netwerk thuis, kan ik dan gewoon simpel en gratis internetten op me PSP!:)?

Nee, je kan er geen spel van 400Mb opzetten op een kaartje van 32MB. Maar spelen op een PSP zetten is namelijk illegaal. Tenzij het demo's zijn. Verder is het heel handig dat je een draadloos internet verbinding hebt thuis. Nu kan je namelijk gewoon lekker surfen op internet waar je maar wil. (In je huis wel te verstaan).

Bij deze topic moved naar console forum.

Welkom op het forum Johan.

Ik denk niet dat je een heel spel kunt downloaden en op je pc kunt zetten. Dat is bovendien ook nog illegaal.

Op dit forum praten we niet over illegale dingen. Lees daarom de regels af en toe door.

Een PSP (PlayStation Portable) is een apparaat waar je veel mee kunt doen. Het lijkt een beetje op een kleine versie van de PS2 (PlayStation 2). Alleen met de PSP kan je ook naar buiten of op vakantie. Je kunt met de PSP spelletjes spelen, muziek luisteren, films kijken en je kunt er op internetten. Er zijn ongetwijfeld nog wel meer functies maar daar ga ik niet verder op in.

Er zijn 3 verschillende "packs" van de PSP.

• Het Basic Pack bevat een adapter, een PSP, een demo UMD en een Accu.
  • Het Value Pack bevat hetzelfde als het Basic Pack maar dan krijg je er nog iets meer bij. Je krijgt er een Memory Stick Duo , een polsbandje bij, een opberghoesje en een set oortjes met afstandsbediening bij.
  • Het Giga Pack bevat hetzelfde als het Value Pack. Alleen krijg je er een PSP houder en een USB kabeltje bij. Met een USB kabeltje kan je je PSP met je PC verbinden.

Spelletjes spelen

Om spelletjes te spelen heb je een UMD nodig. UMD staat voor Universal Media Disc. De UMD's zijn gewoon in winkels te koop. Een UMD is kleiner dan een CD of DVD. De UMD heeft ook een speciaal beschermend hoesje. Spelletjes voor de PSP zijn vaak rond de 35,- euro. Nieuwe spelletjes zijn vaak rond de 55,- euro en wat oudere spelletjes zijn minimaal 20,- euro.

Muziek luisteren

Als je muziek wilt luisteren moet je het Value Pack kopen. Of je moet een Memory Stick Duo kopen bij je Basic Pack. Als je er een nieuwe Memory Stick Duo bij koopt kan de prijs erg verschillen. Ze verschillen van 2GB tot 32mb. Je kunt met een USB kabeltje je muziek van de computer op de PSP zetten

Een ander mogelijkheid is met een draadloze LAN verbinding.

Films kijken

Films staan net als spelletjes op een UMD. Ze zijn rond de 26,50 euro. De kwaliteit van de films is echt heel goed!

Internetten

Als PSP-gebruiker heb je de mogelijkheid om te internetten. Je hebt er een USB verbinding of een draadloze LAN verbinding voor nodig.

Ik hoop dat dit iets meer duidelijkheid geeft johan ;) .

Bewerkt: door Twenty Eyes
Geplaatst:

hartelijk bedankt!!:D

weetje.. mijn ouders gaan volgende week naar Hong Kong!! Misschien zouden ze daar dan wel een PSP kunnen kopen!! Hoeveel zouden ze daar kosten????? En werken de nederlandse games/films er dan op?? En welke firmware hebben ze daar meestal... valt deze dan nog te downgraden naar 1.5???

Bedankt! :D

Geplaatst:

weetje.. mijn ouders gaan volgende week naar Hong Kong!! Misschien zouden ze daar dan wel een PSP kunnen kopen!! Hoeveel zouden ze daar kosten????? En werken de nederlandse games/films er dan op?? En welke firmware hebben ze daar meestal... valt deze dan nog te downgraden naar 1.5???

ik denk zelf dat hij daar precies hetzelfde kost als hier in Nederland.

en tuurlijk werken Nederlandse games/films omdat psp gewoon een systeem is en niet verschilt per land

Geplaatst:

jOhan15, ik heb mijn PSP uit China gehaald omdat mijn vader er was. Hij koste € 200,- met één spel. Dit was in Augustus 2004. Dus als je goed zoekt kan je hem misschien wel voor € 100,- euro krijgen. Bedenk wél dat je geen garantie meer hebt als je hem importeert (dus uit het buitenland haalt).

Veel succe verder!

Als je een PSP uit Hongkong haalt werken alle games gewoon op jouw PSP. Alleen alle europese UMD films werken niet meer. Ik denk dat ze daar ongeveer evenveel als hier kosten, mischien iets minder maar precies weet ik dit natuurlijk niet aangezien ze daar niet met Euro's werken. Over jouw vraag van het downgraden: als ik jouw was zal ik het absoluut niet doen en gelijk je PSP updaten naar de nieuwste firmwire en je software gewoon in de winkel kopen. Wij gaan je dus ook verder niet helpen met downgraden, dit moet je zelf maar uitzoeken. Over jouw vraag welke firmwire ze meegeven kan ik natuurlijk wel een antwoord geven. Als jij een psp aanschaft zit er op de doos altijd een stikkertje.

Firmwa1.jpg

A = 1.5 bevestigd

B = 1.51 bevestigd

C = 1.52 bevestigd

D = 1.52 bevestigd

E = 1.52 bevestigd

F = 2.0 bevestigd

G = 2.01 bevestigd

H = 2.50 bevestigd

De rest heb ik niet kunnen vinden maar probeer de letter in ieder geval zo laag mogelijk te houden dan moet het lukken.

Bewerkt: door Advancegta
Geplaatst:

Ik heb ook nog een vraag, ik ben ook van plan een psp te kopen voor GTA VCS te kunnen spelen. Weet iemand waar de 1GB pack voor de psp het goedkoopst is? Liefst geen internetwinkels. Of weet iemand als er een een prijsverlaging komt? Alvast bedankt.

gta-freak2

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...