Jump to content

Het grote Eastereggtopic!

Recommended Posts

Geplaatst:

Bij het concert van Phil Collins draagt de Gitarist een R* shirt, een van de vele verwijzingen naar Rockstar dus. Aan het einde van het 'filmpje' van Phil Collins zijn concert word je buiten gespawnt op de plaats waar het concert ook begon. Echter staat ditmaal de camera op een Top Down View, je ziet het vanuit de lucht dus. De Easter Egg hierachter is dat het liedje wat Phil Collins zingt In The Air Tonight heet. In Het Vice City gedeelte vind je een groot bord met daarop de tekst R*lax. Haal lax weg en je hebt R*, weeral een verwijzing naar Rockstar dus. Ik heb even wat screens gemaakt van de desbetreffende Easter Eggs.

rockstarfn5.png

intheairtonightjh3.png

snapvs8.png

• Reacties 337
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Advancegta

20

• Pietje II

16

• BigM

15

• mertin

11

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Alleen die van R*lax was al bekend, maar opzich de andere zijn wel goed gevonden, alleen ik wist ze al :Y

Mazzel 8)

Geplaatst: (bewerkt)

Edisoncarter heeft iets heel leuks gevonden.

Je kan met de vliegtuigen die op het vliegveld landen en opstijgen meevliegen.

Je kan dit doen door eerst op de vleugel te gaan staan, op de vleugel geraken kan je met de powerjump optie van de cheatdevice. Als je geen cheatdevice kan gebruiken kan je proberen er op te komen door bijvoorbeeld op een ambulance te gaan staan en zo op de vleugel te springen.

Als je daar eenmaal bent kan je met driehoekje istappen. Jammergenoeg zit de deur van het vliegtuig juist achter de vleugel. Daardoor zal je af de vleugel vallen als je gewoon probeert in te stappen. Om dit te vermijden zul je het driehoekje kort achter elkaar indrukken en naar de deur heenlopen terwijl je probeert te vermijden dat je af de vleugel valt.

Als je eenmaal in het vliegtuig zit kan je het niet besturen, maar je kan wel meevliegen. Je kan de camera nog veranderen en ook de radio werkt.

snap048tx0.png

snap051fc5.png

snap052cv4.png

Bewerkt: door maarte41
Geplaatst:

Ik heb het een aantal keren geprobeerd, en helaas is het mij niet gelukt maar aangezien je er screens bij plaatst moeten we er maar vanuit gaan dat dit wel degelijk waar is. In de Vice Point Mall is een muziekwinkel genaamd Vinyl Countdown. Dit is denk ik een verwijzing naar het liedje Final of Countdown wat op zijn beurt een 80's liedje is, om precies te zijn is het nummer uitgebracht in 1986 waarin het spel GTA Vice City zich afspeeld. Je beluisterd het nummer hier op Youtube. In dezelfde winkel is een poster te vinden van een man met een gitaar, al lijkt het niet echt op een gitaar maar op iets anders :cab: Ik plaats er ook nog even screens bij.

snapdn9.png

easrwerhk1.png

Geplaatst:

Advancegta, volgens mij heb je in GTA San Andreas en Vice City ook al de winkel: Vinyl Countdown. In iedergeval goed gevonden met dat liedje :D

Edisoncarter heeft iets heel leuks gevonden.

Je kan met de vliegtuigen die op het vliegveld landen en opstijgen meevliegen.

Je kan dit doen door eerst op de vleugel te gaan staan, op de vleugel geraken kan je met de powerjump optie van de cheatdevice. Als je geen cheatdevice kan gebruiken kan je proberen er op te komen door bijvoorbeeld op een ambulance te gaan staan en zo op de vleugel te springen.

Als je daar eenmaal bent kan je met driehoekje istappen. Jammergenoeg zit de deur van het vliegtuig juist achter de vleugel. Daardoor zal je af de vleugel vallen als je gewoon probeert in te stappen. Om dit te vermijden zul je het driehoekje kort achter elkaar indrukken en naar de deur heenlopen terwijl je probeert te vermijden dat je af de vleugel valt.

Als je eenmaal in het vliegtuig zit kan je het niet besturen, maar je kan wel meevliegen. Je kan de camera nog veranderen en ook de radio werkt.

[...]

[...]

[...]

Het trucje is mij ook gelukt. Ik heb de Sparrow gepakt die te vinden is op Escobar International Airport, en zodoende ben ik bovenop een willekeurig vliegtuig geland. Dit werkt prima, met een Ambulance is dit echter niet te doen. Je moet wel snel handelen, aangezien Vic's health achteruit gaat door de motoren van het vliegtuig. Je moet wel aan de linkerkant van het vliegtuig zijn, aan de rechterkant is namelijk geen deur. Ik heb toen ik op de linkervleugel stond een aantal keer achter elkaar op de Triangle.gif-toets gedrukt, en niet lang daarna zat Vic Vance in het vliegtuig om lekker mee te vliegen. Voor degenen die mij niet geloven heb ik wat foto's gemaakt. Aangezien ik geen cheatdevice heb zijn de foto's gemaakt met de digitale camera dus de kwaliteit is van likmevestje, maar het beeld is duidelijk te onderscheiden.

imgp5588mu6.th.jpg imgp5589fm7.th.jpg imgp5590jm3.th.jpg imgp5591qb9.th.jpg

imgp5592uz0.th.jpg

Jammer genoeg kan je inderdaad het vliegtuig niet besturen, maar de camera is gewoon te veranderen en zelfs naar de radiozenders kan geluisterd worden. Hierdoor krijg ik sterk het vermoeden dat Rockstar Games in gedachten had dat je in het vliegtuig (de Boeing 727 dunkt me) kon gaan vliegen. Dit hebben ze er uiteindelijk toch maar uitgelaten, om de één of andere reden (ik denk in verband met de map die op grote hoogte een beetje vervaagd). Een easter egg zou ik dit niet zo snel willen noemen, maar dat Rockstar Games iets van plan was maar het uiteindelijk toch heeft weggelaten is zeker.

Bewerkt: door Pietje II

Na wat geklooi op de rechtervleugel heb ik de linker vleugel ook eens geprobeerd, toen lukte het in een keer :D

Ik vloog met de Sparrow boven het vliegtuig, stapte uit en landde erop.

Wat erg grappig is, is Vic's gezicht in het vlieguitg, dat vervormt enorm...

Als je in het vliegtuig zit, druk je select todat je het vliegtuig van binnen ziet, dan kijk je achteruit.

edit:

ik kon trouwens niet meer uitstappen... iemand anders wel?

Vliegroute van het vliegtuig:

big_plane_path.jpg

Bewerkt: door qistoph
Geplaatst:

Nee ik kon ook niet uitstappen, maar idd, je ziet Vic's gezicht helemaal trillen en vervormen het lijkt wel op turbelensie (of hoe je dat ook spelt)

Geplaatst:
Nee ik kon ook niet uitstappen, maar idd, je ziet Vic's gezicht helemaal trillen en vervormen het lijkt wel op turbelensie (of hoe je dat ook spelt)

Turbulentie is het niet, dat is als verschillende stromingen in de lucht zich verplaatsen, en jij zit er midden in. Bijvoorbeeld in een vliegtuig, dan gaat het vliegtuig even op en neer, je ziet het ook vaak in films. GTA:VCS is gewoon zo gemaakt dat als Vicor dicht bij de motoren van het vliegtuig komt, hij een vervormt gezicht krijgt vanwege de harde wind die uit de motoren komt ;)

Volgens mij klopt dat niet hoor Bassiej26, in LCS heb je dit ook indien je met Helicopters gaat vliegen. Dit is simpelweg te verklaren door het feit dat Rockstar niet had gedacht dat dit ontdekt zou worden of dat het zelfs maar kon. Daarom hebben ze dit deel ook niet netjes afgewerkt en dan krijg je zulk soort foutjes. Ik heb het vandaag nog een keer geprobeerd, deze keer wel met succes. Ik heb er even een filmpjes van gemaakt die ik heb geupload op Youtube onder begeleiding van het lied In The Air Tonight van Phil Collins. Het start op het moment dat ik er vanaf een Ambulance instap tot het moment dat hij weer is geland en inderdaad hij vliegt precies de route zoals op de kaart te zien is die Qistoph hier heeft neergezet.

Je bekijkt het filmpje van het Vliegtuig

op Youtube. Bewerkt: door Advancegta
Geplaatst:
edit:

ik kon trouwens niet meer uitstappen... iemand anders wel?

Je kan nog wel uitstappen.

Dit moet je doen op het moment waarop het vliegtuig aan het landen is of aan het opstijgen, op het moment dat het snel rijdt over de landingsbaan.

Geplaatst:
Volgens mij klopt dat niet hoor Bassiej26, in LCS heb je dit ook indien je met Helicopters gaat vliegen. Dit is simpelweg te verklaren door het feit dat Rockstar niet had gedacht dat dit ontdekt zou worden of dat het zelfs maar kon. Daarom hebben ze dit deel ook niet netjes afgewerkt en dan krijg je zulk soort foutjes. Ik heb het vandaag nog een keer geprobeerd, deze keer wel met succes. Ik heb er even een filmpjes van gemaakt die ik heb geupload op Youtube onder begeleiding van het lied In The Air Tonight van Phil Collins. Het start op het moment dat ik er vanaf een Ambulance instap tot het moment dat hij weer is geland en inderdaad hij vliegt precies de route zoals op de kaart te zien is die Qistoph hier heeft neergezet.

Je bekijkt het filmpje van het Vliegtuig

op Youtube.

Leuk filmpje, maar kan je het misschien zo spelen dat je niet al die stoppende stukjes hebt?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...