Wesley Geplaatst: 5 november 2006 Rapport Geplaatst: 5 november 2006 Hey, Ik heb effe een vraag, ik heb last gehad van een aantal virussen, ik heb deze nacht de hele tijd mijn PC aangehad om te laten virus scannen enz. Nu heb ik nog steeds last van virussen. En spyware! Als ik mijn PC aan wil doen, dan gaat dat niet, dat geeft die wel 4-5 piep toontjes aan.. En ja, gister gaf die nogal wat virussen aan, de meeste zijn nu weg, althans dat hoop ik.... Ik heb vanachts 3 virusscanners aangehad.. Nog steeds is niet alles er uit.. Enig idee wat ik nu nog kan doen? Ik wil gelieve niet XP er opnieuw opzetten! Reageren
SummerBase Geplaatst: 5 november 2006 Rapport Geplaatst: 5 november 2006 Ik raad je sowieso al niet aan om drie virus-scanners tegelijk te laten draaien, want ze werkelijk allemaal als een individu en ze 'kunnen' elkaar aan zien als virus dus dan maken ze elkaar kapot en dan heb je er natuurlijk helemaal niks meer aan. Ik raad je dan ook aan om één goede virus-scanner te instaleren en neem dan direct als voorbeeld: 'NOD32' dit is een programma die veel door grote bedrijven wordt gebruikt, maar ook voor particulieren en normale burgers zoals jij en ik. Je kan NOD32 gratis 30 dagen op proef gebruiken en daarna moet je betalen, maar dat is het echt waard. Kijk voor het programma op 'Nod32.nl'. Voor Spyware raadt ik je aan om een programma zoals Ewido of Lavasoft Ad-Aware te downloaden. Ewido kun je op proef gebruiken en die is te downloaden op 'Ewido.net'. Lavasoft Ad-Aware kan je vinden op 'Lavasoft.com'. De programma's zijn makkelijk te gebruiken en vergen geen extreme kennis van zaken. Over de bestrijding van een virus kan ik je helaas ook niks vertellen, want ik weet niet om wat voor virus het gaat er zijn namelijk diverse soorten virusen: 'Trojan Horse', 'Worms', Gewoon Virus' en nog diverse andere soorten. Maar goed ik wens je in ieder geval succes! Reageren
ikt Geplaatst: 5 november 2006 Rapport Geplaatst: 5 november 2006 Heb je al 1 virusscanner in de veilige modus laten scannen? Want in de veilige modus zijn alle onnodige programma's uitgeschakeld. (Ja, zelfs virussen.) En als je in de velige modus kunt, laat dan ook meteen een spyware scanner scannnen. (Niet tegelijk met de virusscanner.) Reageren
Wesley Geplaatst: 5 november 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 5 november 2006 (bewerkt) @Sumerbase -> Ik heb mijn scanners één voor één laten draaien. En alle scanners die je daar opnoemt, heb ik gebruikt.. Trouwens, mijn computer kan nu helemaal niet meer opgestart worden. Ik zit nu op mijn andere PC.. Maar dit is echt niet leuk! Edit -> Sumerbase, d'r zaten verschillende virussen in, o.a. Trojan Horse virussen. Ik heb ze niet allemaal gezien, maar Trojan Horse zag ik sowieso onder het scannen! Bewerkt: 5 november 2006 door Wesley_GTA Reageren
Kraay Geplaatst: 5 november 2006 Rapport Geplaatst: 5 november 2006 Wat voor fout krijg je dan met het opstarten? Moet toch iets in het beeld komen te staan? Reageren
Wesley Geplaatst: 5 november 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 5 november 2006 Wat voor fout krijg je dan met het opstarten? Moet toch iets in het beeld komen te staan? Er komt helemaal niks als ik de boel opstart. Hij geeft alleen een aantal PIEP toontjes aan. Verder reageerd mijn PC niet meer.. Reageren
SummerBase Geplaatst: 5 november 2006 Rapport Geplaatst: 5 november 2006 Als er absoluut niks meer komt en enkel een piep dan kun je er van uit gaan dat hij dood is. Je hebt waarschijnlijk een virus gehad die de bootSector in de hardeschijf heeft uitgeschakeld. Ik denk dat hier dus ook niks anders op zit dan dat je een Nieuwe Hardeschijf moet kopen. Kijk ik weet niet hoe je er aan komt, maar in 75% van de gevallen komt het door Warez en hoe komt dat? Sommige mensen vinden het leuk om andere op kosten te jagen, maar misschien heb ik nog wel een oplossing voor als je Hardeschijf niet kapot is, maar wel reageert. Leen een andere hardeschijf die het wel doet en plaats hem op de plak waar je huidige schijf zit. Je huidige schijf verbind je met de andere kabel en dan kan je via die andere schijf in windows komen waarna je de huidige (van jouw systeem) kan formateren en eventueel weer kan gebruiken, maar ik geef je weinig hoor, want het is en blijven virussen en die komen er niet zo maar op. Een Virus met een catastrofaal einde dus. Reageren
Advancegta Geplaatst: 5 november 2006 Rapport Geplaatst: 5 november 2006 Ik kom met een heel andere oplossing waarvan ik ook niet zeker ben dat dat het probleem is, maar het zijn wel dezelfde syntomen. Ik heb dit probleem zelfs twee keer gehad. Toendertijd heb ik er iemand bij laten komen omdat ik echt geen oplossing meer kon vinden (Hij was al een half uur kapot). En zij hadden meteen een oplossing die wellicht ook bij jou werkt. Ik was rustig MTA aan het spelen toen mijn PC vastliep, oke niks aan de hand en ik reset hem dus. Toen kreeg ik dezelfde melding als jou ook met zon ''piep''. Probeer eens een andere toetsenbord en muis aan te sluiten en kijk of het nu werkt. Ik snap ook niet precies hoe het komt maar het heeft iets te maken (Werd mij uitgelegd dan) dat je PC eerst gaat controleren of er een muis en toetsenbord aanwezig zijn. En daarna pas de monitor. Wat bleek? Mijn toetsenbord was kapot en ik moest dus een nieuwe aanschaffen en daarna werkte hij weer perfect. Die rare pieptoon is dan waarschijnlijk een soort van waarschuwing om aan te geven dat er iets kapot is. Reageren
Wesley Geplaatst: 5 november 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 5 november 2006 Als er absoluut niks meer komt en enkel een piep dan kun je er van uit gaan dat hij dood is. Je hebt waarschijnlijk een virus gehad die de bootSector in de hardeschijf heeft uitgeschakeld. Ik denk dat hier dus ook niks anders op zit dan dat je een Nieuwe Hardeschijf moet kopen. Kijk ik weet niet hoe je er aan komt, maar in 75% van de gevallen komt het door Warez en hoe komt dat? Sommige mensen vinden het leuk om andere op kosten te jagen, maar misschien heb ik nog wel een oplossing voor als je Hardeschijf niet kapot is, maar wel reageert. Dit is niet mijn 1e keer dat dit gebeurt, een aantal weken geleden gebeurde het zelfde. Maar, toen kregen we alles wel weer goed! En nu, begint het weer! Als ik mijn PC weer aan de praat krijg, wat moet ik dan doen om die virus er af te halen? XP er opnieuw opzetten? Reageren
SummerBase Geplaatst: 5 november 2006 Rapport Geplaatst: 5 november 2006 Als er absoluut niks meer komt en enkel een piep dan kun je er van uit gaan dat hij dood is. Je hebt waarschijnlijk een virus gehad die de bootSector in de hardeschijf heeft uitgeschakeld. Ik denk dat hier dus ook niks anders op zit dan dat je een Nieuwe Hardeschijf moet kopen. Kijk ik weet niet hoe je er aan komt, maar in 75% van de gevallen komt het door Warez en hoe komt dat? Sommige mensen vinden het leuk om andere op kosten te jagen, maar misschien heb ik nog wel een oplossing voor als je Hardeschijf niet kapot is, maar wel reageert. Dit is niet mijn 1e keer dat dit gebeurt, een aantal weken geleden gebeurde het zelfde. Maar, toen kregen we alles wel weer goed! En nu, begint het weer! Als ik mijn PC weer aan de praat krijg, wat moet ik dan doen om die virus er af te halen? XP er opnieuw opzetten? Ja het beste wat je kan doen is inderdaad Windows XP opnieuw instaleren, als je niet precies weet hoe dit moet. Je doet voordat je gaat opstartern de CD-Rom van XP in je CD/DVD-Rom station je zal een venster krijgen waar je schijven kan formateren oftewel leeg maken. Doe dit en dan zal je de nieuwe windows kunnen instaleren, dit gaat vol automatisch en er worden enkele vragen gesteld waar je op moet antwoorden. Bedenk wel dat echt alles dan weg is op die schijf, allen de nieuwe windows staat er weer op. Maak dus als het mogelijk is back-up's van belangerijke dingen al dan niet in de veilige mods (opstarten met F8). Maar wat ik jou nog kan aanraden is gewoon wat andere hardware onderdelen uit een andere PC halen en die in jouw pc zetten en dan kun je gewoon wat gaan experminteren en dan kom je er vanzelf wel achter waar de fout zit. En dan kan ik je specifiek ergens mee helpen, want ik weet nu niet waar de fout zit. Snap je? Maar goed nogmaals veel succes en mocht er nog wat anders wezen zeg het maar hoor. Reageren
joshoon Geplaatst: 6 november 2006 Rapport Geplaatst: 6 november 2006 (bewerkt) zoiets heb k ook gehad, ook precies wat Advancegta had. en ja het klinkt precies het zelfde. je kunt trouwens ook beter een goed merk toetsenbord of muis nemen dan kost het je tenminste 1 keer veel geld en mischien een lange tijd niet weer en je pc werkt mischien goed het kan trouwens ook aan andere hardware liggen zoals een TV kaart (meestal ligt het daar niet aan) of webcam of je beeldscherm of je printer verder weet ik het zo ook niet. ik wens je nog veel succes greetzzz Bewerkt: 6 november 2006 door joshoon Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.