Jump to content

PS2 probleem

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb een probleem, mijn PS2 (kleine versie) speelt helemaal geen games en dvd's meer af. Ik heb al veel gezocht op het internet, en ik denk dat het aan de laser licht. Ook maakt hij een ratelend geluid bij het laden. Ik heb hem al open gemaakt (ja, de garantie was er al af) maar geen stof op de laser te bekennen. Zou de laser gewoon kapot zijn? Reperatie lijkt me erg duur. Weet iemand hier nog iets van of dit zelf te reparen valt? Ik wil mijn PS2 namelijk verkopen, en heb geen zin om nog eens dikke reperatie kosten te betalen.

Geplaatst:

Ikhad het zelfde probleem. Bij zat er een heleboel stof in de ps2 kleine versie. Dat moet je eerst weghalen. Bij dat ratelen is er iets verschoven. Dan loopt er iets aan. Dat moet je weer even terug schuiven. Heb je dit gedaan. Koop dan een schoonmaak cd. (Is 10 euro.) Haal deze erdoor heen. Als hij het dan weer doet. Haal die schoonmaak cd er dan weekelijks er doorheen. Na een tijdje kan je ermee stoppen. ;) Hopelijk doet hij het hierna weer. Zo niet kan je sparen voor de PS3 :D

Geplaatst:
Ikhad het zelfde probleem. Bij zat er een heleboel stof in de ps2 kleine versie. Dat moet je eerst weghalen. Bij dat ratelen is er iets verschoven. Dan loopt er iets aan. Dat moet je weer even terug schuiven. Heb je dit gedaan. Koop dan een schoonmaak cd. (Is 10 euro.) Haal deze erdoor heen. Als hij het dan weer doet. Haal die schoonmaak cd er dan weekelijks er doorheen. Na een tijdje kan je ermee stoppen. ;) Hopelijk doet hij het hierna weer. Zo niet kan je sparen voor de PS3 :D

Wat moet ik precies terug schuiven?

Geplaatst: (bewerkt)

Wat er aan loopt. Bij mij was het een klein chippie. Die is er bij mij uit getrilt. Als je geluk heb is hij niet gebroken. Zo wel moet je een nieuwe chip bestellen. Dus weer veel geluk.

Bewerkt: door bbs
Geplaatst:

Mijn gevoel zegt dat het daar niet aan ligt. Er zit geen stof in mijn PS2. En hoe moet ik de schoonmaakdisk afspelen als mijn PS2 helemaal niks leest.

Geplaatst:
Ik heb een probleem, mijn PS2 (kleine versie) speelt helemaal geen games en dvd's meer af. Ik heb al veel gezocht op het internet, en ik denk dat het aan de laser licht. Ook maakt hij een ratelend geluid bij het laden. Ik heb hem al open gemaakt (ja, de garantie was er al af) maar geen stof op de laser te bekennen. Zou de laser gewoon kapot zijn? Reperatie lijkt me erg duur. Weet iemand hier nog iets van of dit zelf te reparen valt? Ik wil mijn PS2 namelijk verkopen, en heb geen zin om nog eens dikke reperatie kosten te betalen.

misschien helpt een cd laser cleaner??

Geplaatst:

misschien helpt een cd laser cleaner??

Dat is percies hetzelfde als een schoonmaak CD die bbs al heeft aangeraden ;) .

Geplaatst:
Mijn gevoel zegt dat het daar niet aan ligt. Er zit geen stof in mijn PS2. En hoe moet ik de schoonmaakdisk afspelen als mijn PS2 helemaal niks leest.

Als die cd rondjes draait maakt het niet uit, en doet ie gewoon zijn werk. Probleem is dat er bij jou geen stof op de lens zit. De kans dat het met een clean cd op te lossen valt is dus erg klein. Ik denk dat je lens gewoon kapot is... Een oplossing heb ik er niet voor.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...