Grove St. Geplaatst: 5 november 2006 Rapport Geplaatst: 5 november 2006 He, Mijn vraag luid: Overal zie je dat Wikisite's .org gebruiken als domein. Is dit een traditie? Standaard? Of staat het Professioneel. .Org was toch voor een organisatie? Grove St. Reageren
Gangsta Geplaatst: 5 november 2006 Rapport Geplaatst: 5 november 2006 .org staat inderdaad voor Organisatie. Meeste Wiki websites willen dat ze zegmaar een 'organisatie' zijn, dus mensen die zich bezig houden met bepaalde onderwerpen, zoals WikiGTA. Volgens mij mogen ze natuurlijk zelf bepalen of ze .org kiezen of niet. Het zit er dus niet standaard bij want anders kan iedereen zo'n Wiki pakket hebben en gelijk installeren. Dan heeft hij gratis een .org domeinnaam van hun gekregen. Reageren
Grove St. Geplaatst: 5 november 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 5 november 2006 Volgens mij mogen ze natuurlijk zelf bepalen of ze .org kiezen of niet. Het zit er dus niet standaard bij want anders kan iedereen zo'n Wiki pakket hebben en gelijk installeren. Dan heeft hij gratis een .org domeinnaam van hun gekregen. Snap ik ook nog wel En als je met 2 talen wilt werken kan je toch Subdomains doen? http://nl.naamwiki.org en http://eng.naamwiki.org Reageren
Gangsta Geplaatst: 5 november 2006 Rapport Geplaatst: 5 november 2006 (bewerkt) Sorry maar daar heb ik minder verstand van.., eerlijk gezegd denk ik dat je het goed hebt. Dus eng.wikinaam.nl etc. Niet dat ik het goed weet, maar het is wel veel werk als je het met 2 talen doet. Bewerkt: 5 november 2006 door Gangsta Reageren
Grove St. Geplaatst: 5 november 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 5 november 2006 Sorry maar daar heb ik minder verstand van.., eerlijk gezegd denk ik dat je het goed hebt. Dus eng.wikinaam.nl etc.Niet dat ik het goed weet, maar het is wel veel werk als je het met 2 talen doet. Ja, WikiGTA heeft het ook http://nl.wikigta.org/index.php/Main_Page Engelse versie nog niet gegeven.. Maar WikiGTA heeft ook .nl die leid direct naar de Nederlands vandaar die .nl Reageren
Argon Geplaatst: 5 november 2006 Rapport Geplaatst: 5 november 2006 Domeinnamen hebben helemaal niks te maken met de website die eropstaat, het is dus geen traditie/verplichting om een org domein te hebben voor een wiki site. Org domeinnamen worden inderdaad gebruikt voor organistaties, maar als organisatie met een website ben je niet verplicht een org domein te hebben en andersom. Iedereen is dus vrij in het gebruik van domeinnamen dacht ik toch wel. Maar meestal worden domeinnamen wel correct gebruikt dus als je website voor een bepaalde taal/land is gebruik je een domein met als extentie het land. Subdomeinen kunnen inderdaad gemaakt worden op elke domein zolang de host sub-domeinen toestaat. En veel hosts staan maar een beperkt aantal sub-domeinen toe. Reageren
Grove St. Geplaatst: 5 november 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 5 november 2006 Domeinnamen hebben helemaal niks te maken met de website die eropstaat. Wil ik toch op reageren, want dat is wel degelijk. Denk maar aan .gov van Government duie de FBI en MI6 ( SIS ) gebruikt. Voor de rest bedankt voor je comment. Reageren
Goudvis Geplaatst: 6 november 2006 Rapport Geplaatst: 6 november 2006 Domeinnamen hebben helemaal niks te maken met de website die eropstaat. Wil ik toch op reageren, want dat is wel degelijk. Denk maar aan .gov van Government duie de FBI en MI6 ( SIS ) gebruikt. Voor de rest bedankt voor je comment. Vroeger hadden de wijze heren ooit bedacht: .com = commerciele bedrijven .net = internet gerelateerde websites .edu = scholen en dergelijke .gov = regering en dergelijke .org = niet commerciele organisaties .?? (waarbij ?? een landcode is, zoals .nl, .us, .de) land specifieke websites Tegenwoordig houd me hier zich niet meer aan, in het begin was hier controle op. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.