44192_1485553188 Geplaatst: 5 november 2006 Rapport Geplaatst: 5 november 2006 Hallo, ik zit met een probleem. Als ik filmpjes aan het kijken ben op sites zoals Video Google, YouTube, Daily Motion et cetera wil het nog wel eens voorkomen dat ze na een paar seconden ermee stoppen. Als ik diezelfde filmpjes dan op een andere computer kijk werkt het wel. Iemand enig idee wat er aan de hand is en hoe ik dit moet oplossen? Alvast bedankt, Rob. Reageren
DaBeast Geplaatst: 5 november 2006 Rapport Geplaatst: 5 november 2006 (bewerkt) Dit komt omdat je de filmpjes 'streamed'. Hij laad het filmpje live op je PC.Je kan het voorkomen dat het na een paar seconden stopt door er voor te zorgen dat je een snellere internet/computer verbinding hebt. Of door op 'Pauze' te drukken, en het eerst een menuutje laten laden. Streamen is overigs niet hetzelfde als downloaden.Er zijn 3 categorieën 'audio/video via internet': Webcast of 'live' streaming: een uitzending wordt beluisterd op het moment dat deze wordt uitgezonden. (Te vergelijken met radio.) On demand streaming: een audiouitzending kan worden beluisterd wanneer men wil, maar de audiobestanden worden niet naar de eigen pc gekopieerd. Men kan deze uitzendingen dus niet op de harde schijf bewaren en bewerken. (Te vergelijken met een tegen kopiëren beveiligde dvd.) Download: de luisteraar downloadt een bestand en beluistert dat wanneer hij wil, zo vaak hij wil, zonder dat hij online hoeft te zijn. (Te vergelijken met video.) Beide distributiemethoden hebben voor- en nadelen. Bij live en on-demand streaming heeft de aanbieder meer inzicht in het werkelijke gebruik van de content. Bij downloads is niet zeker of de content 0, 1 of 100 keer wordt geconsumeerd. Bij veelvuldig consumeren is downloaden efficiënter. Maar als een uitzending (zoals een podcast) vaak maar één keer wordt beluisterd is streaming efficiënter (er wordt geen onnodige opslagruimte bij de luisteraar gebruikt). Als maar een klein deel van een uitzending wordt beluisterd is streaming veel efficiënter, omdat er alleen voor het beluisterde gedeelte dataverkeer wordt gegenereerd. Een gebruiker kan bij streaming meteen luisteren zonder eerst te hoeven downloaden, en kan direct voor- en achteruit spoelen. Streaming vereist wel dat een permanente verbinding (bij voorkeur breedband) aanwezig is. iPods en andere muziekspelers hebben (nog) geen draadloze internetverbindingen. Streaming is momenteel dus voornamelijk interessant voor desktop/laptopgebruik, en downloads voor mobiele muziekspelers. Podcasting valt duidelijk in de downloadcategorie. Een podcastprogramma is daarom in zekere (overdrachtelijke) zin ook te vergelijken met een transistorradio. De gebruiker stemt op een kanaal af, in dit geval geen frequentie maar een RSS-feed, en de audio wordt vanzelf in de muziekspeler afgeleverd. Publieke en commerciële radiostations zenden hoofdzakelijk on demand en live streams uit. Dit heeft met auteurs- en eigendomsrechten te maken. De bron van een stream blijft, in tegenstelling tot een bij podcastuitzending, altijd alleen op de server van de zender staan. Een MP3-bestand, een podcast, komt fysiek op de harde schijf van de eindgebruiker te staan. Verscheidene binnen- en buitenlandse radiostations, commercieel en publiek gefinancierd, experimenteren met podcasten. Ze knippen daarbij het auteursrechtelijk beschermde materiaal uit uitgezonden radioprogramma's, waardoor ze enkel materiaal on line kunnen zetten waar ze zelf auteursrechtelijk iets over te zeggen hebben. Vriendelijke groeten, DaBeast Bewerkt: 5 november 2006 door DaBeast Reageren
44192_1485553188 Geplaatst: 7 november 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 7 november 2006 Ik heb al geprobeerd om het filmpje te laten laden, maar zonder resultaat. Overigens heb ik er geen problemen mee als ik op een gewone computer filmpjes bekijk. Kan het aan mijn laptop liggen? Reageren
44192_1485553188 Geplaatst: 12 november 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 12 november 2006 Een klein schopje. Reageren
Xtreem-designer Geplaatst: 12 november 2006 Rapport Geplaatst: 12 november 2006 Let op geen dubbelposts ! Maar nu: Het licht aan je pc en aan je internetverbinding, als je een snellere internetverbinding hebt bufferd hij ook sneller. De pc helpt daar ook bij. Reageren
brbgtaplayer Geplaatst: 13 november 2006 Rapport Geplaatst: 13 november 2006 wat voor verbinding heb je eigelijk? adsl of wifi? Reageren
44192_1485553188 Geplaatst: 13 november 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 13 november 2006 (bewerkt) Wifi. Edit: als je naar de onderstaande afbeelding kijkt zie je dat het filmpje wel helemaal laad, maar niet verder dan de tien secondes afspeelt. Bewerkt: 19 november 2006 door ®øß Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.