gammie_ Geplaatst: 6 november 2006 Rapport Geplaatst: 6 november 2006 Beste leden, Ik zit met een probleempje, ik heb een headset (WinTech WH-41) dat is een koptelefoon met microfoon, als ik hem achter in mijn pc steek, ziet hij hem niet en als ik via Deze Computer>Een instelling weizigen>Spraak geluid en geluidapperaten>Geluiden en audiapperaten>Spraak>Hardware testen dan krijg ik een scherm en moet ik in de microfoon praten maar hij werkt niet en de pc ziet hem verder ook niet, ik heb nog een ander los microfoontje (die het altijd gedaan heeft) maar die werkt ook niet Iemand een idee om mij te kunnen helpen zodat het wel weer werkt? Groet gammie Reageren
Ventivis Geplaatst: 6 november 2006 Rapport Geplaatst: 6 november 2006 Sluit je de microfoon jack wel op de juiste poort aan? Reageren
.Sharingan Geplaatst: 6 november 2006 Rapport Geplaatst: 6 november 2006 Zoals hierboven, heb je ze wel goed aangesloten ? De stekkertjes hebben kleuren : Groen is voor de speakers. Roze/Paars is voor de Microfoon, Dan is erook nog blauw, maar die weet ik niet. Succes Whoop Reageren
gammie_ Geplaatst: 7 november 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 7 november 2006 Ja dat doe ik goed naar mijn weten Ik heb er even een foto van gemaakt zie hier: Ik doe dus het tekentje van de microfoon in de juiste poort en die van het geluid doet het wel gewoon.. De geluidskaar is een: Creative SB Live! En is nog niet zo oud heb hem laten vervangen een half jaartje trug ongeveer.. Dus ik begrijp er niks van Reageren
Ventivis Geplaatst: 7 november 2006 Rapport Geplaatst: 7 november 2006 Ah, je hebt dus een losse geluidskaart. Is de geluidskaart wel goed aangesloten? Zit hij goed in het PCI slot? Is een eventuele voedingskabel (zo'n FDD-ding als bij een X-Fi) aangesloten? Heb je de onboard audio uitgeschakeld in de BIOS? Werkt de microfoon jack van je moederbord zelf wel als je de geluidskaart eruit haalt? Ga 's wat aan het testen en post je resultaten even. Reageren
gammie_ Geplaatst: 7 november 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 7 november 2006 Ah, je hebt dus een losse geluidskaart.Is de geluidskaart wel goed aangesloten? Zit hij goed in het PCI slot? Is een eventuele voedingskabel (zo'n FDD-ding als bij een X-Fi) aangesloten? Heb je de onboard audio uitgeschakeld in de BIOS? Werkt de microfoon jack van je moederbord zelf wel als je de geluidskaart eruit haalt? Ga 's wat aan het testen en post je resultaten even. Met hardware uit me pc halen en er naar kijken is voor mij nog best lastig soms Maar goed je bedoeld dus dat ik me pc kast moet opennen en kijken of die draatjes goed zijn angesloten? Reageren
Ventivis Geplaatst: 7 november 2006 Rapport Geplaatst: 7 november 2006 Ah, je hebt dus een losse geluidskaart. Is de geluidskaart wel goed aangesloten? Zit hij goed in het PCI slot? Is een eventuele voedingskabel (zo'n FDD-ding als bij een X-Fi) aangesloten? Heb je de onboard audio uitgeschakeld in de BIOS? Werkt de microfoon jack van je moederbord zelf wel als je de geluidskaart eruit haalt? Ga 's wat aan het testen en post je resultaten even. Met hardware uit me pc halen en er naar kijken is voor mij nog best lastig soms Maar goed je bedoeld dus dat ik me pc kast moet opennen en kijken of die draatjes goed zijn angesloten? Nouja, echt draadjes zijn het niet. Er kan een voedingskabel aan hangen, maar ik verwacht het niet. Gewoon zorgen dat hij goed in het PCI slot zit... Reageren
gammie_ Geplaatst: 8 november 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 8 november 2006 Heb net even mijn pc kast open gehaalt. Ik trof alles goed aan de geluids kaart zat goed vast (waren geen draadjes zat gewoon in een dingetje vast ) Ovrigens zaten alle onderdelen goed in de pc kast aangesloten Toch vind ik het raar dat hij niet werkt met de microfoon want het geluid is uitstekend.. Groet gammie Reageren
Ventivis Geplaatst: 8 november 2006 Rapport Geplaatst: 8 november 2006 Heb je het onboard geluid uitgeschakeld in je BIOS? Reageren
gammie_ Geplaatst: 8 november 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 8 november 2006 Heb je het onboard geluid uitgeschakeld in je BIOS? Nee volgens mij is dat gewoon ingeschakeld.. Hoe kun je dat trouwens zien (om zeker te weten )? Reageren
Ventivis Geplaatst: 9 november 2006 Rapport Geplaatst: 9 november 2006 (bewerkt) Heb je het onboard geluid uitgeschakeld in je BIOS? Nee volgens mij is dat gewoon ingeschakeld.. Hoe kun je dat trouwens zien (om zeker te weten )? Schakel het even uit, dat schijnt wel eens te helpen. Het is ergens een optie in je BIOS, maar waar precies kan ik niet zeggen omdat de BIOS per moederbord verschilt. Zoek even in het boekje van je moederbord of ga zelf even op zoek. Het is vast niet heel erg moeilijk te vinden. Succes! Bewerkt: 9 november 2006 door Ventivis Reageren
gammie_ Geplaatst: 9 november 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 9 november 2006 Schakel het even uit, dat schijnt wel eens te helpen.Het is ergens een optie in je BIOS, maar waar precies kan ik niet zeggen omdat de BIOS per moederbord verschilt. Zoek even in het boekje van je moederbord of ga zelf even op zoek. Het is vast niet heel erg moeilijk te vinden. knipoog.gif Succes! Nou ik heb mijn pc tweedehands en dus bijna geen boekjes meer ervan althans niet van het moederbord.. Verder weet ik dat 'BIOS' niet echt te vinden.. Zou dat echt verandering kunnen brengen? (heb daar niet echt verstand van) Is er nog een andere mogelijkheid voor mij. Of een duidelijke uitleg om iets te proberen? Groet gammie Reageren
Ventivis Geplaatst: 9 november 2006 Rapport Geplaatst: 9 november 2006 Even je computer herstarten en dan even kijken naar de post-BIOS meldingen. Er staat waarschijnlijk direct bij het opstarten iets als "Press del to enter setup". Als je dan dus op delete drukt kom je in de BIOS terecht. De rest wijst zich wel vanzelf. Zo lang je van de dingen die je niet kent afblijft, kan er niet veel fout gaan. Reageren
brbgtaplayer Geplaatst: 13 november 2006 Rapport Geplaatst: 13 november 2006 mischien moet je even in volumeregeling kijken: start>programma's>bureau accesoires>entertainment>volumeregeling. is je microfoon gedempt? of staat het balkje teveel naar beneden? en mischien is dat ook het geval bij andere schuifbalken in volumeregeling? succes! Reageren
gammie_ Geplaatst: 13 november 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 13 november 2006 mischien moet je even in volumeregeling kijken: start>programma's>bureau accesoires>entertainment>volumeregeling. is je microfoon gedempt? of staat het balkje teveel naar beneden? en mischien is dat ook het geval bij andere schuifbalken in volumeregeling? succes! Helaas maar bij mijn volumeregeling staan de balkje gewoon om hoog. Ventivis: Heb het geprobeerd kwam in een menu'tje maar kon niks van BIOS vinden Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.