Jump to content

Blauw scherm

Recommended Posts

Geplaatst:

Als ik gta san andreas aan het spelen ben dan blijft het geluid wel eens haken en dan zie ik een blauw scherm.

Dan moet ik de computer met de knop uit zetten.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Geplaatst:

Heey

Even paar vraagjes

Heb je dit alleen met GTA San Andreas, of ook de andere games?

Indien je dit met andere games hebt ligt het aan je pc, en raad ik aan daar naar te laten kijken en een topic aantemakken bij het computer talk >> hardware forumgedeelte

Indien het alleen bij GTA San Andreas ligt, heb je dit al vanaf het begin, of niet?

Indien van niet..

..ik raad dan aan om een Schoon doekje te nemen en daarmee netjes je cd-rom al het stof aftedoen. Kijk ook ineens of er geen schade aan je cd-rom is, ook dit kan soms de reden zijn van deze "errors"

Mocht dit toch het geval zijn, dan zou ik je aankoop ticket van deze gta zoeken, en daarmee naar de winkel gaan en uitleggen dat je gta errors geeft. Indien er schade aan is, en deze er nog sinds het begin niet is, dan zullen ze deze helaas ook niet aannemen, omdat het eigen schuld is

Indien van wel..

Als je dit al vanaf het begin hebt zijn er 3 opties

• Installeer je cd-rom opnieuw, en doe precies wat er gevraagd is, en zie dat er ondertussen tijdens de installatie geen andere programma's openstaan
  • Als bovenste tip niet helpt, dan zou ik kijken of er geen schade aan is of stof.
    • Indien er stof is, neem dan een proper doekje (kijk zeker of ie echt proper is) en poets daar voorzicht je cd-rom ermee af, zodat er geen stof meer opzit.
    • Indien er schade aan is, zou ik deze met je waardebon terug naar de winkel brengen, normaal moet men deze dan aannemen als er schade is vanaf het begin van je aankoop. Indien er al schade aanwas na je aankoop, kun je nog altijd wel zeggen dat het al was vanaf de aankoop.

Succes, en hopelijk komt het snel in orde ;)

• 9 maanden later...
Geplaatst:

ik heb sa net 3 dagen en ik heb precies hetzelfde! er is niks met mijn pc, moet hem maar opnieuw installeren. :(

ps: kunnen je savegames vewaard blijven na deinstallatie?

Geplaatst:
ik heb sa net 3 dagen en ik heb precies hetzelfde! er is niks met mijn pc, moet hem maar opnieuw installeren. :(

ps: kunnen je savegames vewaard blijven na deinstallatie?

Voor zover ik weet blijven de savegame altijd staan, ook als je het spel gaat herinstalleren. Mocht je er toch nog aan twijfelen, dan kun je natuurlijk altijd een back-up maken van je savegame. Je savegame staat in de volgende map: 'Mijn Documenten' > 'GTA San Andreas User Files'. Kopieer dan de savegame(s) naar een veilige map. Je savegame en het spel zijn twee aparte dingen, dus bij een eventuele herinstallatie zal het spel verder geen aandacht schenken aan de savegames.

Geplaatst:

Zou je misschien een screen kunnen posten van dat blauwe scherm? met een camera of je mobiele telefoon of iets dergelijks? Want dankzij dat hebben ze mij kunnen helpen met mijn probleem en mijn probleem leek op jou probleem ;)

Geplaatst:

ja, n screentje zou leuk zijn.

ik heb samen met enkele anderen Galiorix geholpen in deze post

http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic=53303

Als ik een beeld kan krijgen van welke driver/hardware de fout veroorzaakte kan ik je verder helpen.

Maar 1 ding staat vast, het is meer dan waarschijnlijk een conflict met hardware in je pc.

Owja Galiorix, nog geen problemen gekregen met een BSOD (het blauwe scherm)?

headhunterke

Geplaatst: (bewerkt)

dus ik moet een screen posten? Het probleem is, de ene keer als ik sa speel heb ik het wel, de andere keer niet. gisteren bijvoorbeeld: ik heb het een hele tijd vlekkeloos kunnen spelen! het vreemde is: als ik voor ik sa ga doen ff op internet ga, hier kijken bijvoorbeeld, dan doet ie het daarna perfect...

oh ja, ik heb niet dat Bsod, maar het geluid blijft hangen als ik bijv, een gebouw inga, en het scherm wordt dan HELEMAAL BLAUW ZONDER TEKST.

Bewerkt: door GT-Aap
Geplaatst:
....

Owja Galiorix, nog geen problemen gekregen met een BSOD (het blauwe scherm)?

...

Nee het is na veel gedoe (veel driver geinstalleer en andere dingen uitgeprobeert) gelukt. Ik moest ook nog even een andere eax.dll in de map zetten en de hardware versnelling van het geluid omlaag zetten. Toen ik Dxdiag dat deed , zag ik ook dat het bestand van het geluid Cmuda.sys is.

@hierboven: Dan meot je gewoon ff reboooten (opnieuw opstarten..) en gelijk GTA San Andreas starten , camera erbij ^_^ Overigens is het best raar dat als je even op het internet zit dat ie het adn wel goed doet .. :?

Greetz :sigaar:

Geplaatst:
dus ik moet een screen posten? Het probleem is, de ene keer als ik sa speel heb ik het wel, de andere keer niet. gisteren bijvoorbeeld: ik heb het een hele tijd vlekkeloos kunnen spelen! het vreemde is: als ik voor ik sa ga doen ff op internet ga, hier kijken bijvoorbeeld, dan doet ie het daarna perfect...

oh ja, ik heb niet dat Bsod, maar het geluid blijft hangen als ik bijv, een gebouw inga, en het scherm wordt dan HELEMAAL BLAUW ZONDER TEKST.

Gefeliciteerd, u heeft hetzelfde probleem als mij!

http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic...43&hl=Blauw

Geen antwoorden maar wel wat tips.

Nadat je computer opgestart verschijnt er meestal na een BSoD een schermpje van Microsoft dat lijkt op wel-niet verzenden. Hij zegt dat Windows hersteld is van een ernstige systeemfout. Meestal heeft Microsoft wel hulp bij dit soort chrashes. Klik op ''Wel verzenden'' en wacht tot hij klaar is. Er zal dan een IE schermpje verschijnen/Ergens Linksonder is een blauwe zin, klik er op. In dat venster staat wat het probleem heeft veroorzaakt en welke oplossingen er zijn. In de adresbalk staat een ingewikkelde link. Post die even zodat wij je kunnen helpen. Maar als je er zelf uitkomt hoeft het niet hoor :)

Geplaatst:

Gefeliciteerd, u heeft hetzelfde probleem als mij!

http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic...43&hl=Blauw

Geen antwoorden maar wel wat tips.

Nadat je computer opgestart verschijnt er meestal na een BSoD een schermpje van Microsoft dat lijkt op wel-niet verzenden. Hij zegt dat Windows hersteld is van een ernstige systeemfout. Meestal heeft Microsoft wel hulp bij dit soort chrashes. Klik op ''Wel verzenden'' en wacht tot hij klaar is. Er zal dan een IE schermpje verschijnen/Ergens Linksonder is een blauwe zin, klik er op. In dat venster staat wat het probleem heeft veroorzaakt en welke oplossingen er zijn. In de adresbalk staat een ingewikkelde link. Post die even zodat wij je kunnen helpen. Maar als je er zelf uitkomt hoeft het niet hoor :)

sorry, bij mij geen bsod.

ook geen wel/niet verzenden bericht.

Geplaatst:

je kan om te beginnen proberen om te kijken in je apparaat beheer of er drivers zijn die conflicten geven met Windows en of die al dan niet digitaal herkend zijn door Microsoft. Dit kan je allemaal zien door op de eigenschappen van de driver te klikken.

Indien er geen conflicten gevonden zijn raad ik je aan om alle overbodige drivers te verwijderen (Bv.: als je een Audioprogramma hebt zoals SRS AudioSandbox. Dit heeft bij mij het probleem verholpen, al was het bij andere spelletjes.)

Geplaatst:
je kan om te beginnen proberen om te kijken in je apparaat beheer of er drivers zijn die conflicten geven met Windows en of die al dan niet digitaal herkend zijn door Microsoft. Dit kan je allemaal zien door op de eigenschappen van de driver te klikken.

Indien er geen conflicten gevonden zijn raad ik je aan om alle overbodige drivers te verwijderen (Bv.: als je een Audioprogramma hebt zoals SRS AudioSandbox. Dit heeft bij mij het probleem verholpen, al was het bij andere spelletjes.)

ff een vraag: wat zijn drivers ook al weer?

Geplaatst:

Een driver is een programmaatje dat ervoor zorgt dat hardware/randapparaten werken.

Voor meer informatie over drivers verwijs ik je graag door naar deze website.

Je kan drivers(onderdeel van je apparaten) vinden als volgt:

Start

Configuratiescherm

Prestaties en onderhoud

Systeem

Hardware (tabblad)

Apparaatbeheer

Als er iets niet in orde is met drivers ed, zal er bij eigenschappen de melding staat dat het betreffende apparaat niet naar behoren functioneerd.

Het kan zijn dat je, zoals eerder uitgelegd, 2 verschillende audiodrivers (of iets dergelijks) hebt geïnstalleerd staan, en die geven dan een conflict.

Mvg

headhunterke

Geplaatst:

Een driver is een programmaatje dat ervoor zorgt dat hardware/randapparaten werken.

Voor meer informatie over drivers verwijs ik je graag door naar deze website.

Je kan drivers(onderdeel van je apparaten) vinden als volgt:

Start

Configuratiescherm

Prestaties en onderhoud

Systeem

Hardware (tabblad)

Apparaatbeheer

Als er iets niet in orde is met drivers ed, zal er bij eigenschappen de melding staat dat het betreffende apparaat niet naar behoren functioneerd.

Het kan zijn dat je, zoals eerder uitgelegd, 2 verschillende audiodrivers (of iets dergelijks) hebt geïnstalleerd staan, en die geven dan een conflict.

Mvg

headhunterke

Nee, het ligt niet aan de drivers. Heb alles gecheckt: alles werkt altijd perfect. Ik krijg ook nooit foutmeldingen over randapparaten. Dat heb ik nooit gehad, dus lijkt me logisch dat ik dat nu ook niet heb.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...